TEST: Sleeving jämförelse | MDPC-X & Djungelapa (djungelfoto)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Kan man eventuellt beställa via dig lr är de bara via tradera som gäller?

Går bra att skicka PM på swec eller till info@djungelapa.se

Permalänk

skall man göra i framtiden så slipper man ge pengarna till snikna tradera

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Går bra att skicka PM på swec eller till info@djungelapa.se

hehe bra då ska jag spara din mail känns bättre än tradera xD Sen e jag ju för ung för att enligt deras regler få regga sig där så xD

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Djungelapa.se har öppnat nu
Och det verkar som att SteFFoo har fixat helsvart krympslang nu

Permalänk
Medlem

Trevligt intiativ att jämföra. Som många trådar andra, en bra till Sack!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Yes!
Nu har jag äntligen öppnat webbshopen
Det har tagit tid men jag hoppas att den ska funka fint nu.
Svart krympslang utan text har jag nu fixat, det är några andra färger kvar att ordna men det är på gång

Tack för allt stöd från er medlemmar!

/ Stefan Helgesson, djungelapa.se

Permalänk
Proffsmoddare

Sidan ser ju trevlig ut och bilderna visar verkligen hur sleeven ser ut. Bra jobbat Stefan!

Jag ska snart ta mig tiden och sleeva ett HX850 med Stefans Sleeve, får se hur den är att verkligen arbeta med.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut. Tyvärr kommer jag inte sleeva själv.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

MDPC-X Är ju lite dyrare per meter osv och frakten är dyrare. Därför borde ju Djungelapa vara ett bra alternativ för den med sträv budget. Däremot verkar det inte som djungelapa har någon hemsida?

Rättelse: Djungelapa har en hemsida.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

MDPC-X Är ju lite dyrare per meter osv och frakten är dyrare. Därför borde ju Djungelapa vara ett bra alternativ för den med sträv budget. Däremot verkar det inte som djungelapa har någon hemsida?

Rättelse: Djungelapa har en hemsida.

Bästa alternativet hittills. Men mdpc-x är fortfarande mdpc-x

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Tja sack ;D har börjat testa sleeva lite nu är 6-pins kontakten svårare att få ut? jag tycker det iaf.
Sleeve köpte jag av djungelapa, har du nått tips förresten?

Smakprov på första kabeln:

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut dedär

Tycker 24p atx:en är den klurigaste, men 6/8p är ju klart svårare än vanliga molex.
Har inget direkt tips än att ha mycket tålamod hehe
Sack är en mer erfaren sleevare än mig så överlåter ordet till honom

Finns massa videos på tuben med olika tillgångasätt, exempelvis:

Permalänk
Medlem

Tack, väldigt nöjd med din sleeve det enda är isf att den röda är lite genomskinlig, men det syns inte om man inte har starkt ljus. Sen att det är tryck på krympslangarna, men det är bara att vrida så det inte syns
Vet du vart man kan köpa verktyg? har tyvärr inga så körde på denna teknik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Tack, väldigt nöjd med din sleeve det enda är isf att den röda är lite genomskinlig, men det syns inte om man inte har starkt ljus. Sen att det är tryck på krympslangarna, men det är bara att vrida så det inte syns
Vet du vart man kan köpa verktyg? har tyvärr inga så körde på denna teknik
http://img153.imageshack.us/img153/6835/p203801251110.jpg

Tack för det Ja den lyser igenom lite men som sagt det syns inte när den sitter inne i burken.
Jag har nu beställt textfria krympslangar till blå, vit, röd och gul så det problemet ska snart vara fixat.
Återstår bara textfria till sata-krympslang, men jag prioriterade textfria till vanlig sleeve först då den säljer mest.

Men ditt hemmabygge ser ju ut att fungera bra, det är oftast dom metoderna som funkar bäst verkar det som.
Har faktiskt ett tool-kit som på den där videon jag länkade till, men har hållt det åt en användare några veckor på swec som dröjer med att slå till. Du vet vem du är!

Men indomo.se säljer sådana kit, du kan kika där om du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Tack för det Ja den lyser igenom lite men som sagt det syns inte när den sitter inne i burken.
Jag har nu beställt textfria krympslangar till blå, vit, röd och gul så det problemet ska snart vara fixat.
Återstår bara textfria till sata-krympslang, men jag prioriterade textfria till vanlig sleeve först då den säljer mest.

Men ditt hemmabygge ser ju ut att fungera bra, det är oftast dom metoderna som funkar bäst verkar det som.
Har faktiskt ett tool-kit som på den där videon jag länkade till, men har hållt det åt en användare några veckor på swec som dröjer med att slå till. Du vet vem du är!

Men indomo.se säljer sådana kit, du kan kika där om du vill

Om han du håller det åt inte hör av sig så är jag väldigt intresserad om det är för en vettig peng

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Tack, väldigt nöjd med din sleeve det enda är isf att den röda är lite genomskinlig, men det syns inte om man inte har starkt ljus. Sen att det är tryck på krympslangarna, men det är bara att vrida så det inte syns
Vet du vart man kan köpa verktyg? har tyvärr inga så körde på denna teknik
http://img153.imageshack.us/img153/6835/p203801251110.jpg

Det sättet funkar inte för mig, verkar inte trycka åt spärrarna tillräckligt Har du något annat förslag än verktyg?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Det sättet funkar inte för mig, verkar inte trycka åt spärrarna tillräckligt Har du något annat förslag än verktyg?

Njaa, det sättet funkar för mig(vanliga knappnålar), det är knappt att dom går så det är perfekt för min del Annars så kan du köpa ett kitt för 200kr, men jag är inte så sugen på det Kanske i framtiden om man ska sleeva nått större nätaggregat.

Edit: Kanske vanliga synålar funkar, gem, häftstift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Njaa, det sättet funkar för mig(vanliga knappnålar), det är knappt att dom går så det är perfekt för min del Annars så kan du köpa ett kitt för 200kr, men jag är inte så sugen på det Kanske i framtiden om man ska sleeva nått större nätaggregat.

Edit: Kanske vanliga synålar funkar, gem, häftstift?

Testade gem som han på videon men det funkade inge bra det heller "/ Ett kit är jag inte heller så sugen på..

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Såg du videon som dom hade länkat då? Där är ett alternativ
YouTube - How To Remove the Pins on the 24 Pin and 6/8 PCIe Cables

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Såg du videon som dom hade länkat då? Där är ett alternativ
YouTube - How To Remove the Pins on the 24 Pin and 6/8 PCIe Cables

Aa, det var den jag försökte gå efter. Kan det ha o göra med att nätagget är närmare 10 år? (Inget som jag använder vanligtvis såklart)

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Aa, det var den jag försökte gå efter. Kan det ha o göra med att nätagget är närmare 10 år? (Inget som jag använder vanligtvis såklart)

Okej Men det är ju fortfarande samma pins ;D så borde inte spela nån roll. Men imorgon får nog min kompis sitt sleeve från djungelapa så då ska vi sitta och sleeva tsm, så kan höra av mig om jag kommer på nått bättre sätt och givetvis med resultatet

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Aa, det var den jag försökte gå efter. Kan det ha o göra med att nätagget är närmare 10 år? (Inget som jag använder vanligtvis såklart)

Hmm du har ingen kvinna i närheten som du kan "låna" ett hårpänne av (sånt där gem-aktigt).
Dom brukar vara ganska platta.

Permalänk
Medlem

Du kan även kanske köpa en pincett och slipa ner den så den får plats i hålen (vet ej om det är möjligt men tanken kom upp att det kan fungera med lite modd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Okej Men det är ju fortfarande samma pins ;D så borde inte spela nån roll. Men imorgon får nog min kompis sitt sleeve från djungelapa så då ska vi sitta och sleeva tsm, så kan höra av mig om jag kommer på nått bättre sätt och givetvis med resultatet

Låter bra, tack så mycket!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Avstängd

mkt trevlig kille dendär djungelapa snabb frakt o bra priser. (bästa mailkontakten jag haft med en säljare med, han svarar snabbt) första gången jag testar och sleeva och kommer köpa av han nästa gång med. fick tipset av sack o tejpa så sladdarna så man inte skulle se igenom men va för lat.

ska bara fixa glipan i nätagget som vart nu.

Mvh!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

mkt trevlig kille dendär djungelapa snabb frakt o bra priser. (bästa mailkontakten jag haft med en säljare med, han svarar snabbt) första gången jag testar och sleeva och kommer köpa av han nästa gång med. fick tipset av sack o tejpa så sladdarna så man inte skulle se igenom men va för lat.

http://img214.imageshack.us/img214/559/7637914527002793031287...

ska bara fixa glipan i nätagget som vart nu.

Mvh!!!

Tack så mycket, det värmer
Roligt att du är nöjd, det ser ju riktigt bra ut det där!

Permalänk
Medlem

Behöver man mycket kraft när man ska dra ut dem? För på nätagget finns en tubesleeve som begränsar dragkraften. Borde jag ta bort den först?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av InCyBoy:

Behöver man mycket kraft när man ska dra ut dem? För på nätagget finns en tubesleeve som begränsar dragkraften. Borde jag ta bort den först?

Att ta bort den gamla sleeven är väl ändå det första du gör.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Att ta bort den gamla sleeven är väl ändå det första du gör.

Jo, det vet jag. Men om jag inte får ur kablarna så kan jag lika gärna ha kvar den gamla sleeven eftersom att den iaf täcker kablarna.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

När jag får mitt Fractal design XL förhoppningsvis nästa vecka på fredag så ska jag posta bilder hur det blev med djungelapas sleeve Orkar inte posta nu med mitt Antec P180 då det inte finns några möjligheter att dra kablarna (första versionens P180)