CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Då kanske du blir glad när du ser vår mellandagsrea
http://cdon.se/mellandagsrea/dator/gaming/

Vänligen,
CDON.COM

Varför bara rosa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Beställde två varor den 20 innan sista beställningsdagen, den ena fick jag igår den andra skickades idag så det får bli att leta upp en sista minuten julklapp. Mitt råd beställ långt innan deras sista beställningsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av donot:

Beställde två varor den 20 innan sista beställningsdagen, den ena fick jag igår den andra skickades idag så det får bli att leta upp en sista minuten julklapp. Mitt råd beställ långt innan deras sista beställningsdag

Det är ett råd jag skulle applicera på allt som man tänkt beställa över nätet, speciellt om det är julklappar vi talar om.
Varit med om fler återförsäljare än cdon som inte lyckats leverera i tid genom åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Cdon.com

Hej @donot,

Jag beklagar att varan ännu inte levererats till dig, har du möjlighet att återkoppla med ditt ordernummer till mig via PM så ska jag se om det finns något vi kan göra för att varan ska hinna fram till dig!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

1999? Bästa jag kan göra. Aktivt nu! 15 minuter!

/Tomten

Kommer tomten tillbaka i år eller får vi vänta tills snön faller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av donot:

Beställde två varor den 20 innan sista beställningsdagen, den ena fick jag igår den andra skickades idag så det får bli att leta upp en sista minuten julklapp. Mitt råd beställ långt innan deras sista beställningsdag

Beställer du från CDON så tar det runt 3-4 dagar för de att packa din vara..sen tar det 2-3 dagar för Postnord att få fram paketet.

Så beställ gärna 14-16 dagar innan du behöver din produkt från CDON.

Egna erfarenheter, och jag bor i en större stad.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Beställde två minneskort den 22:a strax efter midnatt, paketet skickades igår och kom i brevlådan idag.
Tummen upp för den snabba hanteringen av min order.

Permalänk
Medlem

Varför pissar ni alltid på era pluskunder i julkalendern? Man kan ju tycka att lucka 24 borde innebära något väldigt bra erbjudande. I år igen så kör ni fri frakt över 100 kr... Men vi som redan sponsrar er med extra pengar via pluskunds-abonnemanget har ju redan den funktionen. Tycker faktiskt det är uruselt dåligt av er. Ok om ni som andra dagar har ett antal andra produkter till bättre priser. Då är det väl en sak. Men att enbart ha fri frakt över 100 kr blir ju ett skämt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pemani:

Varför pissar ni alltid på era pluskunder i julkalendern? Man kan ju tycka att lucka 24 borde innebära något väldigt bra erbjudande. I år igen så kör ni fri frakt över 100 kr... Men vi som redan sponsrar er med extra pengar via pluskunds-abonnemanget har ju redan den funktionen. Tycker faktiskt det är uruselt dåligt av er. Ok om ni som andra dagar har ett antal andra produkter till bättre priser. Då är det väl en sak. Men att enbart ha fri frakt över 100 kr blir ju ett skämt.

Jag kan tyvärr bara hålla med, bortsett från formulering "pissar" och "alltid". Dessutom kom extra bra pris på CDON+ väldigt sent i kalendern i år, men förra året precis i början (och till lägre pris). Det verkar helt enkelt som att ledningen inte vet vad de vill med CDON+.

Tror ni inte själva på systemet så tycker jag att ni ska lägga ner det helt, annars skapar det bara irritation och har motsatt effekt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Om ni nu vet att ni har det tufft under jultiderna så kanske ni inte bör ha "Leveranstid 1-3 arbetsdagar" på produktsidorna.

Förstår att det är fullt upp, men lite irriterande när man sitter med en trasig komponent, och ordern fortfarande "behandlas" efter den 3:e arbetsdagen. Om den skulle skickas idag så skulle jag nog inte klaga då det är posten som har hand om sista biten då.

Permalänk
Medlem

Eloge till er för att ni leverera så snabbt men detta är EJ rätt sätt att packa ömtåliga hårddiskar, funderar starkt på lämna tillbaka. Med tanke på hur PostNord hanterar paket.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Beställde fel produkt, valde att inte hämta ut varan och fyllde i ett returformulär på hemsidan, det var tydligen fel. jag skulle ha hämtat ut varan fyllt i returformulär på hemsidan, väntat (hur länge?) på att få nån slags retursedel och sen skickat tillbaka...Wow säger jag bara, aldrig varit med om att det ska vara så krångligt med en retur, nu fick jag en faktura extra på 150 kr för att jag inte hämtade ut varan och de svarar inte på mail.

Beställde även den varan jag egentligen skulle ha, det var för en vecka sen och den står fortfarande under behandling. Kommer aldrig mer handla från detta skämtarföretag.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Reyintaz:

Om ni nu vet att ni har det tufft under jultiderna så kanske ni inte bör ha "Leveranstid 1-3 arbetsdagar" på produktsidorna.

Förstår att det är fullt upp, men lite irriterande när man sitter med en trasig komponent, och ordern fortfarande "behandlas" efter den 3:e arbetsdagen. Om den skulle skickas idag så skulle jag nog inte klaga då det är posten som har hand om sista biten då.

Hej @Reyintaz

Givetvis är vårat mål att produkterna ska levereras inom den angivna leveranstiden, även om vi för tillfället har högre belastning än vanligt.

Vill du återkoppla med ditt ordernummer till mig i ett PM så ska jag titta närmre på din beställning!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av RoleX:

Eloge till er för att ni leverera så snabbt men detta är EJ rätt sätt att packa ömtåliga hårddiskar, funderar starkt på lämna tillbaka. Med tanke på hur PostNord hanterar paket.http://forumbilder.se/FC11A/img-20161229-134547.jpg

Hej @RoleX

Givetvis ska hårddiskar paketeras på ett sätt som förhindrar att eventuella skador kan uppstå under postgången, i dessa tider är det högt tempo som gäller på vårat lager och tyvärr medför detta att paket ibland inte emballeras så väl som de borde.

Önskar du returnera hårddiskarna är du givetvis välkommen att göra det, du får givetvis även öppna och testa dem för att söka efter skadade sektioner och därefter återkomma till oss om det skulle visa sig några defekter.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av sorcgsdf:

Beställde fel produkt, valde att inte hämta ut varan och fyllde i ett returformulär på hemsidan, det var tydligen fel. jag skulle ha hämtat ut varan fyllt i returformulär på hemsidan, väntat (hur länge?) på att få nån slags retursedel och sen skickat tillbaka...Wow säger jag bara, aldrig varit med om att det ska vara så krångligt med en retur, nu fick jag en faktura extra på 150 kr för att jag inte hämtade ut varan och de svarar inte på mail.

Beställde även den varan jag egentligen skulle ha, det var för en vecka sen och den står fortfarande under behandling. Kommer aldrig mer handla från detta skämtarföretag.

Hej @sorcgsdf

Vill du återkoppla med ditt ordernummer (både nya & gamla) till mig i ett PM så hjälper jag dig vidare med detta!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om ni nu har högre belastning än vanligt VARFÖR ändrar ni då inte leveranstiderna till tider som stämmer mera?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Har varit riktigt nöjd de senaste dagarna. Köpte en ny iPhone 6s plus den 25 dec och kunde hämta ut den på postnords utlämningsställe på onsdagen den 28. Kunde kanske varit mer emballageplast runt, istället för på ena sidan, men den låg iaf inpackad i en mindre kartong MED emballageplast, inte som de misshandlade ssd-diskarna jag beställde från SIBA som kom i ett trasigt vadderat kuvert.

Den hastigheten/leveransen tackar vi för

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej @RoleX

Givetvis ska hårddiskar paketeras på ett sätt som förhindrar att eventuella skador kan uppstå under postgången, i dessa tider är det högt tempo som gäller på vårat lager och tyvärr medför detta att paket ibland inte emballeras så väl som de borde.

Önskar du returnera hårddiskarna är du givetvis välkommen att göra det, du får givetvis även öppna och testa dem för att söka efter skadade sektioner och därefter återkomma till oss om det skulle visa sig några defekter.

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Vad hjälper det att testa dem nu jag menar ifall paketet kastats omkring av PostNord så kan hårddiskarna tagit skada och latenta fel kan ju visa sig om nåt år och vad säger Garantin, vad händer när diskarna rasar om 2-3 år. Förlängning av garantin eller?

Troligtvis blir det att lämna åter för att slippa framtida strul ifall diskarna går sönder tycker bara synd om er nästa kund som troligen får dessa diskar i hopp om att de är hela.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Vad hjälper det att testa dem nu jag menar ifall paketet kastats omkring av PostNord så kan hårddiskarna tagit skada och latenta fel kan ju visa sig om nåt år och vad säger Garantin, vad händer när diskarna rasar om 2-3 år. Förlängning av garantin eller?

Originalkartongen för de där diskarna verkar såvitt jag kan avgöra på bilden väl tilltagen och bör i sig hyfsat klara de stötar som disken kan råka ut för. Känns som oddsen torde vara bra att de är OK.
Det är värre när typ OEM diskar med minimal/ingen kartong paketeras på det där viset.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hej CDON

Har varit kontakt med eran "chatt kundservice" flertal ggr under blackfriday fram tills idag...

På blackfriday beställde jag en säng hos er som skulle kosta 16.000kr nersatt till 5000kr
Får hem sängen men dum nog så slänger jag min gamla säng innan jag monterade ihop denna nya...

Men när jag har väl monterat halva sängen så upptäcker jag att sängen är ej komplett saknas fästen som ska vara monterat från fabrik.
vilket slutar med att jag har ingen säng efter flera veckor kontakt med er å noll sympati att man inte har någon säng.

så får jag erbjudandet att ni ska skicka ut fästet? jag är nämligen ingen hantverkare eller dylikt kan inte montera det då det var monterat
från fabrik... men då fick jag erbjudandet att behålla sängen å få 300kr i rabbat??? på en halv säng som kostar 5000kr?
300kr för att gå å slänga den?

men kort å gott efter 1 månads väntan så tog ni tillbaka sängen...

men kort där efter nästa dag så fick jag hem ett paket från er då jag beställde fler saker men då fick jag hem mitt smink som var öppnat? + fel nyans... det var medium beställde light... då jag är vit som snö kan jag inte använda detta.. öppnat/använt smink är väldigt ohygieniskt också...

Så med en dags mellanrum stod jag med ett nytt ärende efter 1 månads ärende med säng... kort å gott ni lova att lösa detta smink problemet snabbt vilket ni gjorde kontaktade er 23e dec fick hem nytt smink idag...

men nu till överraskningen dam dam taaa fel smink IGEN + öppnat??? vad har ni för leverantörer??

Har det blivit som något lotteri hos er att man får chansa att få hem en produkt som är oanvänd/hel?

Värsta är att ni ber knappt om ursäkt..

Jag förstår att det var blackfriday... jul afton... mkt som skickas å så... men kom igen? det här är ju extremt..

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av RoleX:

Vad hjälper det att testa dem nu jag menar ifall paketet kastats omkring av PostNord så kan hårddiskarna tagit skada och latenta fel kan ju visa sig om nåt år och vad säger Garantin, vad händer när diskarna rasar om 2-3 år. Förlängning av garantin eller?

Troligtvis blir det att lämna åter för att slippa framtida strul ifall diskarna går sönder tycker bara synd om er nästa kund som troligen får dessa diskar i hopp om att de är hela.

Hej igen @RoleX,

Precis som du säger så finns det givetvis en risk att defekterna visar sig först efter 1-2 års användande. Skulle hårddiskarna visa sig defekta så skickas de in för kontroll hos leverantören/tillverkaren där de antingen krediteras eller byts ut, garantitiden är varierande för hårddiskar men ligger vanligtvis någonstans mellan 1-3 år. Önskar du returnera produkterna är du som sagt välkommen att göra så!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Annamiss:

Hej CDON

Har varit kontakt med eran "chatt kundservice" flertal ggr under blackfriday fram tills idag...

På blackfriday beställde jag en säng hos er som skulle kosta 16.000kr nersatt till 5000kr
Får hem sängen men dum nog så slänger jag min gamla säng innan jag monterade ihop denna nya...

Men när jag har väl monterat halva sängen så upptäcker jag att sängen är ej komplett saknas fästen som ska vara monterat från fabrik.
vilket slutar med att jag har ingen säng efter flera veckor kontakt med er å noll sympati att man inte har någon säng.

så får jag erbjudandet att ni ska skicka ut fästet? jag är nämligen ingen hantverkare eller dylikt kan inte montera det då det var monterat
från fabrik... men då fick jag erbjudandet att behålla sängen å få 300kr i rabbat??? på en halv säng som kostar 5000kr?
300kr för att gå å slänga den?

men kort å gott efter 1 månads väntan så tog ni tillbaka sängen...

men kort där efter nästa dag så fick jag hem ett paket från er då jag beställde fler saker men då fick jag hem mitt smink som var öppnat? + fel nyans... det var medium beställde light... då jag är vit som snö kan jag inte använda detta.. öppnat/använt smink är väldigt ohygieniskt också...

Så med en dags mellanrum stod jag med ett nytt ärende efter 1 månads ärende med säng... kort å gott ni lova att lösa detta smink problemet snabbt vilket ni gjorde kontaktade er 23e dec fick hem nytt smink idag...

men nu till överraskningen dam dam taaa fel smink IGEN + öppnat??? vad har ni för leverantörer??

Har det blivit som något lotteri hos er att man får chansa att få hem en produkt som är oanvänd/hel?

Värsta är att ni ber knappt om ursäkt..

Jag förstår att det var blackfriday... jul afton... mkt som skickas å så... men kom igen? det här är ju extremt..

Hej @Annamiss,

Tack för att du kontaktade oss angående detta.

Vill du återkoppla till mig i ett PM med ditt ordernummer så ska jag titta på ditt ärende!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej @Annamiss,

Tack för att du kontaktade oss angående detta.

Vill du återkoppla till mig i ett PM med ditt ordernummer så ska jag titta på ditt ärende!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Hej!

Jag har varit i kontakt med er chat samt skickat mail. Men får ingen hjälp via dem. Mailet har inte besvarats på snart 5 dagar och snubben i chatten bara lämnade utan att ge mig någon konkrekt hjälp, två gånger.. ??!

Jag råkade skriva fel telefonnummer när jag gjorde mina beställningar och få på så sätt, inga AVI för mina paket. Jag skickar ett PM med mer detaljer i hopp om att man får hjälp här istället.

Har ringt PostNord som säger att detta är tydligen ett stort problem för dem med Cdon då detta inte är första gången Cdon har skickat kunder när lösningen ligger hos er.

EDIT:
Fått hjälp i PM. Tack!
Roligt att supporten här är typ 50ggr bättre än deras support via hemsidan.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Hej!

Jag har varit i kontakt med er chat samt skickat mail. Men får ingen hjälp via dem. Mailet har inte besvarats på snart 5 dagar och snubben i chatten bara lämnade utan att ge mig någon konkrekt hjälp, två gånger.. ??!

Jag råkade skriva fel telefonnummer när jag gjorde mina beställningar och få på så sätt, inga AVI för mina paket. Jag skickar ett PM med mer detaljer i hopp om att man får hjälp här istället.

Har ringt PostNord som säger att detta är tydligen ett stort problem för dem med Cdon då detta inte är första gången Cdon har skickat kunder när lösningen ligger hos er.

Men du får ju alltid kollinummer i e-posten från CDON.
Det är bara att uppge kollinummer på ditt uthämtningsställe så får du paketet.

Då det är skickat i ditt namn visar du bara körkortet/ID-kort så får du ditt paket.
Du kan även ladda ner PostNords app så kan du lägga in kollinummer där så får du också en avi.

Om det bara är problem med att du inte har AVI så är det ju inte direkt något fel (om du nu inte skrivit fel e-post och kanske beställt i fel namn osv.. Men då kan du inte direkt klaga på CDON).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Men du får ju alltid kollinummer i e-posten från CDON.
Det är bara att uppge kollinummer på ditt uthämtningsställe så får du paketet.

Då det är skickat i ditt namn visar du bara körkortet/ID-kort så får du ditt paket.
Du kan även ladda ner PostNords app så kan du lägga in kollinummer där så får du också en avi.

Om det bara är problem med att du inte har AVI så är det ju inte direkt något fel (om du nu inte skrivit fel e-post och kanske beställt i fel namn osv.. Men då kan du inte direkt klaga på CDON).

Jasså? Det får man ALLTID?
https://i.gyazo.com/1e550f79fa44b7bb304aee596cf3c464.png
https://i.gyazo.com/66abd8e10b3ddf43b24cd12f7a48cfe1.png
https://i.gyazo.com/21006782d4e21e42d7cff6def238867a.png
https://i.gyazo.com/ca5739969183ed899f42a485cf0ba77e.png (Går att spåra Gymgrossistens paket som jag fått ut)

OPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Skumt. Har alltid fått kollinummer på de ordrar jag lagt.
Dock små grejjer som är skickade i brev går givetvis inte att spåra. Men en personvåg tycker man borde ge ett kollinummer..
Tänkte även säga att du borde logga in på CDON men såg i någon av bilderna att du redan gjort det

Då tar jag tillbaka mitt påstående. Mina 30+ beställningar från CDON senaste 1,5 åren har alltid gett mig ett kollinummer, därav mitt påstående.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite irriterad nu.
Fjärde gången som Cdon.se chatt bara lämnar.
De har inte svarat på några av mina mails (Skickade första 29/12 och andra 2/1).
Enda kontakten jag fått med dem är via SweClockers.

Har även snackat med PostNord 2 ggr. Det ska inte vara NÅGRA problem att lösa mitt problem, men eftersom cdon nästan verkar vara ovilliga till att hjälpa till, blir det problem.

Rätt sjukt att man ska behöva gå till en third party sida för att ens få någon kontakt med ett företag.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Börjar bli lite irriterad nu.
Fjärde gången som Cdon.se chatt bara lämnar.
De har inte svarat på några av mina mails (Skickade första 29/12 och andra 2/1).
Enda kontakten jag fått med dem är via SweClockers.

Har även snackat med PostNord 2 ggr. Det ska inte vara NÅGRA problem att lösa mitt problem, men eftersom cdon nästan verkar vara ovilliga till att hjälpa till, blir det problem.

Rätt sjukt att man ska behöva gå till en third party sida för att ens få någon kontakt med ett företag.

Hoppas du tar lärdom och slutar handla från oseriösa handlare som cdon de lovar guld och gröna skogar men år efter år bevisar de att de knappt är bättre än företagen bakom bluffakturor. Mitt tips till dig är att skriv recensioner på varenda ställe du kan komma på, tipsa alla nära och kära om hur oseriösa de är. Det är verkar vara enda sättet att lösa cdons problem, genom att tvinga dem i graven.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Börjar bli lite irriterad nu.
Fjärde gången som Cdon.se chatt bara lämnar.
De har inte svarat på några av mina mails (Skickade första 29/12 och andra 2/1).
Enda kontakten jag fått med dem är via SweClockers.

Har även snackat med PostNord 2 ggr. Det ska inte vara NÅGRA problem att lösa mitt problem, men eftersom cdon nästan verkar vara ovilliga till att hjälpa till, blir det problem.

Rätt sjukt att man ska behöva gå till en third party sida för att ens få någon kontakt med ett företag.

Skrivet av Litenskit:

Hoppas du tar lärdom och slutar handla från oseriösa handlare som cdon de lovar guld och gröna skogar men år efter år bevisar de att de knappt är bättre än företagen bakom bluffakturor. Mitt tips till dig är att skriv recensioner på varenda ställe du kan komma på, tipsa alla nära och kära om hur oseriösa de är. Det är verkar vara enda sättet att lösa cdons problem, genom att tvinga dem i graven.

Gjorde misstaget att handla från Cdon tidigare. Följer den här tråden ibland och konstaterar att väldigt många verkar ha samma problem med företaget som jag. Det skummaste är nog att det är lättare att få hjälp av killen från Cdon som svarar i den här tråden än vad det är att få hjälp från den vanliga kundtjänsten. Ibland har jag blivit lite frestad av något bra pris som Cdon har haft, men sedan har jag tänkt på den stora risken för strul som det innebär att handla där och därför låtit bli. Även om allt löser sig till slut, efter kanske femtielva turer, så gör den frustration som byggts upp att inget reapris i världen kan få mig att komma tillbaka som kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annamiss:

Hej CDON

Har varit kontakt med eran "chatt kundservice" flertal ggr under blackfriday fram tills idag...

På blackfriday beställde jag en säng hos er som skulle kosta 16.000kr nersatt till 5000kr
Får hem sängen men dum nog så slänger jag min gamla säng innan jag monterade ihop denna nya...

Men när jag har väl monterat halva sängen så upptäcker jag att sängen är ej komplett saknas fästen som ska vara monterat från fabrik.
vilket slutar med att jag har ingen säng efter flera veckor kontakt med er å noll sympati att man inte har någon säng.

så får jag erbjudandet att ni ska skicka ut fästet? jag är nämligen ingen hantverkare eller dylikt kan inte montera det då det var monterat
från fabrik... men då fick jag erbjudandet att behålla sängen å få 300kr i rabbat??? på en halv säng som kostar 5000kr?
300kr för att gå å slänga den?

men kort å gott efter 1 månads väntan så tog ni tillbaka sängen...

men kort där efter nästa dag så fick jag hem ett paket från er då jag beställde fler saker men då fick jag hem mitt smink som var öppnat? + fel nyans... det var medium beställde light... då jag är vit som snö kan jag inte använda detta.. öppnat/använt smink är väldigt ohygieniskt också...

Så med en dags mellanrum stod jag med ett nytt ärende efter 1 månads ärende med säng... kort å gott ni lova att lösa detta smink problemet snabbt vilket ni gjorde kontaktade er 23e dec fick hem nytt smink idag...

men nu till överraskningen dam dam taaa fel smink IGEN + öppnat??? vad har ni för leverantörer??

Har det blivit som något lotteri hos er att man får chansa att få hem en produkt som är oanvänd/hel?

Värsta är att ni ber knappt om ursäkt..

Jag förstår att det var blackfriday... jul afton... mkt som skickas å så... men kom igen? det här är ju extremt..

Skrivet av CDON.COM:

Hej @Annamiss,

Tack för att du kontaktade oss angående detta.

Vill du återkoppla till mig i ett PM med ditt ordernummer så ska jag titta på ditt ärende!

Med vänliga hälsningar
Hugo
CDON.COM

Hej igen

Ni kontakta mig angående detta(det jag citerade) idag det var jättebra.

men fick hem en ny grej idag via posten...

men har jag fått fel.......... IGEN för fjärde gången i rad....
Beställde svart... inte rosa...

Beställde hem en grej före julen fick den idag (det var 16 dagars leverans tid just på denna produkt).
Postar en bild så ser ni ju varför

När ska det sluta?

4 gånger har jag beställt..... alla gångerna har det varit fel...

1: Säng köpt black friday - trasig/saknas delar från fabrik tar en månad för att bli löst.
2: Bareminerals smink köpt 1 vecka innan jul afton Öppnat/fel färg/Använt också.
3: Ni skickar ut nytt smink men där igen Fel färg fick medium men det skulle vara LIGHT.
4: Spegel till instax mini fel färg skulle vara svart fick rosa.

Har inte skapat något ärende ännu då eran chatt service tar sjukt lång tid å dom tycks aldrig förstå vad man talar om...