CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Det går bra för CDON nu.

Aktien gick upp 25% idag. Totalt 40,2% i år.

Permalänk
Medlem

När kommer ni få in Logitech G35 igen?

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk

Jag har bara haft bra erfarenhet utav CDon. Ångrade exempelvis ett köp utav ett par 18kg tunga högtalare som redan skickats iväg med posten. Det var inga problem alls. Köpte min senaste processor och datorchassi utav dem och kommer köpa mycket mer framöver.
Tänkte bara ventilera eftersom många är missnöjda. Jag är helnöjd med både kundservice och priser.

Permalänk
Skrivet av twebbas:

Jag har bara haft bra erfarenhet utav CDon. Ångrade exempelvis ett köp utav ett par 18kg tunga högtalare som redan skickats iväg med posten. Det var inga problem alls. Köpte min senaste processor och datorchassi utav dem och kommer köpa mycket mer framöver.
Tänkte bara ventilera eftersom många är missnöjda. Jag är helnöjd med både kundservice och priser.

Jag har samma erfarenhet. Inga problem med leveranser, ångerrätt eller kundtjänst. Någon dag långsammare än Dustin, men också billigare.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Jag har också enbart bra att säga om CDON - för att vara så pass nya inom nischen sköter de sig exemplariskt bra.
De gånger jag har beställt har jag fått sakerna dagen efter (om beställningen gjorts inom rimlig tid) och packat på ett schysst sätt.

Den enda gången jag behövt returnera något gjordes det utan krångel vilket gör CDON till mitt förstahandsval när det kommer till hårdvara, skillnaden i pris är ofta ganska markant.

Till exempel:
Corsair Vengeance Low Profile Blue 4GB x2
CDON: 376;-
Komplett: 469;-

Att det ska skilja närmare 100;- på något i den prisklassen är bara löjligt.

Permalänk

Jag gjorde en ny användare och beställde ett sånt här grafikkort med sweclockers januarirabatt i onsdags den 31e januari. Hittills har jag inte fått något mail om att någon orderbekräftelse men pengarna har dragits från mitt kort. Väldigt irriterande när något sånt här händer och man blir av med sina pengar och man inte kan ringa till företaget ens och hemelektronik-chatten går inte att klicka på ens, den är röd.

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_560_ti_dcii_top...

Någon som har tips på vad jag kan göra? Mvh Didde

Visa signatur

Main: Antec P280 - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i7 2600k - ASUS Direct CU II GTX 560ti SLI - 8GB Corsair Vengeance CL9 1600 mhz - Antec H2O 620 - Corsair Force F120 - Corsair TX650
Mobil: Samsung Galaxy S III
Laptop: HP Probook 4320s

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Vad låg priset på? Ser bara att det kostar ~5200 vilket är mer eller mindre samma som alla andra

Det kostade 4300 när de la beställning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borz:

Det kostade 4300 när de la beställning

Mitt gick på 4170kr. Glömde du använda sweclockers-koden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Mitt gick på 4170kr. Glömde du använda sweclockers-koden?

Köpte mitt en vecka innan för 4910 kr... ibland får man ta denna typ smällar
Blir intressant att se hur länge ni får vänta på kortet till det priset!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borz:

Köpte mitt en vecka innan för 4910 kr... ibland får man ta denna typ smällar
Blir intressant att se hur länge ni får vänta på kortet till det priset!

Aha läste lite fel.
Fick precis svar svar från CDON, inom två veckor kan man få det om man bokat/beställt

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Vad låg priset på? Ser bara att det kostar ~5200 vilket är mer eller mindre samma som alla andra

4200:) med swecrabatt på 5%

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiddeBanana:

Jag gjorde en ny användare och beställde ett sånt här grafikkort med sweclockers januarirabatt i onsdags den 31e januari. Hittills har jag inte fått något mail om att någon orderbekräftelse men pengarna har dragits från mitt kort. Väldigt irriterande när något sånt här händer och man blir av med sina pengar och man inte kan ringa till företaget ens och hemelektronik-chatten går inte att klicka på ens, den är röd.

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_560_ti_dcii_top...

Någon som har tips på vad jag kan göra? Mvh Didde

Varför handlar du inte på faktura? Då slipper du allt sånt!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Suck, jag beställde ett P280, fick den och är faktiskt glad över hur den är Bra kylning m.m

Men, jag fick inte med alla tillbehör, inte ens fläktar Antar att det är från fabriken dom har gjort missen?

Permalänk
Medlem

Kan ni sänka priset på Headset SteelSeries Diablo III Headset USB? Som billigast ligger det på 973:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=929610

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Suck, jag beställde ett P280, fick den och är faktiskt glad över hur den är Bra kylning m.m

Men, jag fick inte med alla tillbehör, inte ens fläktar Antar att det är från fabriken dom har gjort missen?

måste vara fabrikerna eftersom cdon inte packar upp chassit. Skicka ett mejl via sidan och fråga vad du ska göra. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Blir det nån mer 15% procents rabatt? isåfall beställer jag nu med 5% rabatten

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Blir det nån mer 15% procents rabatt? isåfall beställer jag nu med 5% rabatten

Jag väntar också på eventuell 15% rabatt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Blir det nån mer 15% procents rabatt? isåfall beställer jag nu med 5% rabatten

Dom har det varje månad men det är i slutet, så du får vänta en 20-25 dagar till nästa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DegJ:

Hej igen cdon! Ni har inte funderat på att ta in Hazro's mycket prisvärda skärmar i sortimentet? Eftersom Inet verkar vara mycket långsamma med att kolla upp detta! http://www.hazro.co.uk/HZ27WD.php

Skickades från m.sweclockers.com

Det var var intressanta skärmar. Tackar för tipset.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Hade varit trevligt om swec-rabatten även gällt bärbara datorer (tex. macbook pro 13" ).

Permalänk
99:e percentilen

Beröm till CDON för deras support.

När jag reklamerade en vattenkylare fick jag en ny direkt, istället för att tvingas vänta. De har bemött mig vänligt och professionellt och jag fick en 50 kr rabattkod (som dock tyvärr inte kunde kombineras med andra erbjudanden som Fri frakt eller Sweclockers rabatt) för besväret med att byta kylare etc.

Idag söndag 18:56 skickade jag ett meddelande och frågade när mitt 7970 förväntas komma. De visste inte när, eftersom kortet inte fanns på lager, men de svarade söndag kväll klockan 19:09.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DiddeBanana:

Jag gjorde en ny användare och beställde ett sånt här grafikkort med sweclockers januarirabatt i onsdags den 31e januari. Hittills har jag inte fått något mail om att någon orderbekräftelse men pengarna har dragits från mitt kort. Väldigt irriterande när något sånt här händer och man blir av med sina pengar och man inte kan ringa till företaget ens och hemelektronik-chatten går inte att klicka på ens, den är röd.

http://cdon.se/hemelektronik/asus_geforce_gtx_560_ti_dcii_top...

Någon som har tips på vad jag kan göra? Mvh Didde

https://www.tryggehandel.se/?sida=klaga&butik=772

Detta kommer hjälpa
Körde en sån på de då min leverans dröjde, hade beställt allt samma dag som jag beställde från alina och inet.. Dock så är alina och inet grymt snabba på att leveranserna CDON är ruskigt sega :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Vet ni om Posten brukar kasta in minnena i brevlådan eller ska jag själv hämta dem från uthämtningsstället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Vet ni om Posten brukar kasta in minnena i brevlådan eller ska jag själv hämta dem från uthämtningsstället?

tror inte de gör det pga att minnena kan skadas

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

tror inte de gör det pga att minnena kan skadas

Hoppas verkligen inte! Tänkte samma sak.

Permalänk
Medlem

Måste ta och tacka CDON för det mycket proffsiga sättet dom skötte ett garantiärende på!
Gick väldigt snabbt och smidigt att byta ut min SSD mot en annan.
Mycket tack!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Okej, jag fick kolli id att minnena var skickat men den här texten har jag aldrig sett tidigare. Verkar som att Posten ska kasta minnena till brevlådan eller?

Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.

Dumma Posten!

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Okej, jag fick kolli id att minnena var skickat men den här texten har jag aldrig sett tidigare. Verkar som att Posten ska kasta minnena till brevlådan eller?

Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.

Dumma Posten!

Ser ut som CDON skickade det som brev.

Permalänk
Avstängd

I princip allt från cdon skickas som varubrev, är det så att den passar i en brevlåda kommer posten "slänga" den i brevlådan, det är ju inte postens fel utan cdon som köper den tjänsten.

Permalänk
Medlem

Ska placera något mjuk grej vid dörren... så är det lugnt antagligen. Tar det säkra före det osäkra.