Äntligen hårdvarustöd för ATI i VLC

Permalänk
Avstängd

Äntligen hårdvarustöd för ATI i VLC

Äntligen fungerande hårdvarustöd för atikort med vlc 1.11, denna versionen fungerar tillåmed.

Sketbra tycker jag

Permalänk
Hedersmedlem

Ska testa på direkten!

Edit: Ska fungera bara med Catalyst 10.7, men senaste på Atis webbplats är 10.6? Hrm.

Edit 2: Testade att köra in Catalyst 10.6 och aktivera hårdvaruaccelerering med mitt Radeon 4350 i min HTPC och körde igång en tung 1080-film - och det verkar fungera! Att spola till till exempel mycket bättre. Grymt!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Vad är anledningen till att folk kör VLC egentligen? MPC-HC har haft stöd riktigt länge och inte svårt att konfigurera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Handa:

Vad är anledningen till att folk kör VLC egentligen? MPC-HC har haft stöd riktigt länge och inte svårt att konfigurera.

Har testat MPC-HC fast inte fått det att fungera. Följde guiden här på Swec och andra guider, men lyckades inte få igång hårdvaruaccelereringen. Hur som helst, gillar att man kan konfigurera i princip vad som helst med VLC och hårdvaruacceleringen fungerar bättre än jag trott.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Handa:

Vad är anledningen till att folk kör VLC egentligen? MPC-HC har haft stöd riktigt länge och inte svårt att konfigurera.

Håller med. MPC funkar prima här med

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

MPC HC fungerar ju rakt av utan nån som helst config både med ATI och nvidia, man behöver inte följa nån guide alls, och gjort så länge, dock beror ju lite på vilket OS man använder

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

MPC HC fungerar ju rakt av utan nån som helst config både med ATI och nvidia, man behöver inte följa nån guide alls, och gjort så länge, dock beror ju lite på vilket OS man använder

Och vad man hade för programvara innan, de flesta har laddat hem någon som installerar någon dryg codec som tar över uppspelningen.