Permalänk
Medlem

Problem: Gmail Notifier Addon Firefox

Har problem med mitt addon till Firefox, Gmail Notifier

Problemet är att jag aldrig kan logga in längre. testat att avinstallera och installera, men funkar inte.
Inte fungerat sen typ i onsdags eller torsdags förra veckan. Någon som vet vad felet kan va?

Går ju logga in som vanligt, båda i webbläsaren och på Gmail appen i min Android mobil..

Tacksam för svar på ett irriterande problem.

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Moderator
Moderator

Gmail Notifier är nedlagt så du kanske bör se dig om efter ett alternativ som uppdateras.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Gmail Notifier är nedlagt så du kanske bör se dig om efter ett alternativ som uppdateras.

Jasså? Men borde det inte fungera ändå? tycker jag iaf.
Vad finns det för alternativ som är som Notifier?

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MadeByMe:

Jasså? Men borde det inte fungera ändå? tycker jag iaf.
Vad finns det för alternativ som är som Notifier?

Det verkar som att de motsäger sig själva. De har sagt att projektet är nedlagt men verkar som de släppte en update nyligen. Edit: I fredags eller så, därför kanske du ska börja med att testa den senaste versionen av notifier om du föredrar det.

Har inte använt Notifier men jag använder Gmail Manager. Det enda som inte fungerar för mig i Gmail Manager är att den inte visar spam (trots att jag bockat i det).

tLo : Gmail Manager
Eller under addons på firefox hemsida.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det verkar som att de motsäger sig själva. De har sagt att projektet är nedlagt men verkar som de släppte en update nyligen. Edit: I fredags eller så, därför kanske du ska börja med att testa den senaste versionen av notifier om du föredrar det.

Har inte använt Notifier men jag använder Gmail Manager. Det enda som inte fungerar för mig i Gmail Manager är att den inte visar spam (trots att jag bockat i det).

tLo : Gmail Manager
Eller under addons på firefox hemsida.

Kan varit uppdateringen som gjorde då att man inte längre kan använda tjänsten?

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MadeByMe:

Kan varit uppdateringen som gjorde då att man inte längre kan använda tjänsten?

Kanske men du skrev att det slutade fungera i onsdags/torsdags, updaten verkar ha kommit på fredagen så det kanske var en fix för just ditt problem?

Den senaste finns även på firefox-addon men verkar som att den automatiskt väljer 0.6.4.2 istället för 0.6.4.3 som är den senaste.
Extensions

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Kanske men du skrev att det slutade fungera i onsdags/torsdags, updaten verkar ha kommit på fredagen så det kanske var en fix för just ditt problem?

Den senaste finns även på firefox-addon men verkar som att den automatiskt väljer 0.6.4.2 istället för 0.6.4.3 som är den senaste.
Extensions

Har inte så jätte koll när det var.. bara ett "typ då"

Är inne på https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/173/
Ska vara uppdaterad igår men när jag ska ladda ner det så kan inte det installeras :S

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MadeByMe:

Har inte så jätte koll när det var.. bara ett "typ då"

Är inne på https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/173/
Ska vara uppdaterad igår men när jag ska ladda ner det så kan inte det installeras :S

Åtminstone för mig så länkar den där till 0.6.4.2 som sagt och inte 0.6.4.3... men det kanske bara är för mig

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Åtminstone för mig så länkar den där till 0.6.4.2 som sagt och inte 0.6.4.3... men det kanske bara är för mig

Ladda ner från deras sida..
Kan inte logga in, loggar in på syrrans konto.. funkar, loggar ut, loggar in på mitt konto.. fungerar INTE.. :S

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MadeByMe:

Ladda ner från deras sida..
Kan inte logga in, loggar in på syrrans konto.. funkar, loggar ut, loggar in på mitt konto.. fungerar INTE.. :S

Är följande något du använder? Kollar inte min mail på mobil så jag vet inte vad man använder för något där.

Citat:

People with Offline Gmail enabled: The Gmail Motifier will not work with offline Gmail enabled - Google Gears, which is installed, breaks the extension. I haven't been able yet to figure out how to work around it.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Är följande något du använder? Kollar inte min mail på mobil så jag vet inte vad man använder för något där.

I datorn har jag igång Google Talk, men det har ju fungerar innan.
i mobilen så har jag Gmail.apk, den inbyggna gmail appen i Android mobiler..
"Inaktivera E-post offline för den här datorn" har jag också på..

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Moderator
Moderator

Verkar rätt konstigt det där. Nåja, kanske värt att ge Gmail Manager ett försök och se om det funkar

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Verkar rätt konstigt det där. Nåja, kanske värt att ge Gmail Manager ett försök och se om det funkar

Men va fan är det här?!
Laddar ner Gmail Manager, skriver in mitt konto samt lösenord.. Då finn inte mitt konto.. Vill du skapa ett konto..ja trycker jag. så vips, är jag inne på mitt konto..

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Kan lägga till att även 0.6.4.3 inte fungerar. Får hoppas att det kommer ytterligare en version.

Permalänk
Moderator
Moderator

Eller prova manager då, fungerar som sagt åtminstone för mig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.