Corsair förbereder ny vätskekylare

Permalänk
Melding Plague

Corsair förbereder ny vätskekylare

Tillverkaren Corsair lanserade under 2009 processorkylaren H50 vilken blev mycket populär. Nu är en uppdaterad version på väg.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det ska bli intressant att läsa reviews på denna produkt när de väl kommer.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Riktigt nice synd bara att dom har kvar dem fula svarta rören. Gillar starkt att pumpen har blivit mindre.

här är en till bild till : http://www.overclock.net/attachments/water-cooling/165701d1280194415-corsair-h70-corsair-h70.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det ska bli intressant att läsa reviews på denna produkt när de väl kommer.

Kan bara hålla med:) mycket intressant

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Perfekt! Jag som letar efter en ny processorkylare.
Helt klar mycket intressant!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Mycket intressant, blir att inhanlda denna kylare och Fractal r3 chassi

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Är det 120mm eller 140mm fläkt fäste tro.
Obsidian har ju 140mm bak...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Är det 120mm eller 140mm fläkt fäste tro.
Obsidian har ju 140mm bak...

lär ju sitta i taket eftersom att den är dubbelt så stor = tar upp 2st 120mm fläkplatser?

Permalänk
Medlem

Hur då?
Skruvhålen verkar ju symetriska på bilden och i fyrkant.
Hade det varit för två fläktar på samma sida så hade den ju varit mera avlång?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skopetski:

lär ju sitta i taket eftersom att den är dubbelt så stor = tar upp 2st 120mm fläkplatser?

Inte dubbelt så stor, dubbla ytan. Kan uppnås med tätare lameller eller dubbla tjockleken eller bygga lite på alla ledder. Alternativen är många.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Hur då?
Skruvhålen verkar ju symetriska på bilden och i fyrkant.
Hade det varit för två fläktar på samma sida så hade den ju varit mera avlång?

såg det nu! ^_^

Permalänk
Medlem

Coolt säger jag bara! Förhoppningsvis så presterar denna lika med eller bättre än CoolITs nya produkter också.

En liten prissänkning till 7-8 hundra kronor skulle dock gillas. Nästan 1000 kronor är lite väl mycket.

Efter denna så tycker jag att en liknande för grafikkort borde komma ut. CoolITs lösning är svindyr(ca 2300 kronor för 1 grafikkort) och den har ändå inte lyckats kommit ut till några butiker än verkar det som.

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Dual fan 120mm Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare S775/1156/1366/AM2/AM3 | Indomo Online AB
Synd, en 140mm hade varit bra då flera chassin har 140mm fläkt bak eller i toppen
Jag har 2st 120mm på mina 3 H50 så det blir ju inget nytt.
Däremot så hoppas jag att radiatorn är mera effektiv.
Dammfilter kanske? om Corsair envisas med att den ska monteras som insug.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Haha det är väl typsikt xD jag som beställde en Noctua NH-D14 igår XD

Permalänk
Medlem

Är de bara jag som ser likheterna med CoolIT ECO/VATAGE A.L.C.???

Visst H70 pumpen är rund men kolla på resten av systemet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Lelle91:

Haha det är väl typsikt xD jag som beställde en Noctua NH-D14 igår XD

Jag tycker själv att D14 presterar mycket bättre än min H50 så jag hade inte ångrat mig i ditt fall..

Visst är säkert H70 bättre än H50 men näeee, fattigmans vattenkylning.,

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk

I like. Hoppas bara de skickar med 2? fläktar så att det räcker till hela ytan.
Fint jobb Crosair

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Oj hehe läste lite väl snabbt där tyckte först det stod "väte" kylare x). Hade varit rätt schyst annars med flytande väte som kyler, ganska farligt dock.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Älskar min H50 men skulle dock vilja ha en 140mm istället för 120

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

lär behövas push and pull eller högre RPM för pga tätare kylflänsarna.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

grymt nice men jag är väldigt nöjd med min h50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

lär behövas push and pull eller högre RPM för pga tätare kylflänsarna.

den har push pull, levereras med 2st 120mm fläktar.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Sapiens:

Oj hehe läste lite väl snabbt där tyckte först det stod "väte" kylare x). Hade varit rätt schyst annars med flytande väte som kyler, ganska farligt dock.

Är flytande kväve du menar?

Edit: Märkte att flytande väte också var svin kallt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Är flytande kväve du menar?

Nej? Man kan ju kyla väte så att det blir flytande också, men det kräver lägre temperatur.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Avstängd

detta var ju intressant! undrar om denna kyler mycket bättre?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

tråkigt med överskattade grejer som är mainstream. tex h50, obsidian, hd 5xxx serien osv... detta är för såna som skryter om att dom har vattenkylning, men egentligen bara en radiator, en pump och ett block som inte ens går att seperera. ska man ha vattenkylning så ska man ha en ordentlig enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd över min H50, förutom fläkten som jag borde byta ut mot en noctua. Den fläkt jag fått med väsnas mellanåt som ett irriterande klickljud som aviker från allt annat ljud. Jag har på tidigare datorer haft lite värmeproblem sommartid, men h50 pallar allt och håller även nere moderkortstempen. Idlar i 32 grader processortemp och när jag maxar kommer jag upp i 42 grader.

Permalänk
Medlem

Är pumpen tystare än den i H50? H50 är lite som att köpa gris-i-säcken för flera verkar ha fått 'måndagsex' som bullrar mycket, medan andra har fått knäpptysta pumpar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quickzor:

tråkigt med överskattade grejer som är mainstream. tex h50, obsidian, hd 5xxx serien osv... detta är för såna som skryter om att dom har vattenkylning, men egentligen bara en radiator, en pump och ett block som inte ens går att seperera. ska man ha vattenkylning så ska man ha en ordentlig enligt mig.

tycker det är en bra kylare som får ut värmen ur chassit! billigt o bra!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

1. Det är inte alla som har plats för ''Riktig'' vattenkylning.
2. Det är inte alla som får plats med en tornkylare i lådan.
3. Det är lättare att byta processor med en H50 än en tornkylare.
4. Tråden handlar inte om ''Rikg'' vattenkylning.

Jag Har 3 H50, 3 TRUE, 3 Hyper 212, 1 Noctua NH-U12P mm
Tornkylarna är bättre på att kyla men en H50 är lättare att ha at göra med.
Därför ska det bli kul med lite nya vattenkylare:-)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...