Permalänk
Medlem

Behöver råd

Jag har spelat EQ1,EQ2,Daoc,AO,WOW,AOC,Warhammer,Aion......så nu undrar jag vad kan ni rekomendera för spel...de andra spelen har jag spelat enormt mycket så ja orkar inte spela dem igen.
Helst ett spel med bra pve och bra pvp eller rvr......!

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem

Har i princip spelat samma spel som dig och har tröttnat helt på den genren. Min räddning var Eve Online, som är långt ifrån samma sak.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Tja. Som alltid rekomenderar jag alla att testa Darkfall. Free trial just nu. Ny patch kommer i morgon som ska göra spelet ännu bättre.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

APB Finns ju alltid ganska kul

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

APB Finns ju alltid ganska kul

Är inte det fortfarande i beta, eller har jag totalt missat releasen ?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Är inte det fortfarande i beta, eller har jag totalt missat releasen ?

Spelet släpps 1 Juli, 14 dagar kvar.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du har dessvärre spelat de flesta stortitlar jag har att rekommendera. Värda att pröva och se om du gillar är Darkfall, LotRO, Vanguard: Saga of Heroes, Fallen Earth, Final Fantasy XI, Tibia, Guild Wars och Eve Online, samtliga har gratis trial att ladda ned. I övrigt finns det nyligen släppta Mortal Online som är ett MMORPG i first-person med mer sandboxfeel likt Darkfall.

Annars så är det många intressanta MMORPG-titlar på gång. Håll utkik efter spel som Guild Wars 2, Final Fantasy XIV, The Secret World, Rift: Planes of Telara, Star Wars: The Old Republic, TERA, Blade & Soul, Earthrise, m.fl.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

APB Finns ju alltid ganska kul

Vad är APB? Ny här förresten, så hej

// Cole

Permalänk

All points bulletin.

Testa eve.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Testa Darkfall, det är ett av de bästa spelen jag spelat.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Har också spelat nästan exakt likadana spel. Jag sitter och håller tummarna för diablo3 och starcraft2 nu
Men dom är inte MMo kanske kom jag på nu.

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk
Medlem

Ingen mer än jag som verkligen saknar den sociala delen? Tex jag hade vänner i Swg i flera år som aldrig varit i combat för det fanns alltid annat att göra :/ I samma sits som du men just nu spelar jag Age of conan, får se när jag tröttnar på det.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Ingen mer än jag som verkligen saknar den sociala delen? Tex jag hade vänner i Swg i flera år som aldrig varit i combat för det fanns alltid annat att göra :/ I samma sits som du men just nu spelar jag Age of conan, får se när jag tröttnar på det.

Tråkiga är att MMO's görs ej med de endamålet längre.
Och man ska inte skylla på WoW, men de är en stol bidragande effekt.
De slog så bra, att utvecklarna vill ta del av publiken. Vilket innebär att simplifiera spelet så mycket de går men ändå "verka" djupt

På rak arm kan jag säga 3 spel,
Vanguard
EVE Online
Everquest 2

Där är tre spel, som är relativt aktiva(eve och eq2 är störst av de tre, och väldigt aktivt så vitt jag vet).
Även i dessa spel får du mer än en upplevelse. Där tar saker tid, wow är snabbt numera. 1-80 ska gå på 1 minut helst, sen är de farma om och om igen.

Min första riktiga MMO upplevelse var AO, sen därefter har jag bäst minnen från SWG. Inte för att mina år i wow varit tråkiga, absolut inte.
Men saknar känslan av STORA öppna kartor, där man körde med en grupp i flera timmar och hunta, hade skoj, lyckades hitta nån rare mob.
Om jag inte missminner mig, så på Tatooine i SWG fanns de en dal där Krayt dragon kunde dyka upp.
Fullt med skelett från dem, och lyckades vara med i en grupp när vi ramla över en, jävlar vad skoj de blev då, ren och skär panik

MMO's är påväg att bli mer linjära, du har en stor karta uppdelad i flera små zoner som du blir snitslad till genom 1-2 olika vägar. Inte som i andra äldre spel, där du var FRI

Funderar själv på att gå tillbaka till EQ2 eller Vanguard för skoj skull.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd

Lotro?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

du har ju runeskape haha

Visa signatur