Datorpaket som ska hålla ett tag + Skärm

Permalänk
Medlem

Datorpaket som ska hålla ett tag + Skärm

Satte ihop ett paket, men kan behöva översyn. Ska ha datorn ett tag. Väldigt stram budget, detta är absoluta maxbeloppet. Har chassi, OS och optisk enhet redan.

Permalänk

Enda jag direkt kan påpeka är att du bör ta AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition - Inet.se om du ska spela och Asus M4N98TD EVO SLI - Inet.se om du vill köra SLI sen.

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle Canin:

Enda jag direkt kan påpeka är att du bör ta AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition - Inet.se om du ska spela och Asus M4N98TD EVO SLI - Inet.se om du vill köra SLI sen.

Vägde mellan just x4 955 och 1055t, sli är inget jag har tänkt mig i dagsläget. Ska köras videoredigering, viss 3D rendering och självklart lite spelande av BF BC2 på burken. Därav funderingar på x6an.

Permalänk
Skrivet av HeeK:

Vägde mellan just x4 955 och 1055t, sli är inget jag har tänkt mig i dagsläget. Ska köras videoredigering, viss 3D rendering och självklart lite spelande av BF BC2 på burken. Därav funderingar på x6an.

Okej jo, eftersom du inte skrev i första inlägget vad du ska använda datorn till så var det lite svårt att ge bra tips.

Men om du ska spela också så är det ju bara att överklocka x6 processorn så får du bra prestanda ändå. Det där moderkortet som jag länkade är ju ett måste om du ska ha bra SLI stöd med AMD processor tyvärr. Det finns vissa hacks som gör så att du kan köra SLI på ett vanligt AMD Mobo också men då med prestandaförluster. Så om du ens tror att du ska ha SLI så bör du ta det moderkortet.

Men om det är just redigering och 3D du ska hålla på med i allmänhet så är det bättre med en x6, tror inte att BF BC2 drar nytta av 6 kärnor därmed blir ju x4 bättre i just det spelet.

Glöm inte att uppdatera BIOS på mobot för x6 stöd!

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||