The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Någon som kan hjälpa mig med mitt giftermål? Jag gifte mig med en tjej, men hon försvann så fort jag sa ja. Det är meningen att man ska prata med henne efter bröllopet för att bestämma vart man ska bo, men jag hittar henne inte. Jag spelade in när det hände:

http://www.youtube.com/watch?v=B7hSQA-775M

Själv så lider jag av den här buggen; http://www.youtube.com/watch?v=p2EzfG0CuUc

Hur får man möjlighet att gifta sig med Ysolde eller vad hon nu heter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Tjopp, avrätta mig inte nu om frågan blivit ställd förut, det skulle vara nice om man kunde söka i varje tråd efter något ett inlägg innehåller btw.
Anyways, till frågan; Sitter på PC och lirar, men kör nästan alltid i 3D-persons vy, och skulle därför vilja köra med en 360 kontroll - så jag undrar, är det någon som har erfarenhet av detta? Lite surt att gå och köpa en och sen att det inte skulle fungera.

mvh tyrenberg

Detta kan låta konstigt eftersom det är en konsollport. Jag började spelet med en 360-kontroll men fick kasta iväg den i frustration efter ett tag. Det kändes som att spela FPS på konsoll utan auto-aim hjälp, bara segt gå runt med ena spaken och rikta med den andra. Då spelar jag i tredjeperson, men man måste ändå sikta sin gubbe så perspektiv spelar mindre roll för kontrollbarhet.

Sen blev man begränsad med hotkey-knapparna med. På tangentbordet kan jag binda olika spells till olika nummer, kanske finns någon smutt lösning (/mod) för xbox-kontrollen också men i slutändan har den ju färre knappar.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Det är väll ingen bugg //SPOILER\\ Följ bara blodspåret upp för trappan som e till höger om hall of the dead tills du kommer till ett litet hus på vänstersidan, väl där så får du en ny del av uppdraget \\ Såvida ni är på delen "investigate the crimescene" då

Visa signatur

Asus P7P55D-E Evo || Intel Core i5 @3,77 GHz || 4 Gb ddr3 Corsair XMS3 1333 || XFX HD 4850 Crossfire @ 690/1140 MHz

Permalänk
Skrivet av RNG:

Samma sak har hänt för mig, inte lyckats lösa det..

Skrivet av Genesistag:

Är det någon som har stött på en bugg i Windhelm där uppdraget går ut på att man ska hjälpa guarden att investigera en död liten flicka och sedan ska man gå in till hall of the dead och snacka med en dam där? Har gjort det men det vägrar att visa complete, och det är en pil som pekar på graven men när jag går dit så händer det inget. Kan man ta bort questen och ta den igen. Hur gör man?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väll ingen bugg //SPOILER\\ Följ bara blodspåret upp för trappan som e till höger om hall of the dead tills du kommer till ett litet hus på vänstersidan, väl där så får du en ny del av uppdraget \\ Såvida ni är på delen "investigate the crimescene" då.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Evo || Intel Core i5 @3,77 GHz || 4 Gb ddr3 Corsair XMS3 1333 || XFX HD 4850 Crossfire @ 690/1140 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Spoiler!

Fick tag i ett Legendary(?) svärd idag, grymt bra plus att jag levlade upp min smithing skill till 60 så att jag kunde göra svärdet ännu bättre! Det är ett en-hands vapen med 39 Damage på max nivån(!) så det passar verkligen mig som Arch-Mage

http://i.imgur.com/X4A45.jpg

Dold text

Vänta bara tills du kan lägga vantarna på denna rackare då kommer saker flyga som små sockar.

One-hander denna goding med

Dold text
Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte köpa hus av städernas stewards? Sitter på 12k jag vill spendera.

Permalänk
Skrivet av hoan:

Vänta bara tills du kan lägga vantarna på denna rackare då kommer saker flyga som små sockar.

http://i.imgur.com/3yhBK.jpg

One-hander denna goding med

Dold text

Och vart hittar ni dessa egentligen?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

finns i Marakrath eller vad staden heter i abandoned house så kommer en Man fram och frågar om du vill hänga med dit och utreda en sak osv osv

Dold text

[/QUOTE]

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Level 12 på 17 timmar klar med mainquestet så nu behöver jag inte spela något mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputnickrull:

Level 12 på 17 timmar klar med mainquestet så nu behöver jag inte spela något mer.

Level 12 på 17 timmar, det var segt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Level 12 på 17 timmar, det var segt!

Jo, visst. Men jag spelade inte för att levla snabbt utan för att göra färdigt mainquesten. (Klart det blev lite random play).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputnickrull:

Level 12 på 17 timmar klar med mainquestet så nu behöver jag inte spela något mer.

Jag antar att du inte hade i åtanke att uppleva spelet till fullo när du installerade det?

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte arbetat något större på main quest, men ni som gjort det, vad tycker ni? Är det stelt och skittråkigt i stil med Oblivion eller varierande och givande?

Har för övrigt börjat köra lite Thiefs Guild. Känns som att det är bra mycket större än i Oblivion vilket är kul då jag tycker deras quest alltid är rätt roliga och utmanande.

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag tycker ärligt talat synd om de som är så vana vid linjära spel att de springer igenom mainquesten som en marionett utan att se åt sidan eller stanna och lukta på rosorna. Det första jag gjorde efter inledningsquesten var att springa åt väst istället för nordost, dök ner i en isgrotta bebodd av vampyrer och lyckades efter lite trixande rensa den. Stängde sedan av quest tracker, quest markers och kompass. Sprang vidare i skogen, dödade lite banditer och sen i en ruin och ut igen efter någon timme. Mötte lite imperials på vägen som jag inte vågade mopsa med, hittade en stad där jag fick ett uppdrag att ränna ut i skogen och hitta monster. Hittade en spriggan som jag var chanslös mot, blev mosad av en björn, hittade en gruva med banditer som jag kunde hantera och på den vägen är det. Har väl gjort tre eller fyra delar av mainquest (varit uppe på High Hrothgar) men inget mer.
Nu 60 speltimmar senare är jag efter tre timmar i sluttampen av den första dvärgruin jag kommit in i och den är magnifik, har vid flera tillfällen tvärnitat och dragit efter andan när jag efter 30 minuters rännande i trånga korridorer kommer ut i en gigantisk underjordisk sal. Maffigt värre.
Variationen i miljöer är naturligtvis begränsad men jag har hittills inte stött på tvp locations som har samma design, och det fanns... vad var det nu, över 375 stycken?

Dra upp svårighetsgraden, stäng av kompass och questindicators/tracker och spelupplevelsen blir en helt annan.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av sputnickrull:

Level 12 på 17 timmar klar med mainquestet så nu behöver jag inte spela något mer.

Låter som att du hade kul.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är man behöver?

Dwarven machine då man nötit på bossen på bron, top level, vad behövs för att aktivera den?
Tror jag provat varenda pryl och sprungit igenom hela stället två gånger :S

Dold text
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yukki:

Tror att man bara ska slåss mot en vampyr och låta honom slå dig tills du får en effekt! Sedan är det bara att vänta någon dag.

Tror det krävs en vecka.

Skrivet av Lamajka:

Visst räknas dual wield som onehanded?

Jupp

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

Vänta bara tills du kan lägga vantarna på denna rackare då kommer saker flyga som små sockar.

http://i.imgur.com/3yhBK.jpg

One-hander denna goding med

Dold text

Har du använt blacksmithing eller liknande på den? Min gör nämligen bara 32dmg icke flawless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputnickrull:

Level 12 på 17 timmar klar med mainquestet så nu behöver jag inte spela något mer.

Snacka om att avsiktligt förstöra spelet för sig själv skulle jag tycka.
Jag undviker alltid main quest till det yttersta just för att Elder scrolls spelen väldigt rätt avslagagna när man klarat det. Hur kul är det är gå runt och bli kallad hjälte överallt och veta att det viktiga i spelstoryn är gjort ?

Hela poängen är just att utforska allting i lugn och ro och få spelet att räcka länge skulle jag säga.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Folk MÅSTE lära sig att tagga ordentligt med SPOILER taggar........

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Sjukt kul spel. Jag började lite på main questen, men det slutade med att jag lallade iväg och började explora kartan, vips en 19 timmar senare så har jag slaktat massor av drakar, maxat blacksmithing och springer nu omkring med full dragon plate och har hur kul som helst.

Sen vad det lider så ska jag väl börja göra quests, men jag gillar verkligen att bara springa omkring i världen och utforska

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att bestämma mig om vilken guild jag ska joina!

Dark brotherhood? Har hört att man får några bra saker där, typ hus/rum o häst? Eller Stormcloaks?
Jag vill inte riktigt vara ond men det finns ju fördelar

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Har du använt blacksmithing eller liknande på den? Min gör nämligen bara 32dmg icke flawless.

Mm, ser ut som så med tillägget på slutet. Sen så ökar ju också ett vapens skada om du har satt ut poäng på den vapenklassen.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lamajka:

Jag har svårt att bestämma mig om vilken guild jag ska joina!

Dark brotherhood? Har hört att man får några bra saker där, typ hus/rum o häst? Eller Stormcloaks?
Jag vill inte riktigt vara ond men det finns ju fördelar

Dold text

Går väl att gå med i alla?

Permalänk
Master of Overkill

^Skyrim

Skrivet av M rosenberg:

Härligt att man får 25 fps i 1080p med riggen i sign, kunde ju hoppats på bättre optimering.

Jag droppar till 63 FPS ibland någon bugg för att jag kollar ut mot världen så har jag skit hög FPS sen när jag typ kollar på nån sten så bara DROP FPS helt random

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Har lirat Skyrim XX antal timmar nu, vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om spelet.

Det är ett bra RPG spel inget snack om saken, jämfört med dagens konkurrenter så krossar det motståndet. Men inte utan en sur eftersmak i munnen, just på grund av att det inte är så bra det borde vara, det är inte i mitt tycket ett sant TES spel.

När man väl kommer över de katastrofalt dåliga meny-systemen så kunde jag börja njuta av världen och dess innehåll. Saker jag saknar otroligt mycket med de äldre spelen (Morrowind, Daggerfall) är Journalen. Fick man ett quest av en NPC var man tvungen att minnas eller gå tillbaka att läsa vad som stod i journalen, man fick tänka efter och försöka lista ut vart saker kanske kunde vara. Nu får du en Quest lista utan i stort sätt någon info om vad uppdraget handlar om. Du får en lista med checkpoints som självklart kan få en marker på kartan så du inte på något sätt behöver tänka själv. Visst man behöver inte använda sig av markers, fast travel eller de andra saker som gör spelet "enkelt" men det finns där så man utnyttjar dem ändå, jag iaf kan inte hålla mig ibland när jag annars fastnar, ibland måste man till och med då det inte finns någon ordentlig journal där man kan gå tillbaka och läsa.

Sen stör jag mig lite på att en Drake kan vara hur lätt som helst att döda redan vid level 4-5 men det finns andra mobs som oneshottar dig, att det skall finnas såpass svaga drakar är ifs ett val de gjort känns bara konstigt

Jag vet inte än vad jag tycker, jag finner att jag tröttnar så sjukt mycket snabbare på skyrim än Morrowind och Daggerfall. (Oblivion jämnför jag inte med då jag tyckte även det var en besvikelse) Man känner att spelet riktar sig inte bara till folk som vill ha en utmanande öppen RPG upplevelse utan mer till MMO folk som vill spela singelplayer, spelet är för lätt, så sjukt lätt så det blir tråkigt.
Hur många gånger skall man lösa exakt samma pussel, jag har stött på två olika varianter första gången fick man tänka lite, men när det sen är samma sak varje grotta samma utmaning samma tankeprocess då kan det lika gärna kvitta.

Ville bara skriva av mig, jag kommer spela Skyrim flertalet mer timmar är jag säker på, spelet är välgjort och ett bra RPG spel, jag är nog mest besviken att det inte är det jag önskade det skulle vara.

//Snox

Permalänk
Medlem

x30 damage från stealth med dagger är helt sjukt, tror typ allt dör av ett hugg. (med x2 gloves + x15 perken)

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Har du använt blacksmithing eller liknande på den? Min gör nämligen bara 32dmg icke flawless.

Japp den är improved.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Nice Mace där! Har för övrigt försökt att ta mig till Thieves Guild i lvl 3, går ingen bra när jag kör med daul wield på Maces :/ Blir dödad på 2-3 slag av dom då jag använder Light Armour, Kanske man ska vänta några lvl's?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputnickrull:

Level 12 på 17 timmar klar med mainquestet så nu behöver jag inte spela något mer.

Då har du inte förstått vad Elder Scroll spelen handlar om

Att utforska, göra sidoquests, joina gilen, köpa hus..det är det som är kärnan i spelen, main questen gör man alltid senare.