Sweclockers September-turnering i Starcraft 2!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Remuz:

När drar oktober igång?

jag kommer lägga upp en tråd ikväll

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Permalänk

skirmisheR vs silly 2-0

Metalopolis 9 SC2Replay
Steppes of War 2 SC2Replay
Game 2 var en 6pool med worker-rush, kolla den om ni har tråkigt för jag garvade ganska rejält åt den xD

Permalänk
Medlem

haha fan nu blir man "out"ad=P

Permalänk
Permalänk
Medlem

Haha silly det var roligt att se

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, gött gött, då saknas bara Ultroz mot Kingeling :). Hoppas dom rapporterar in den innan 00.00

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

ultroz vann 2-0, finns på sidan 14, mitten typ.

Permalänk
Medlem

Jag upploadade replaysen för kvarten för nån dag sen

Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •

Permalänk
Hedersmedlem

Sry, missade din rapport. Nu är alla kvartsfinaler inrapporterade! Ni kan sätta igång med semifinalerna när ni vill (dock senast lördag)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deva:

Haha silly det var roligt att se

testade timingen mot datorn en runda precis före och fick för mig att den funka bättre än så, men nu blev det mot en overpool däremot.

Skratta rätt så bra själv när ja kom fram me mina lings^^

Första matchen e ja besviken över däremot.. sjukt dålig positionering och timing av mig. annars tror jag tidig +1 attack är möjlig mot roaches. Förhoppningsvis så har jag hittat någon vettig å lira zvz med tills nästa gång ja får spela zvz på lite högre nivå=)
En av nackdelarna med nuvarande ladder systemet, man kan inte träna en MU åt gången genom att laddra.

GL på de som gått vidare till semi nu iaf=)

Permalänk

Nu rensar jag lite på siten så direktlänkar till gruppspelsreplays försvinner. Det fick dock ett replaypack med alla gruppspelsreplays här:

http://flamingfox.se/upload/okt-grupp-rep.rar

Kan väl kanske vara intressant att ha för att studera motståndarens drag i framtiden om inte annat.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Nu rensar jag lite på siten så direktlänkar till gruppspelsreplays försvinner. Det fick dock ett replaypack med alla gruppspelsreplays här:

http://flamingfox.se/upload/okt-grupp-rep.rar

Kan väl kanske vara intressant att ha för att studera motståndarens drag i framtiden om inte annat.

upp borde packet inte heta sept-grupp-rep.rar?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite förvarning till alla:

Jag kommer att vara borta ikväll -> lördag kväll, så om ni har några frågor så
PMa mig under dagen så ska jag försöka svara (åker ~ 17.00)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silly:

testade timingen mot datorn en runda precis före och fick för mig att den funka bättre än så, men nu blev det mot en overpool däremot.

Skratta rätt så bra själv när ja kom fram me mina lings^^

Första matchen e ja besviken över däremot.. sjukt dålig positionering och timing av mig. annars tror jag tidig +1 attack är möjlig mot roaches. Förhoppningsvis så har jag hittat någon vettig å lira zvz med tills nästa gång ja får spela zvz på lite högre nivå=)
En av nackdelarna med nuvarande ladder systemet, man kan inte träna en MU åt gången genom att laddra.

GL på de som gått vidare till semi nu iaf=)

Inte för att gnugga dig i ansiktet men tänkte nog peka ut lite av felen som, förhoppningsvis, kanske hjälper dig i framtiden. Du behöver konstant vara på mer med dina lings än vad du var, kändes som du väntade på något, visst +1 men skadar inte att stressa motståndaren till att göra fel och bygga för många roaches och skada sin eco. Ditt försvar för din exp (fanns inget) borde ha varit spines vid din ramp som du sedan flyttar ner efter en creep tumor så kan du låta honom "komma" till dig och försöka surrounda och plocka bort roaches. Försök timea med att countra när han faller tillbaka, dina slings drar ju förbi honom utan problem och samtidigt bygg lings i din bas så när han countrar har du förhoppningsvis units nog att deffa med eller flanka en stor del av hans roach armé. Nog de grejerna jag kom att tänka på iaf, lycka till i oktober ifall du ska vara med, hoppas vi möts då

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10415827']upp borde packet inte heta sept-grupp-rep.rar?

Gah, jag vet tydligen inte vilken månad jag är i... Well, får fixa det när jag lägger in alla replays uppladdade efter gruppspelen.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

skirmisheR vs silly 2-0

Metalopolis 9 SC2Replay
Steppes of War 2 SC2Replay
Game 2 var en 6pool med worker-rush, kolla den om ni har tråkigt för jag garvade ganska rejält åt den xD

Du scoutade aldrig hans 6pool. Vad hade hänt om du kan kört tex 13pool istället?

Permalänk
Skrivet av zoorex:

Du scoutade aldrig hans 6pool. Vad hade hänt om du kan kört tex 13pool istället?

ZvZ på steppes of war, kör alltid overpool, 13pool vågar man inte riskera mot en zerg på minsta banan :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

ZvZ på steppes of war, kör alltid overpool, 13pool vågar man inte riskera mot en zerg på minsta banan :S

Å därför är han ett bättre spelare^^ eller jag en sämre?=O hehe. Va nog den enda grej ja inte tänkte på.. att du faktiskt kunde tänka dig nåt sånt, NOOB-ME.

Permalänk
Skrivet av silly:

Å därför är han ett bättre spelare^^ eller jag en sämre?=O hehe. Va nog den enda grej ja inte tänkte på.. att du faktiskt kunde tänka dig nåt sånt, NOOB-ME.

Brukar vara nåt cheesy sista gamet man spelar, sist spelade jag mot en toss, bo3 och det stod 1-1, så VR-rushade han mig sista gamet :S, antog att du inte vågade spela normalt utan ville leka ost

Permalänk
Medlem
Skrivet av silly:

Big + på responsen ändå! Skoj när folk tar sig tid och analyserar andras spel. Både för att själv lära sig och lära andra=)

Hehe, ja man vill ju hjälpa Swec spelare och så Zerg spelare, så kändes bra att skriva vad jag tyckte och ifall du kan ta något ur det som hjälper dig så lyckades jag and im happy about that =). Förhoppningsvis behöver jag inte möta dig i oktober turneringen

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Kan väl kanske vara intressant att ha för att studera motståndarens drag i framtiden om inte annat.

nu kommer ju alla mina hemliga supertacs ut!

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se crunsher online på sc2 men han hade kört en match för 2min enligt match history så jag tror sc2 kanske buggat sig. Om du ser detta så skriv här så vi kan försöka fixa det.

Permalänk
Entusiast

Jag streamar gärna finalen när det är dags för den, skirmisheR om du går till final igen så har du ju min msn, eller skriv i tråden tid för spel(vem det nu blir). Kan tänka mig att det är en del som vill kolla.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte fått rapport på hur någon av semifinalerna gått än. Hoppas det kommer senare. Annars får vi hoppas att dom hinner spela söndag (imorgon) förmiddag så finalen iaf kan gå på utsatt tid 21.00

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Jag hade planerat att spela min semifinal nu inatt eller imorgon, blev lite strul med tiderna så har inte blivit av men vi jobbar på det.

Och ja firkraag klart jag går till final, jag säger till men som gurra säger så är det 21.00

EDIT: vi ska spela kl. 24.00 nu dvs mitt i natten för er som vill kolla .)

Permalänk
Hedersmedlem

Glöm dock inte att anmäla er till oktober-tävligen nu, innan platserna tar slut!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

om du kollar här snabbare än dina msgs frosz, iaf. har skickat msg, kolla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Brukar vara nåt cheesy sista gamet man spelar, sist spelade jag mot en toss, bo3 och det stod 1-1, så VR-rushade han mig sista gamet :S, antog att du inte vågade spela normalt utan ville leka ost

Haha, pratar du om mig nu eller? :>

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •