Vad är detta för något meddelande?(change colorscheme)

Permalänk
Entusiast

Vad är detta för något meddelande?(change colorscheme)

Jag har uppgraderat datorn, och fick aldrig detta förr på min gamla.. Datorn gick inte alls segt när jag fick detta, hade precis startat upp Bioshock 2..

Aero ska väl inte ha nått å göra med full-screen spel?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har sett samma ett par ggr när jag stängt av Civ V och kommer tillbaks till skrivbordet. Möjligen så att spelet inte stänger av Aero för skrivbordet och när man kommer tillbaks tycker Windows 7 att prestandan inte är ok (då spelet tagit all kraft från GPU). Kanske driverrelaterat? Det går ju att klicka bort så man inte får se felet igen, men brukar inte göra sånt själv (fel ska lösas inte sopas under mattan).

Permalänk
Medlem

Aero kan "störa" OpenGL-spel men jag har för mig att spelet/drivrutinerna brukar vara inställda på att automatiskt slå av Aero när man kör full-screen och sedan slå på Aero igen när man spelat klart.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Inaktiv

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Om inget annat funkar så kan du gå in i egenskaper för filen (eller genvägen) och själv avaktivera "visual themes" och/eller "desktop composition" för spelet. Då slipper du iaf dessa meddelanden.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

För mig är det så att Aero stängs av när jag spelar och när jag stänger av spelet så aktiveras det igen. Detta för prestandan ska bli bättre i spel helt enkelt. Inget man direkt märker, men ibland när man tabbar ut ur spelet så ser man att man har basic i någon sekund.

Edit: Sen klickar du längst ner på det meddelandet så slipper du det