Rösta om årets datorbutik 2010!

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Dustin då jag aldrig haft några problem med dem, både som privat- och företagskund, har handlat från ett otal andra genom åren men de enda som konsekvent fungerat bra och nästan alltid haft priser som kanske inte varit lägst men i alla fall inte höga har varit Dustin. Bra service och lagerhållning har de dessutom (till skillnad från vissa som drar till med att något är "i lager" eller "kommer in i morgon" för att sedan visa ordern som restnoterad i två veckor).

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk

Det blev Webhallen, inte så svårt val.
Däremot finns det inte särskilt många direkt dåliga affärer och det är väl tur.

Permalänk
Avstängd

Inet fick min röst efter att ha köpt 5 st datorer till mina kunder den senaste 2 månaderna.

Snabb leverans och bra packat.Inget har varit skadat eller trasigt
Godiset en bonus till mig för inte ger jag kunderna godis stången inte

Har varit ett komplett fan innan men sista gången jag beställde datordelar så kom dom levererade med en stooooooooooooor lastbil och det företaget ville inte lämna ut varorna till mig på fredagen för att dom hade inget annat att leverera i min lilla stad så jag fick vänta tills måndagen.
Jag hade lovat kunden datorn på lördagen.Visst det är inte kompletts fel men varför välja den leveransen.
Hade beställt samma dator nån vecka innan till en annan kund och då minsann kom det med rätt företags paket.
Så därför hamnar min röst denna gång på INET

Men det finns många bra affärer med på listan.
Dom flesta är hur bra som helst

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Jag har handlat på de flesta butikerna som är med i omröstningen och aldrig haft problem med någon av dem.

Men min röst faller på inet eftersom det är där jag alltid kollar först och dem flesta inköp sker där.

Permalänk
Medlem

Inet, ingen tvekan om den saken.
Varför? För att de har varit mina arbetsgivare vid två stycken tidigare tillfällen, och 2-3 gånger innan dess som jag var där på prao.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Inet, ingen tvekan om den saken.
Varför? För att de har varit mina arbetsgivare vid två stycken tidigare tillfällen, och 2-3 gånger innan dess som jag var där på prao.

Så om du prao'at på Sekvencia eller KameraExperten så hade de varit din favoritbutik? Bra motivering!

Skrivet av InluZion:

Många anti INET här inne, men sammtidigt så har ju alla en egen åsikt..

Hur kan du säga det när majoriteten har röstat på just Inet?

Jag tycker däremot att det verkar som att alla skriker Inet för att de får gratis frakt (över 500kr) och en pingvinstång. Det som jag tycker är avgörande är leveranstid, väntetid i telefonkö samt hur butiken hanterar felande produkter.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

inet

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem

Inet med Dustin home hack i häl. Otroligt bra service och support hos båda leverantörerna vilket nästan är viktiga än priset!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Själv valde jag inet.

Bra priser
Riktigt bra support dom ggr man behövt dom.
Snabb frakt, 9/10 ggr fått dagen efter.
Trevliga att ha och göra med.

Bonusen för butiken är frifrakt och godis

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Saknar Nordway store. Där kan man beställa på nåtet och hämta ut i butik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeluxXxe:

Kan du berätta vad som är bra? Är det kunnig support som hjälper dej att lösa problem med produkter eller är det support som alltid ger kunden rätt (dvs vid felande produkter osv)? Eller är de bara trevliga?

Som sist köpte jag ett tangentbord från dom. det kom i Amerikansk stil. Ringde dom. Dom skickade ett nytt på engång. Kom nästa dag btw. Men under tiden så fick jag använda det som var fel plus dom skickade med en lapp så jag kunde skicka tillbaks tangentbordet.
Detta är något som komplett saknar väldigt mycket. Där får du betala frakten själv. Du måste skicka in den saken som är trasig vänta 1-2 veckor innan du får tillbaks din sak.
Plus den personen jag pratade med var väldigt trevlig.

Permalänk

Detta var svårt!

Dustin handlar jag i regel från när jag handlar till jobbet pga utbudet och den ypperliga RMA-hanteringen.
Men när det gäller privata inköp så har det i mån av utbud oftast varit Inet jag handlat från. Detta dels pga att personalen varit väldigt trevlig när jag kontaktat dem, leveranserna varit snabba, det är fraktfritt och jag har på det hela taget fått en bra känsla för dem och personligt bemötande.

Utöver dessa två så skulle jag vilja rekommendera även Misco och Komplett som fungerar ypperligt på alla ovanstående punkter också, så när som på det personliga bemötandet. Inte för att dom varit otrevliga alls men det har bara inte känts så värst personligt utan mer seriöst på nåt sätt vilket iofs kan vara bra.

Komplett har förvisso haft den personal som personligen ansträngt sig mest vid krånglande RMA-hantering och det ska dom ha STORA eloger för.

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Ovinklad omröstning, som vanligt. Inet kommer alltid vinna då dom "ligger" med samtliga Sweclockers medlemmar. Kan ge mig fan på att om IDG skulle göra samma så skulle Dustin/Dustin Home vinna. Åtminstonde skulle inte Inet vinna. Inget ont om Inet, dom har ju medlemmarna runt sitt finger... det är väl bara att ta av sig hatten!

Visa signatur

NZXT H2 | Intel Core i7 920 | GTX 560 TI SLI | Corsair Intel i7 1333MHz 6GB | Intel SSD 120GB | Seagate Barracuda 7200.12 1TB | BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

inet kanske inte har dom besta priserna men dom beter sig proffessionellt och kundtjänsten är mycket bra så dom får min röst.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Så om du prao'at på Sekvencia eller KameraExperten så hade de varit din favoritbutik? Bra motivering!

Självklart inte, jag valde prao efter favoritbutik, vilket i det här fallet är/var Inet. Det finns en anledning till varför jag har praoat där så många gånger som 3, för att jag GILLAR dem.

När alla andra köpte från gamla datorbutiken.com stod jag fast vid min tro och köpte från Inet! Fraktfritt ser jag bara som en bonus, pingvinstången kan kvitta.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Om man fick två röster skulle en gå till webhallen då jag har gått över och handlat en hel del där nu på senaste tiden så som laptop, 2x Benq 24'' och nu väntar jag på mitt GTX580. Annars skulle det ha blivit Inet för sjukt snabb leverans, jäkligt bra priser och världens trevligaste kundservice !

Visa signatur

| ASUS P6X58D-E | Intel Core I7 950 @ 4000Mhz | Thermalright True Blk ''PnP'' | Corsair Vengeance 1600mhz 12gb | Gigabyte GeForce GTX580 @ stock | Corsair HX750W | WD Caviar Black 750gb, Samsung 500gb ECO, WD Caviar Green 2tb |CoolerMaster HAF 922|

Permalänk
Medlem

Jag väljer butik efter pris och tillgång, dock så blir det oftast webhallen om jag ska ha något snabbt för jag jobbar på andra sidan vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Många anti INET här inne, men sammtidigt så har ju alla en egen åsikt.. Jag kör INET så långt det bara går, skjuter mig hellre i huvudet än att har och göra med Komplett´s support igen. Skicka in ett moderkort för att det inte funka, dom skicka tillbaka det och sa att det var fixat, men nej då nu var kortet helt dött ist.

Men tänk till en gång till det är väl många pro Inet här inne. Över 60% har röstat på Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Jag håller fortf. i Komplett, för mig handlar det inte om det tar en dag extra att få sakerna (vilket det aldrig har gjort än så länge med dom när dom har varorna på lager), utan snarare hur dom hanterar problem som uppstår. Där tycker jag att dom verkligen lyfter sig över andra.

Kan bara hålla med. Har goda erfarenheter av Inet också, men Komplett vinner i längden för mig.

Permalänk
Medlem

Helt klart Komplett.se för min del. Hade ett 4870X2 som gick sönder i våras, fick ett nytt HD5970 som ersättning tre veckor senare (det var brist på dem hos tillverkaren), helt utan kostnad. Svårslagen garanti och support, måste jag säga.

Inet är också bra, men personligen tycker jag deras sortiment i vissa kategorier lämnar en hel del att önska. En andraplats för dem på min lista.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Gah! Svårt val mellan Dustin och Inet.. Blir nog Inet tror jag.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Webhallen får min röst

Permalänk
Medlem

Inet får min röst.
Snabba leveranser, underbar service, väldigt bra priser.
Dock en nackdel, om man har ELECTRON kort(under18) så går det inte att handla där.
Men annars är allt väldigt bra!

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Inet fick min röst, otroligt snabba på att packa samt bra support.

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk

Inet, utan konkurrens. Webhallen borde strukturera om sin webbsida, den är alldeles för rörig.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Inet (what else?)! Men till skillnad från andra så gillar jag faktiskt Webhallen också. Smidigt att boka på sidan och hämta ut i butiken för att slippa frakterna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blev Inet för mig: billig/fri frakt, grym support och helt ok priser. Komplett får en honorable mention.

Skrivet av Neroth:

Helt klart Komplett.se för min del. Hade ett 4870X2 som gick sönder i våras, fick ett nytt HD5970 som ersättning tre veckor senare (det var brist på dem hos tillverkaren), helt utan kostnad. Svårslagen garanti och support, måste jag säga.

Inet är också bra, men personligen tycker jag deras sortiment i vissa kategorier lämnar en hel del att önska. En andraplats för dem på min lista.

OT: Du får som jag tidigare nämnt hålla tummarna för att 5970:t pajar innan garantitiden gått ut, så kanske de skickar ett 6990 nästa gång om du har tur ^^

Visa signatur

R5 3600 | Sapphire 5700XT Pulse | B450-F Strix | 2x8 Corsair 3000MHz | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | PS5 | 12TB HP Microserver | MacBook Air M1 | Linux

Permalänk

Undra om Inet vinner? (har själv bara handlat där dem senaste åren, blev komplett rätt ofta före det men dom segade med en leverans så sen dess bara inet)

61%

Nån på Inets marknadsföringsavdelningen har iaf gjort läxan rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

OT: Du får som jag tidigare nämnt hålla tummarna för att 5970:t pajar innan garantitiden gått ut, så kanske de skickar ett 6990 nästa gång om du har tur ^^

Hehe, helt klart.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Inet, hands down...

Visa signatur

Intel i7 6700K @4GHz l 16GB DDR4 l Asus Z170I Pro Gaming l GTX1060 6 Gb l Fractal Design Define Nano S l Corsair HX 650W l Samsung 1500GB l LG WTQ 22"