Permalänk
Medlem

Jag har lite för många bilder för att få plats här, men ni är välkommna till mitt galleri.
Det har ändrats mycket sedan sist.
http://www.sweclockers.com/galleri/6005-galleri-amd_pera

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd

Det här är min dator än så länge

Permalänk
Medlem

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Inte världens vackraste kabeldragning, men första datorn jag byggt själv så jag är faktiskt lite stolt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Älskar mina ghettomoddade dammfilter, så fula att det blir snyggt

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Nu har jag ju inte gjort nåt speciellt med min burk, men tänkte slänga upp ett par bilder iaf

För några dagar sen såg den ut så här:

(Ja, det är 2 gamla IDE diskar som sitter inkopplade )
Efter att ha tröttnat på att den såg förjävlig ut och gick lagom varm då diskarna låg så fint, dålig ventilation samt sidan måste va öppen för att få plats med allt så beställde jag ett Antec Twelve Hundred.
Satte ihop allt utan en tanke på att man kanske skulle dra kablarna snyggt, har tyvärr ingen bild på hur resultatet blev, men efter att ha bläddrat igenom denna tråd så fick jag lite inspiration till att fixa till det så tog jag mig en halvtimme att fixa kabeldragningen lite och nu ser det ut så här:

Baksidan däremot ser kaos ut, och det är fan inte det lättaste att få dit sidoplåten men de gick

Blev lite dåligt kvalité på bilderna, men man ser ju ungefär hur de ser ut iaf, hade jag haft ett modulärt nätagg hade de kanske blivit lite bättre på baksidan, e ju en del kablar där som inte behövs Sitter 8 diskar i datorn så det blir ju lite kablar framtill.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nu har jag ju inte gjort nåt speciellt med min burk, men tänkte slänga upp ett par bilder iaf

För några dagar sen såg den ut så här:
http://img6.imageshack.us/img6/7682/dsc1396a.jpg

(Ja, det är 2 gamla IDE diskar som sitter inkopplade )
Efter att ha tröttnat på att den såg förjävlig ut och gick lagom varm då diskarna låg så fint, dålig ventilation samt sidan måste va öppen för att få plats med allt så beställde jag ett Antec Twelve Hundred.
Satte ihop allt utan en tanke på att man kanske skulle dra kablarna snyggt, har tyvärr ingen bild på hur resultatet blev, men efter att ha bläddrat igenom denna tråd så fick jag lite inspiration till att fixa till det så tog jag mig en halvtimme att fixa kabeldragningen lite och nu ser det ut så här:

http://img28.imageshack.us/img28/9076/dsc1400h.jpg

Baksidan däremot ser kaos ut, och det är fan inte det lättaste att få dit sidoplåten men de gick

http://img215.imageshack.us/img215/563/dsc1399l.jpg

Blev lite dåligt kvalité på bilderna, men man ser ju ungefär hur de ser ut iaf, hade jag haft ett modulärt nätagg hade de kanske blivit lite bättre på baksidan, e ju en del kablar där som inte behövs Sitter 8 diskar i datorn så det blir ju lite kablar framtill.

Ja det kan vara lite krångligt att få till det snyggt ibland :P.
Men känns bra på något sätt när man väl lyckats haha.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Plockade isär hela skiten och rengjorde för ett par dagar sedan, så det passar ju bra att föreviga hela härligheten. Har hängt med ett tag nu, så när Ivy Bridge släpps kan det ev. bli tal om uppgradering.

Cooler Master Stacker 832
Corsair TX 650W
Asus Maximus Formula x38
Intel E2180 @ 3,1GHz
4GB Corsair Dominator @~830MHz
TRUE
Leadtek 8800GTS 512MB
Audigy 2zs
S-ata kontrollerkort
8 x hårddiskar, totalt 4,75 TB

Permalänk
Medlem

Sparar tråden så att jag om ca en vecka eller något kan ladda upp ertt galleri/ bild här på mitt nya rigg som jag har pillat ihop denna vecka, fattas andra grafikkort och lite annat stylish!

återkommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/daudor_swec.jpg

Älskar mina ghettomoddade dammfilter, så fula att det blir snyggt

Verkar inte funka så bra Du har ju en hel del damm i datorn om man säger så Kanske dags för en liten wipedown!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Verkar inte funka så bra Du har ju en hel del damm i datorn om man säger så Kanske dags för en liten wipedown!

Har precis satt dit dem, rengjorde lite halvdant bara men det ser bättre ut i verkligheten! Damm mot svart yta i kamerablixt blir riktigt hemskt

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Har precis satt dit dem, rengjorde lite halvdant bara men det ser bättre ut i verkligheten! Damm mot svart yta i kamerablixt blir riktigt hemskt

Heh, ser ut som spindelväv på ditt ljudkort

Permalänk
Medlem

Kommer nog upp ett galleri när jag får tag på en bättre kamera och med lite tur en bättre fotograf

Alla fläktar (utom Noctua) är nu utbytta mot GT 1850rpm.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem

Du har man äntligen köpt nytt chassi!

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Komponenterna:

Chassi: Corsair Graphite 600T
PSU: Corsair HX1000w
Moderkort: Asus Crosshair V Formula
CPU: AMD Phenom x4 3,4Ghz (965BE)
RAM: Corsair XMS3 8GB 1333mhz
Grafik: Asus GeForce GTX580DCII SLI
HDD: Corsair Force GT 120GB SSD
1 WD Caviar 1TB
Mus: Mionix Naos 5000
Tangent Bord: Logitech G19
Mus Matta: Mionix Alioth 400

Här är min hörna som jag tillbringar en del tid vid, så kan ni se glimten av sambons lilla hörna där hon just nu spelar BF3 Alphan.

Min Dator invändigt

Asus <3

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Komponenterna:

Chassi: Corsair Graphite 600T
PSU: Corsair HX1000w
Moderkort: Asus Crosshair V Formula
CPU: AMD Phenom x4 3,4Ghz (965BE)
RAM: Corsair XMS3 8GB 1333mhz
Grafik: Asus GeForce GTX580DCII SLI
HDD: Corsair Force GT 120GB SSD
1 WD Caviar 1TB
Mus: Mionix Naos 5000
Tangent Bord: Logitech G19
Mus Matta: Mionix Alioth 400

Här är min hörna som jag tillbringar en del tid vid, så kan ni se glimten av sambons lilla hörna där hon just nu spelar BF3 Alphan.
http://i55.tinypic.com/2hncpat.jpg

Min Dator invändigt
http://i52.tinypic.com/2a847tc.jpg

Asus <3
http://i53.tinypic.com/25zguhc.jpg

Snyggt!
Hur funkar det att köra SLI med dom korten?
Har ett själv nämligen och är lite sugen på att slänga in ett till längre fram.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Snyggt!
Hur funkar det att köra SLI med dom korten?
Har ett själv nämligen och är lite sugen på att slänga in ett till längre fram.

Tackar!

Hittils inte 100% tackvare att de är nya Crosshair v som inte är uppdaterat till 100% sli stöd än, annars kan jag bara klaga på värmen. Kort NR 2 ligger på typ 80~ i load 47 idle.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

blandade bilder på gamla setup'n och den nya (se sign)

http://s196.photobucket.com/albums/aa250/pumba-kung/pc%20set%...

ska ta lite nya bilder sen och slänga upp precis bytt till vattenkylning (H50)
och sen är det lite snyggare kabeldragning nu

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Köpte ny burk i februari

Bytte idag Noctua fläktarna till Gentle Typhoon 1850rpm på cpukylaren samt monterat nytt ljudkort mellan grafikkorten. Kassa bilder och kabeldragning, men får duga

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Hej alla !

här har vi min, inte den bästa men inte sämst !

Permalänk

Postade en bild på min förra dator tidigare i tråden o nu kommer en på datorn jag har nu
Dålig kvalle på bilden då enda kameran jag har är den på min N82a

IDE kabeln ska egentligen gå till den övre hårddisken men hade den kopplad till DVD läsaren tillfälligt
Mitt ljudkort saknas på bilden då jag inte orkat bråka med Creatives dåliga WIN7 drivrutiner för Audigy 2 korten

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Min dator. Ny kylare på Måndag:

En till från sidan:

Grafikkortet:

Konstigt nog så snurrade alla fläktar när jag tog korten...

Permalänk
Medlem

Min "gröna" dator. spec i sign

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Skrivet av cyberkyckling:

Hehe för mig är det precis tvärt om. Glömmer helt enkelt bort att ta bilder.

Då vet man iaf att det inte bara är en själv som glömmer ta bilder

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Proffsmoddare

Har sålt undan min main-dator och en hög med andra burkar så just nu så använder jag mitt htpc bygge Cold Winter som dator. Klarar ju 1080p så de räcker för mig.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

haha nej, skoja bara

Permalänk
Medlem

Haha, tänkte först när jag såg bilden att du hade skruvat fast datorn i väggen och hängt upp hörlurarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_98:

Haha, tänkte först när jag såg bilden att du hade skruvat fast datorn i väggen och hängt upp hörlurarna

Hehe nepp, det är den smarta iPhonen som inte vill Vända på bilderna innan man lägger in själva bilden i datorn

Permalänk
Skrivet av evoxer:

Tänkte bidra med en pic på tidsfördrivet, lacken ska jag fixa vid ledigt tillfälle.
http://img833.imageshack.us/img833/5697/002tem.jpg

ruskigt snyggt måste jag säga!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Inte spec upphettsande men men:

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Min uppdatering inför de mörka månaderna.

Chassiet är mitt gamla trogna Antec Nine Hundered, nu med lire moddat fönster och lite nya hål i bakplåten då det är första varianten.

Jag hatar att se sladdar inne i chassiet, så målet var att få det så rent och snyggt som möjligt. Inte helt nöjd än, men bra nära

Spec:
Asus P8P67EVO
Asus GTX 580 CUII
Corsair AX 750
Intel I5 2500K
Corsair Vengenance 8gb
Crusial M4 120gb SSD

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d