Svart Boot screen/no signal/standby läge med GTX480 :S

Permalänk

Svart Boot screen/no signal/standby läge med GTX480 :S

Hejsan. Jag får inte mitt nyinköpta EVGA GTX480 att komma längre än till en svart skärm/standy-läge, kommer inte ens till BIOS. innan jag satte in det nya kortet avinstallerade jag dom gammla drivisarna till det förra kortet. Eftersom inte det fungerande så tänkte jag "hmm, jag får väll installera nya drivisar innan jag sätter i det nya kortet", men det hjälpte inte heller. Kommer fortfarande bara till en svart skärm/standby läge och ström knappen bara börjar blinka och skärmen är svart. I manualen står att man kanske behöver stänga av sitt integrerade grafikkort, men vad jag så finns det inget sådan på mitt moderkort. Och har kollat flera gånger så att jag har satt i strömmen och i rätt PCI-E slot. Datorn har fungerat perfekt innan, och nätagget är det heller inget fel på,Har testat både DVI och VGA, blir samma ändå, någon som har fått samma fel eller har tips på hur jag kan lösa det?? Eller ska man göra något speciellt i olika steg som jag gör fel? Tagentbordet blinkar inte till heller sådär som det ska göra "när det fungerar normalt", Kom även på att jag kan välja om "plug and play" ska bestämmas av BIOS elr Operativsystemt!? är detta något man ska ändra på? (bios är default) vore evigt tacksam!!

Grafikkortet "ska" vara fungerande, eftersom jag köpt av en nära vän. och för honom har det fungerat
Har BARA bytt grafikkort och inte bytt något mer.

OS: Win 7 32bit och Dator står i sign under.

EDIT: Det har löst sig. inte för att någon svarat... Men iaf, Testade att flytta ramminnen:a och det gjorde ingen skillnad. så jag testade att trycka 2pins strömmen,innan jag trycker 6pins som skulle sitta precis bredvi, och då funka det,eller om det var en ren slump att det började fungera. men det borde inte vara det. eftersom att det var det enda jag inte testat och när jag gjorde så börja det fungera direkt.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Antielefant

Byt tillbaka till det gamla grafikkortet, uppdatera BIOS till moderkortet, prova igen.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Byt tillbaka till det gamla grafikkortet, uppdatera BIOS till moderkortet, prova igen.

Edit: Tror jag har senaste bios, för det verkar inte hitta nyare,elr..ja.. det står "sorry, there is no proper BIOS image file on the server". Använder nyaste AUS update tool v.7.18.02

Här är lite BIOS info:

Version: 0803
Chipset: Eaglelake
Date: 06/25/2008
Bios type AMI

Kan också tillägga att när jag försöker starta med GTX480 så "scannar" den hela tiden mellan analog/digital.. och efter en stunds sökande går den ner till vänte-läge... är det något jag missar att "koppla ena änden i grafikkoret först innan skärmen?" men de låter också långsökt...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Edit: Felet var ett trasigt nätagg.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2