Köpa detta paket eller en Asrock ION?

Permalänk
Medlem

Köpa detta paket eller en Asrock ION?

Zotac ION
Zotac ION ITX A 330 Mini-ITX inkl. nätadapter - Inet.se

Samsung 1TB disk
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Inet.se

2x 1024 corsair
Corsair 2GB (2x1024MB) XMS2 - Inet.se

Chassi.
Spire SPM210B 300W - Spire - mini-itx.se

DVD
Samsung 22X DL SH-S223C, Svart - Inet.se

Det är i första hand chassit jag funderar på. Ska jag bygga själv så vill jag kunna sätta in en standard DVD och en vanlig 3,5" hårddisk. Vad tror ni om det paket jag har satt ihop och framför allt chassit? Eller ska jag köpa en asrock ion för ungefär samma pengar?

Vill eSATA uttag på datorn iaf, det är mer eller mindre ett krav.

Datorn kommer användas till film (mest vanlig dvd, men HD ibland kanske), snes, nes, sega emulator, musik och det där vanliga en HTPC används. till

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att asrock ger mervärdet att den kommer monterad. Annars är det ju små skillnader.

3 sata i ditt hemma bygge vs 2sata +1esata i en asrock. (vilket i stort sett är samma sak)
3,5" disk mot 2,5" disk, beror på om du vill ha massa disk i din burk då är det fördel för ditt hemma bygge.

Jag har en asrock och den gör precis vad den ska, den spelar upp mina filmer och kan köra spotify samt soffyoutuba när folk invaderar mitt hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Jag tycker att asrock ger mervärdet att den kommer monterad. Annars är det ju små skillnader.

3 sata i ditt hemma bygge vs 2sata +1esata i en asrock. (vilket i stort sett är samma sak)
3,5" disk mot 2,5" disk, beror på om du vill ha massa disk i din burk då är det fördel för ditt hemma bygge.

Jag har en asrock och den gör precis vad den ska, den spelar upp mina filmer och kan köra spotify samt soffyoutuba när folk invaderar mitt hem.

Sitter även en esata på zotac kortet så jag får 4 sata allt som allt. Har du fjärren till din asrock och hur mycket använder man den? För en fjärrkontroll i priset är ju alltid trevligt också.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lappa:

Sitter även en esata på zotac kortet så jag får 4 sata allt som allt. Har du fjärren till din asrock och hur mycket använder man den? För en fjärrkontroll i priset är ju alltid trevligt också.

Ah missa esatan.

Frågan är dock hur mycket disk man vill ha i den? Om det bara är film man ska använda den till så är ju faktiskt usb2 helt okej även till 1080p.

Jag har modellen utan fjärrkontrollen, men har en annan fjärrkontroll istället och jag använder den oavkortat. Kör XBMC på min och då är fjärrkontrollen verkligen trevligt. Har ett tangentbord och mus som jag tar fram när jag behöver men så länge jag kollar på film så finns det inget behov av det. Min bootar in i xbmc och jag stänger av datorn med fjärrkontrollen. Ger lite känslan av en appliance mer än en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Ah missa esatan.

Frågan är dock hur mycket disk man vill ha i den? Om det bara är film man ska använda den till så är ju faktiskt usb2 helt okej även till 1080p.

Jag har modellen utan fjärrkontrollen, men har en annan fjärrkontroll istället och jag använder den oavkortat. Kör XBMC på min och då är fjärrkontrollen verkligen trevligt. Har ett tangentbord och mus som jag tar fram när jag behöver men så länge jag kollar på film så finns det inget behov av det. Min bootar in i xbmc och jag stänger av datorn med fjärrkontrollen. Ger lite känslan av en appliance mer än en dator.

Kan man även starta den med fjärrkontrollen?

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gasol:

Kan man även starta den med fjärrkontrollen?

Om du har den i sleepmode har jag fått till det men inte annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Om du har den i sleepmode har jag fått till det men inte annars

Aha, vad tradigt.. Finns det något system/chassi/mjukvara som stödjer detta?

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gasol:

Aha, vad tradigt.. Finns det något system/chassi/mjukvara som stödjer detta?

Inte vad jag känner till men jag har inte letat heller