Söker php-script med följande funktioner.

Permalänk
Medlem

Söker php-script med följande funktioner.

Hej folket!

Innan jag sätter mig ner och uppfinner hjulet på nytt så undrar jag om funktionen/verktyget redan finns på marknaden.

Jag söker ett system som ska ha följande funktioner:

Jag vill ha ett system där jag kan skapa ett nytt kundblad. I det kundbladet fyller jag i kundens adressuppgifter och övriga kontakt uppgifter, inget konstigt alls. Men på det här kundkortet vill jag kunna lägga upp en ny flik (vill kunna lägga upp flera flikar) där jag lägger upp dator1, dator2 osv.

Under dator1 ska jag då kunna fylla i information om datorn som kommer in till mig, varför den kommer in till mig och vad jag gjorde åt den vid det tillfället. Denna flik ska man dessutom kunna ID-specificera då jag använder mig av service-taggar som jag klistrar på baksidan på datorer som kommer in till mig.

Det hade dessutom varit underbart om jag kunde maila ut till kunden på den angivna e-postadressen och än smidigare hade varit om man kunde skicka ut ett meddelande till alla kunder som har en e-postadress!

Hade det funnits en kalenderfunktion som påminner mig om att nu har det gått två veckor sedan datorn var inne på service och att det är dags att ringa upp kunden för att se att allt gått bra så är en sådan funktion guld värd för mig.

Med andra ord, jag behöver ett system som jag använder till för mina kunder där jag håller koll på varje kund och dess maskiner, så att jag dels kan skapa mig en uppfattning om hur många kunder jag har, hur många som kommer åter och som även kan visa garantistatus på en maskin som kommer tillbaka till mig efter försäljning. Det här byggs i längden på med en historik som ger mig möjlighet att få en bättre kundkontakt och samtidigt se "hur trogen" kunden är.

Finns det någon här som känner till ett system som har de specarna jag är ute efter, helst open source, men även betalsystem som inte överstiger normalsvenssons plånbok.

Visst kan man sätta sig ner och börja från början för att få det som man vill, men om det hade funnits ett grundsystem man kunde bygga vidare på hade det sparat väldigt mycket tid.

MvH
Richard Sandqvist Olsson
Fantasten
Din trygghet inom Data & Foto

Permalänk
Medlem

Bygg systemet själv. Det är endå så specifikt så tror ingen har skapat det DU vill ha.
Det är vad jag har att säga, såpass simpelt så skulle väl bara ta en kort tid att skapa.