Permalänk
Medlem

5670 Vattenblock MK-II

Fortsättning på http://www.sweclockers.com/galleri/5476-5670-vattenblock-mk-i

Då det förra bygget hade dålig prestanda så bestämde jag mig för att göra ett nytt försök.
Eftersom minnena visade sig vara oklockbara, så skippade jag kylning till minnena och fokuserade helt på GPU'n.
Det största problemet med förra bygget var att GPU'n endast hade kontakt med en stor gammal 5öring, och 2 6mm rör lödda på 5öringen. Detta innebar att det fanns inte så mycket koppar som värmen kunde sprida sig i, och därför mindre "kontaktyta" mot vattnet. (alltså hur mycket koppar som för över värmen till vattnet.) Mindre koppar innebar också att det tog mindre tid att värma upp den.
Resultatet blev att när jag drog igång Furmark så drog tempraturen genast upp till maxgränsen där den planade ut. Jag har för mig att jag peakade på 78ºC när jag försökte klocka den.

Den här gången skall jag satsa på att använda mycket mera koppar, och sprida ut den över ett större område.

5670 Vattenblock MK-II

Permalänk

Riktigt grymt!

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

För i h*, det är olagligt och förstöra mynt! Kan vara smart och ta bort innan någon gör något dumt

Permalänk
Hedersmedlem

Du känner inte att du har lite mkt tid?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raukisola:

För i h*, det är olagligt och förstöra mynt! Kan vara smart och ta bort innan någon gör något dumt

Jepp, högsta prio hos polisen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Jepp, högsta prio hos polisen!

Jag tror att ja får trycka på "anmäl" knappen då

Permalänk

Nu har kejsaren av hardcore varit framme igen

Permalänk
Medlem

roligt försök till hemmagjort vatteblock!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Du känner inte att du har lite mkt tid?

Säg att man skippar den tid man lägger på serier o tv så hinner man med ett o annat sånt här projekt i veckan

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Najs bygge! Men heter det inte "lappa" istället för "läppa"?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

haha dehär har varit dom intressantaste gallerierna på länge
så sjukt trött på "min datorhörna" så detta var verkligen önskvärt!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Gamla 5öringar är inte längre en valuta, så med dom kan man göra som man vill.
50öringar är dessvärre legal valuta fram tills 30de September, så om någon frågar så är det 5öringar jag använt.
50öringar innehåller 97% koppar och är därför ganska bra för ett sånt här projekt. bara att börja spara tills i höst.

Dessvärre så heter det tydligen Läppning. Låter knas tycker jag, men lika bra att köra på det som man slipper språkpolisen.

Permalänk
Medlem

Kul att du gjorde ett nytt försök! Jag är verkligen imponerad av ditt moddande.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Imponerande!
Kanske cpu block i framtiden?

MVH Simon

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Najs bygge! Men heter det inte "lappa" istället för "läppa"?

/S

Läppning - Wikipedia

Edit: nu var jag bra sen med att svara, menmen...

Permalänk
Skrivet av treffin:

Läppning - Wikipedia

Edit: nu var jag bra sen med att svara, menmen...

Wooho idag har jag lärt mig nåt nytt tackar

Undrar då varför "alla" på SweC säger lappa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Wooho idag har jag lärt mig nåt nytt tackar

Undrar då varför "alla" på SweC säger lappa ?

Np Jag tror det är för att läppning på engelska heter lapping. Eller ja, det kanske finns någon teknisk skillnad där, men hur som helst verkar ju orden ha ett gemensamt ursprung:)

Permalänk
Medlem

Coolt men kameran är hemsk. Vet inte om det är inställningarna eller kameran i sig men bilderna var suddiga eller hade fokus på fel saker. Använd närbildfunktionen om du har en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Fortsättning på http://www.sweclockers.com/galleri/5476-5670-vattenblock-mk-i

Då det förra bygget hade dålig prestanda så bestämde jag mig för att göra ett nytt försök.
Eftersom minnena visade sig vara oklockbara, så skippade jag kylning till minnena och fokuserade helt på GPU'n.
Det största problemet med förra bygget var att GPU'n endast hade kontakt med en stor gammal 5öring, och 2 6mm rör lödda på 5öringen. Detta innebar att det fanns inte så mycket koppar som värmen kunde sprida sig i, och därför mindre "kontaktyta" mot vattnet. (alltså hur mycket koppar som för över värmen till vattnet.) Mindre koppar innebar också att det tog mindre tid att värma upp den.
Resultatet blev att när jag drog igång Furmark så drog tempraturen genast upp till maxgränsen där den planade ut. Jag har för mig att jag peakade på 78ºC när jag försökte klocka den.

Den här gången skall jag satsa på att använda mycket mera koppar, och sprida ut den över ett större område.

5670 Vattenblock MK-II

Hm.. Fint gjort! En fråga bara: Hur mycket tror du man kan klocka sitt 5670 med originalkylning? Har överklockat mitt tilll 815 MHz, 1020 MHz.

Permalänk

Wtf? Trodde aldrig detta skulle funkar Men du får ju en riktigt bra temp iaf^^ 62*c är helt okej enligt mig!

Visa signatur

CITERA!!!!!