Vilken ras kommer du köra vid release?

Permalänk
Medlem

Vilken ras kommer du köra vid release?

Med hänvisning till den första omröstningen som stängdes någon vecka innan den första beta-perioden stängdes, startar jag en ny. Det börjar ju närma sig release, och det jag är nyfiken på är att jämföra vad folk kommer köra, nu när de har fått testa på lite.

För min del blir det nog fortfarande Terran som main i 1on1-ladder, men sedan blir det nog random i lagspelen.

Vad kommer ni köra som huvudsak i 1on1?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast

toss, samma som i SC1

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Alltid random, känner mig helt värdelös när jag väljer en ras, jag måste vara duktig på alla!

Tycker alla skulle köra random, skulle vara roligare då.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Terran.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

100% Zerg, som vanligt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Ifall man jämför SC med Warcraft III, vilka raser motsvarar vilken?
Iofs finns det 4 på Warcraft men endå.
Humans
Orcs
Night elfs
Undeads

/r3mpuh

Permalänk
Medlem

100 % Rumpnisse ofc, må vildvittrorna ruttna...

näe det blir Random - annars är det ingen utmaning

Permalänk
Avstängd

Toss som alltid.
Men även mixa med lite zerg.
Terr är boring utan vultures.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Ifall man jämför SC med Warcraft III, vilka raser motsvarar vilken?
Iofs finns det 4 på Warcraft men endå.
Humans
Orcs
Night elfs
Undeads

/r3mpuh

Humans - terran
Undead - zerg
night elfs - protoss

dock så går det inte att jämföra direkt då i wc3 så har alla typ samma typ av units medans det varierar mer på SC2

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Humans - terran
Undead - zerg
night elfs - protoss

dock så går det inte att jämföra direkt då i wc3 så har alla typ samma typ av units medans det varierar mer på SC2

Offtopic: Jag skulle nog säga om man ser på byggmekaniken att undead är en blandning av protoss och zerg eftersom man summonar byggnader och behöver inte använda sin arbetare, men är begränsad till ett visst område.

medan night elfs är mer som zerg och terran där byggaren förvandlas till byggaren men har frihet att stoppa den vartsomhelst etc...

Men det är 2 olika spel

Ontopic: Jag kör mest zerg men älskar random när jag kör team matcher eftersom det är mycket roligare

Permalänk

har fastnat för terran tack vare deras olika build och hur man kan anpassa sig
Mech och M and Ms. Älskar att slowpusha mot mina fiender

Men tack TLO!! hans spel fick mig att fastna!!

Rekommenderar starkt att se honom spela som terran

Visa signatur

intel 980X @ 4,4 GHz | 2x MSI 480gtx | 6 gb CL 7 Corsair Dominator | Gigabyte X58-UD7 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norrby89:

Humans - terran
Undead - zerg
night elfs - protoss

dock så går det inte att jämföra direkt då i wc3 så har alla typ samma typ av units medans det varierar mer på SC2

Jasså, inga orcs alltså.
Låter inte som ett spel för mig. ☺

Permalänk
Medlem

jag hade verkligen hoppats på att jag skulle haft en klar ras vid den här tidpunkten... lutar dock åt Terran men det får bli random ett tag till

Permalänk

Terran, spelade faktiskt ingen annan ras än terran under hela betan. Startade dock i april att lira men endå.

Permalänk
Medlem

Zerg såklart, enda som duger

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Zerg såklart, enda som duger

whs^

^^
Tycker helt klart Zerg är den roligaste rasen, även den svåraste rasen att spela tycker jag (iaf på guld-liga och högre ligor i beta fas 2, kanske blir lägre liga nu i releasen)

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Kommer köra random i alla ligor tror jag. Det är mycket roligare.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Jag kommer att spela random tills jag hittar vilken ras jag är bäst med.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Testade lite mer av de olika raserna i betan men kändes som om Protoss fortfarande kändes bättre med så lär hålla mig till dom även i retail

Älskar den nya warp-in funktionen

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Kör nog random eller lite blandat. Minst Protoss dock då jag finner dem tråkiga att spela med, dock roliga att möta då jag oftast vinner mot just P

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

toss, samma som i SC1

Jag är med på den!
Toss all the way!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Zerg. Alltid varit favoriten. Slime on

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1