Wikileaks grundare anhållen i sin frånvaro för våldtäkt!

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Heh, ledsen.... Men jag har inte läst dina inlägg på flera månader nu eftersom du är från planeten X och har såna idéer för dig att man bara kan skratta

Så nej, jag orkade inte läsa detta heller, eller ja...
Jag läste ju fram till "De allra flesta som blir våldtagna blir mer eller mindre fullt återställda inom några månader." Sedan gav jag upp igen på dina vanföreställningar

Om du nu är så omogen att du inte vill läsa vad det är jag skriver, läs då Prosecutor's fallacy - Wikipedia, the free encyclopedia.

Istället för att se till verkligheten så vill du hellre leva i din egen värld, där du själv hittar på vilken verkan olika orsaker har? Mycket vidrigt, och skadligt för samhället. Vågar jag gissa att du helt sonika inte läser inlägg så fort de inte håller med dig? Stackare, du måste ha missat hundratals intressanta inlägg av MBY och Haricots för att ta några få exempel.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Random-person:

Om du nu är så omogen att du inte vill läsa vad det är jag skriver, läs då Prosecutor's fallacy - Wikipedia, the free encyclopedia.

Istället för att se till verkligheten så vill du hellre leva i din egen värld, där du själv hittar på vilken verkan olika orsaker har? Mycket vidrigt, och skadligt för samhället. Vågar jag gissa att du helt sonika inte läser inlägg så fort de inte håller med dig? Stackare, du måste ha missat hundratals intressanta inlägg av MBY och Haricots för att ta några få exempel.

Hehe, om du har något mer att diskutera så kan du ta det i PM istället för i tråden.

Att en människa skulle vara omogen för att de inte vill prata med någon annan har jag aldrig hört förr.
Trodde det var upp till var och en vem de vill lyssna på, och jag väljer att lyssna på någon som lever i en science-fiction värld, snälla tvinga mig inte att länka till alla inlägg igen där du framstår som en person ur en tecknad serie, håll det till PM om det är något mer.

PS. Både Haricots och MBY har skriver ofta otroligt bra inlägg som är värda att läsa även om man inte har något intresse i ämnet i sig, den effekten finns inte i dina inlägg så jag tycker inte att du behöver jämföra dig själv med dem

Permalänk
Medlem

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sven-erik-alhem-aklagarna-ma...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/aklagaren-maria-haljebo-kjel...

Citat:

Också andra jurister är kritiska till hur förfarandet gått till och anar att själva rättssäkerheten fått stå tillbaka för politiska eller feministiska skäl. Göran Lysén, professor i folkrätt, anser att ärendet strider mot det som en rättstat ska stå för:

– Det luktar dålig feminism här. Våldtäktsmål skall utredas saklig och opersonligt såvitt det gäller substansen precis som vad gäller alla andra brott. Sverige är inte den rättsstat som görs gällande utan landet är ett av de sämre i EU-kretsen, skriver Göran Lysén till DN.se.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Nej, det är inte en bra sammanfattning. Aktivarum är en tok som ser allt från ett knepigt perspektiv där allt handlar om könskamp.

När jag har ifrågasatt honom så har jag fått höra att även mina åsikter härrör ur mina sympatier för radikalfeminism (eller nu hur knäppskallen formulerade det) trots att det handlade om något helt annat.
Det är svårt att komma på något mindre träffande man kan påstå om mig och det visar hur absurd denna människa är i sin kamp mot "förtrycket mot män".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haricots:

Nej, det är inte en bra sammanfattning.

Vad är det som inte stämmer?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Vad är det som inte stämmer?

Som en sammanfattning har hans utbroderade trams ingen plats alls.
Hade du presenterat den som en galen mans analys hade jag inte haft några problem med beskrivningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haricots:

Som en sammanfattning har hans utbroderade trams ingen plats alls.
Hade du presenterat den som en galen mans analys hade jag inte haft några problem med beskrivningen.

Du vet alltså inte? Jag uppfattar mer att det är du som svamlar, annars visa upp lite saklig argumentation (om du kan)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Du vet alltså inte? Jag uppfattar mer att det är du som svamlar, annars visa upp lite saklig argumentation (om du kan)

Om du vill att jag ska gå in på sak så tycker jag att det mest absurda är tanken att feminism skulle vara ansvarig för diskrepansen mellan vad män tycker är våldtäkt och/eller trakasserier och vad kvinnor anser vara det.
Detta genomsyrar hela artikeln, om det inte vore för detta antagande så saknar allt raljerande om feminism ett sammanhang.

Evolutionspsykologer (som Aktivarum påstår att han bryr sig om) har förutsagt och sedan bekräftat att det finns en systematisk skillnad i hur vi upplever oönskad kontakt och upplevt svek i efterhand som när mannen ljuger om sina känslor.
Detta, alltså en medfödd skillnad i inställning, är en mer rimlig förklaring till varför problematik som detta kan uppstå, inte att feminister skadat samhället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haricots:

Om du vill att jag ska gå in på sak så tycker jag att det mest absurda är tanken att feminism skulle vara ansvarig för diskrepansen mellan vad män tycker är våldtäkt och/eller trakasserier och vad kvinnor anser vara det.
Detta genomsyrar hela artikeln, om det inte vore för detta antagande så saknar allt raljerande om feminism ett sammanhang.

hallå?...

jag är intresserad av fakta, har du någon fakta som talar för något annat än vad som gås igenom där?

Vad du känslomässigt tycker om skriften skiter jag fullständigt i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

hallå?...

jag är intresserad av fakta, har du någon fakta som talar för något annat än vad som gås igenom där?

Vad du känslomässigt tycker om skriften skiter jag fullständigt i

Ursäkta?
Jag hänvisade till en studie som visade en väldigt trolig förklaring till varför missuppfattningar om vad som är våldtäkt och kränkning kan uppstå.
(Jag kanske orkar leta reda på den senare, någon lust att göra det för dig just nu har jag inte. Men David Buss brukar nämna den om du vill hitta den själv.)

Jag ifrågasatte att feministernas retorik skulle vara orsaken till att vi män och kvinnor skulle ha olika reaktioner och inställningar till våldtäkt och kränkningar.
Det är något som både saknar "fakta som talar för" och är otroligt.
Något som är lite lustigt är att det är den typen av förklaring som Steven Pinker, som jag vet att Aktivarum ser upp till och fått en del av sin motivation från, är så känd för att ifrågasätta.

Att retorik som att amning skulle vara våldtäkt skulle få fler att anmäla våldtäkter som låg i gråzonen är inte bättre än det allra sämsta som genusteoretikerna skulle kunna drömma ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haricots:

Ursäkta?
Jag hänvisade till en studie som visade en väldigt trolig förklaring till varför missuppfattningar om vad som är våldtäkt och kränkning kan uppstå.
(Jag kanske orkar leta reda på den senare, någon lust att göra det för dig just nu har jag inte. Men David Buss brukar nämna den om du vill hitta den själv.)

Jag ifrågasatte att feministernas retorik skulle vara orsaken till att vi män och kvinnor skulle ha olika reaktioner och inställningar till våldtäkt och kränkningar.
Det är något som både saknar "fakta som talar för" och är otroligt.
Något som är lite lustigt är att det är den typen av förklaring som Steven Pinker, som jag vet att Aktivarum ser upp till och fått en del av sin motivation från, är så känd för att ifrågasätta.

Att retorik som att amning skulle vara våldtäkt skulle få fler att anmäla våldtäkter som låg i gråzonen är inte bättre än det allra sämsta som genusteoretikerna skulle kunna drömma ihop.

Jag frågade efter fakta om vad som hänt, du vet vad de olika parterna gjort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Jag frågade efter fakta om vad som hänt, du vet vad de olika parterna gjort.

Om du tror att jag menar att jag sitter inne på någon annan fakta än Aktivarum om vad de olika parterna hade gjort så har du inte förstått något av det jag skrivit.
Jag har faktiskt inte skrivit något som kunnat tolkas på det sättet så jag förstår inte var du får det ifrån.

Det jag är kritisk till är hans feminismvinkel på det hela.
Det finns mycket kritik att ge kring den här historien och främst då kanske till viss media, men att dra in feminism är malplacerat och korkat på det sätt som Aktivarum brukar vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haricots:

Det jag är kritisk till är hans feminismvinkel på det hela.

Har du någon annan vinkel? Om den faktan stämmer så har det inte inträffat någon våldtäkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Har du någon annan vinkel? Om den faktan stämmer så har det inte inträffat någon våldtäkt.

Någon annan vinkel?
Ja, jag har en annan vinkel på det hela.

Det verkar som att rubriceringen som våldtäkt var omotiverad.
Se! Jag kunde skriva det utan att blanda in några tramsiga idéer om hur feminister som grupp egentligen är ansvariga. Det var inte speciellt svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haricots:

Någon annan vinkel?
Ja, jag har en annan vinkel på det hela.

Det verkar som att rubriceringen som våldtäkt var omotiverad.
Se! Jag kunde skriva det utan att blanda in några tramsiga idéer om hur feminister som grupp egentligen är ansvariga. Det var inte speciellt svårt.

Feminist eller inte, det luktar i alla fall ordentligt illa om kvinnornas beteende. Illa i detta fallet har samma betydelse som hämnd. De kanske ville ha han för sig själv och blev förbannade när han knullat på en annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Feminist eller inte, det luktar i alla fall ordentligt illa om kvinnornas beteende. Illa i detta fallet har samma betydelse som hämnd. De kanske ville ha han för sig själv och blev förbannade när han knullat på en annan

Eller så var det inte så.
Seriöst, Antikvariums inställning liknar dekadensers salongsberusade 1910-tals-uppfattning av kvinnor i allmänhet och eventuellt våldtagna och/eller sexuellt aktiva kvinnor i synnerhet.
Felet kan lika gärna ligga hos utredaren, hos åklagaren alena eller Assange själv. Varken du, jag, Haricots, Arkivarium eller min hund vet speciellt mycket om affärerna. Fullständigt onödigt skylla på speciella typer av feminister eller feminism i allmänhet. Om lastiftningen är fel eller lagtolkare felar beror det på så oändligt mycket mer än felaktigt radikal feminism. Fel fel fel.
För att inte tala om hur illa Aktivarem ser på männen i det feministiska samhället. Usch! Som om män vore djur utan förmåga att kommunicera civilicerat med kvinnor och som om det enda kvinnor hade i tankarna är hur man skall stoppa mäns ohälsosamma köttlustar. Jag säger återligen som Brasse, fel fel fel!
_FEL_1

Jag kan dock, precis som många andra, ställa mig frågande till kvinnorna efter hur affären har beskrivits av media. Men ioma man inte känner till något om't och dom ännu inte fallit så skämtar men hellre om det och länkar till Artiklarium für ze lulz.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Felet kan lika gärna ligga hos utredaren, hos åklagaren alena eller Assange själv.

Om den faktan stämmer som kommit ut samt man har en del kunskaper om män och kvinnors beteende, då är det inte speciellt svårt och dra slutsatser utifrån det.

Finns det inga skador eller på annat sätt ett motstånd man kan hänvisa till så får man nog finna sig i och ha en väldigt trovärdig historia, av den fakta som kommit fram så är det inte speciellt trovärdigt. Snarare klassiskt svartsjukedrama