Tror ni att ni kan bli SC2 proffs?

Permalänk

Proffsen är slappa, men de kan fortfarande göra saker snabbt. Vi (mig själv som exempel) stressar upp oss för att göra saker snabbare medan de försöker hålla ungefär samma takt hela tiden. Ett normalt game för mig på 70-90apm är lika stressigt som ett game med 150-200 för dem. Apm har egentligen ingen betydelse om man jämför med spelförståelse och känsla. Sen kommer högre apm. Självklart behöver man nog runt 100apm minst för att kunna utföra det man vill men att veta när man ska attackera m.m. är viktigare än 100+ apm (enligt mig)

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

vafan, korean?

Starcraft (allra första) var ju nordkoreas Nationalsport och många av dom har gått över till SC2. vilken som är nationalsport nu vet jag icke.

tvivlar på att du menar nordkorea

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

tvivlar på att du menar nordkorea

Han menade nog sydkorea, men vet faktiskt inte om de någonsin blev nationalsporten, bara en jäkla populär sport.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas Ph:

Proffsen är slappa, men de kan fortfarande göra saker snabbt. Vi (mig själv som exempel) stressar upp oss för att göra saker snabbare medan de försöker hålla ungefär samma takt hela tiden. Ett normalt game för mig på 70-90apm är lika stressigt som ett game med 150-200 för dem. Apm har egentligen ingen betydelse om man jämför med spelförståelse och känsla. Sen kommer högre apm. Självklart behöver man nog runt 100apm minst för att kunna utföra det man vill men att veta när man ska attackera m.m. är viktigare än 100+ apm (enligt mig)

Håller med APM kommer automatiskt med tiden när man nött och nött. Tillslut behöver man inte tänka på att hålla hög apm den bara finns där. Ingen ide att börja träna apm utan nöt builds och bara spela mycket så kommer det.

Permalänk
Entusiast

NaDa!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

"if i see someone with 80 apm beating someone with 200 apm, i'm impressed with the guy with low apm than with the guy with high apm" ~Dario "TLO" Wünsch

så sexigt det ser ut sådär.

Day[9] Daily #219 - Friendday Wednesday with TLO

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

"if I see someone beating another player, im more impressed with the one who won than the one who lost"

-Ashzala

Permalänk

"if I see someone losing to another player, Ashzala should shut up"

-Jag

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Vem är den där "Jag" egentligen? Ser den så ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Skjysst spam! Lite snabb analys säger mig att 20% (max!) av alla knapptryckningar där är nyttiga och resten handlar om att hålla igång formen inför nån strid.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

hehe, ja att visa upp Nada spela för någon som aldrig lirat ett datorspel får dom att aldrig vilja lira de heller.. haha..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...