Ni som har koll på hur ett nätagg ska vara: Är OCZ ModXstream bra?

Permalänk
Medlem

Ni som har koll på hur ett nätagg ska vara: Är OCZ ModXstream bra?

Tjenare! Undrar om OCZs modXstream är något att hänga i granen? Det är ju onekligen billigt för sina watt, och dessutom är det ju modulärt.

Har haft det innan och vet att det var tyst, dock lite varmt. Nu undrar jag ifall det är värt ett åter-köp?

Hittat lite tester, men eftersom min engelska blivit dålig på sista tiden och framförallt för att jag inte kan ett dugg om nätdelar så vet jag inte om det får bra betyg eller inte.

Hade uppskattar enormt om ni kunde ta er en snabb titt på dessa tester (länkade direkt till själva test-resultaten) och säga om det ser bra ut eller ej!:)

OCZ ModXStream-Pro 600W Review Page 5 - Testing: Efficiency, Power Factor & DC Quality - Overclockers Club

Review - OCZ ModXStream Pro 500W PSU | bit-tech.net

PC Perspective - OCZ ModXStream Pro 600W Power Supply Review

Det enda jag lyckats förstå att de i vissa extrema fall inte klarar 80+, samt att ripplarna var lite höga (detta som förstör komponenter?), men förstår ju inte hur farligt det är eller ej!

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

OCZ ModXstream är inte dåliga agg. Dom klarar 80+ i dom tester jag kollat. Hardware Secrets rekomenderar dom varmt som ett mkt bra agg för pengarna. Det är ju inte japanska kondingar utan Teapo, så kvaliten över längre tid är okänd. Dom aggen är inte "farliga" för dina komponenter, så du kan tryggt köpa nu och sälkert glädjas ett par år framåt iaf.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

rätt många som klagat på korta kablar dock

Permalänk
Medlem

Om du inte behöver ha ett modulärt agg så tror jag fortfarande inet kör kampanj å vx 550w från corsair som är ett bra klipp. Slog till på deras cx 400w som hade ett riktigt trevligt pris med men ångrar att jag inte tog 550w med 100 procent japanska kondingar

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d