Permalänk
Medlem

Udda nätverksproblem

Har sedan igår åkt på ett rätt udda nätverksproblem.

Har Comhem med trådlös router men den dator som har problem är den med internet kabel.
Har kommit fram till att det är min dator som strular, då jag testat bärbar med både trådat och trådlöst och kommer upp enligt bredbandskollen upp i rätt hastigheter dvs 24mbit/s. Har dessutom testat att byta nätkabeln utan någon förändring, själv får jag på min stationära 0.53 mbit/s med olika kablar och på trådlöst.

Har inte gjort något med drivrutiner eller dylikt. Problemet bara dök upp...får rätt ip (192.168...)

Vad kan detta bero på, håller på att bli tokig

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Du har inget program som kan throttla hastigheterna installerat? T. ex, netlimiter? Om inte så kanske du bör virusscanna din dator. Testa även hastigheten mellan din stationära och annan dator på din LAN. Är hastigheten bra där så ligger problemet i din router.

Permalänk
Medlem

Virusscan redan gjord...har testat en annan dator med LAN(kabel) där går det fort...fungerade nyss i ca 10 minuter...

Skrivet av ws0d:

Du har inget program som kan throttla hastigheterna installerat? T. ex, netlimiter? Om inte så kanske du bör virusscanna din dator. Testa även hastigheten mellan din stationära och annan dator på din LAN. Är hastigheten bra där så ligger problemet i din router.

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)