Permalänk
Medlem

Skrivaren stannar efter 1/3 av utskriften.

Jag har en Epson SX405 och när jag kopierade igår så stannade den helt plötsligt efter exakt 1/3 av sidan, och nu gör den detta varje gång vad jag än gör. Både när jag kopierar och skrivet ut. Har testat att starta om skrivaren och dra ut strömmen nån minut men det hjälpte inte. Kommer heller inte in på Epsons hemsida för att kolla med supporten där. Är det någon som kan ha nån aning vad det kan vara?

Mvh
Ahlen

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Låter dom skrivar minnet inte funkar som det ska. Byt!

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag löste problemet. Det visade sig att det det var några papper med hål i för att kunna sättas i en pärm och den gillade inte att skriva på sånna papper utan den stannade vid hålen. Testade med ett ohålat papper nu och nu funkar allt som det ska. Hade ingen aning att det varså. Är det så på alla skrivare?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Jag löste problemet. Det visade sig att det det var några papper med hål i för att kunna sättas i en pärm och den gillade inte att skriva på sånna papper utan den stannade vid hålen. Testade med ett ohålat papper nu och nu funkar allt som det ska. Hade ingen aning att det varså. Är det så på alla skrivare?

Ska inte vara så, om det inte står om det i manualen. Skulle nog fråga supporten om jag var du.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.