Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av snozan:

VAC: Confirmed
We are serious about protecting the integrity of this game from hackers and cheaters who would otherwise ruin the fun for the honest players. Used in conjunction with our own anti-exploit measures, Theater reviews, trusted servers, and supplemented by server admins with kick and ban powers we believe that Valve Anti-Cheat will be an effective solution for Call of Duty: Black Ops PC. We are committed to working closely and diligently with Valve to deal with new threats as they appear.

Funkar säkert lika bra som i MW2... Men man kan ju hoppas att de skärpt sig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Funkar säkert lika bra som i MW2... Men man kan ju hoppas att de skärpt sig.

Återigen, det kommer fungera bättre i black ops. black ops har dedikerade servrar, vac är skapat för att användas på servrar och inte matchmaking.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rickard11:

Återigen, det kommer fungera bättre i black ops. black ops har dedikerade servrar, vac är skapat för att användas på servrar och inte matchmaking.

Nåja, vi får väl se hur det blir ^^
Bättre är inte särskilt svårt, hoppas det blir tillräckligt mycket bättre bara.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Nåja, vi får väl se hur det blir ^^
Bättre är inte särskilt svårt, hoppas det blir tillräckligt mycket bättre bara.

Så länge det finns admins på servern man spelar på kommer det ju inte vara några problem.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Hedersmedlem

Någon här som vet hur LAN kommer funka i Black Ops? Om jag har LAN med kompisarna, och alla har internetanslutning så är det ju inga problem att spela, men om vi vill vara ensamma och ha total kontroll över en server? Jag antar att detta inte kommer att vara möjligt utan att hyra en egen server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Någon här som vet hur LAN kommer funka i Black Ops? Om jag har LAN med kompisarna, och alla har internetanslutning så är det ju inga problem att spela, men om vi vill vara ensamma och ha total kontroll över en server? Jag antar att detta inte kommer att vara möjligt utan att hyra en egen server?

Jag vet inte om det finns ett LAN läge men om vi utgår att det inte gör det har ni väl valet att hyra en server eller alla spela på en som är halvt tom. Hur det andra valet kan fungera har jag ingen aning om men bäst vore ju om de hade ett LAN läge (vilket isf kommer nog ha en egen profil så man inte kan fuska/hacka upp ranks).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Kan kanske bli något, äger inte CodMW2 men har lirat igenom SP hos en kompis.
Gillade egentligen MW2 så kanske det här kan bli bra trora att det inte är Infinit Ward som ligger bakom, Cod:WaW sög ju ganska hårt men vi får hoppas!

Dock så gjorde inte Infinity Ward WaW, det var Treyarchs första CoD spel, rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naahooJ:

Dock så gjorde inte Infinity Ward WaW, det var Treyarchs första CoD spel, rätta mig om jag har fel.

Dom gjorde CoD 3 med

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Kan kanske bli något, äger inte CodMW2 men har lirat igenom SP hos en kompis.
Gillade egentligen MW2 så kanske det här kan bli bra trora att det inte är Infinit Ward som ligger bakom, Cod:WaW sög ju ganska hårt men vi får hoppas!

Dock så gjorde inte Infinity Ward WaW, det var Treyarchs första CoD spel, rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naahooJ:

Dock så gjorde inte Infinity Ward WaW, det var Treyarchs första CoD spel, rätta mig om jag har fel.

Treyarch gjorde väll expansionen av cod 1, dvs united offensive, sen har de ju också gjort cod3 som sög hårt. cod5 däremot var ganska bra, imo.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk

Någon har kanske nämnt detta men kommer det finnas en serverbrowser?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Blir nog att boka det om någon dag! Nån som vet om det kommer komma nån limited edition utgåva?

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem

Vill veta system requirements på detta spel

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av coffe13:

Blir nog att boka det om någon dag! Nån som vet om det kommer komma nån limited edition utgåva?

Finns Hardened Edition, Prestige Edition och Collector's Edition. Vet ej om de finns till PC eller bara konsoll dock.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Någon har kanske nämnt detta men kommer det finnas en serverbrowser?

Det kommer finnas

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Finns Hardened Edition, Prestige Edition och Collector's Edition. Vet ej om de finns till PC eller bara konsoll dock.

Verkar som att det bara finns till xbox 360 och ps3..

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem

Jaja tog och bokade det nu till PC från webhallen. Blir att sälja en del av sin NES samling för att få råd med det

Nu kommer nog världens dummaste fråga, men.. jag valde faktura som betalningsätt. Visst kommer inte fakturan skapas föränn dem skickar iväg paketet, och om priset ändras på spelet, så ändras väl bara priset på fakturan? Hoppas ni förstod men har aldrig bokat ett spel med faktura förut

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdaN:

Jaja tog och bokade det nu till PC från webhallen. Blir att sälja en del av sin NES samling för att få råd med det

Nu kommer nog världens dummaste fråga, men.. jag valde faktura som betalningsätt. Visst kommer inte fakturan skapas föränn dem skickar iväg paketet, och om priset ändras på spelet, så ändras väl bara priset på fakturan? Hoppas ni förstod men har aldrig bokat ett spel med faktura förut

Jo så brukar det funka. Fakturan brukar ligga tillsammans med spelet när det kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Jo så brukar det funka. Fakturan brukar ligga tillsammans med spelet när det kommer.

Okej fin fint! Bara att längta då

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Någon som vet i fall detta kommer säljas på steam också?

Permalänk
Moderator
Moderator

Säkerligen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piddee.:

Någon som vet i fall detta kommer säljas på steam också?

Ska väl använda steamworks?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Vi borde kanska fixa ihopa en grupp på Steam där vi har folk från SweC som lirar spelet så vi kan lira tsm?
Alltid roligare att lira tsm med andra som man lär känna

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Borde lätt göra en Quickscope klan

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik4870:

Borde lätt göra en Quickscope klan

Vad är en quickscope klan? Går det inte bra med en vanlig klan?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av Fredrik4870:

Borde lätt göra en Quickscope klan

Men nej, är så himla trött på alla jefla Youtube-videos där det är quickscopes och massa annat skit. Och sedan att man får skit när man "hardscopar", det är så himla löjligt.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson95:

Men nej, är så himla trött på alla jefla Youtube-videos där det är quickscopes och massa annat skit. Och sedan att man får skit när man "hardscopar", det är så himla löjligt.

+1 på det, ha*ar det när jag spelar med några kompisar som alltid ska komma med dessa regler, alltid bara quick-, noscop och throwing knife och så fort man råkar använda secondary så rage'ar alla på en, då brukar jag bli oseriös och dra fram m4 eller något sånt.

Ska jag vara ärlig så hoppas jag att detta spel floppar, eller som jag gärna kallar det, ett CoD:MW2 expansion. Det är min högst personliga åsikt så rage'a inte nu.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Ska jag vara ärlig så hoppas jag att detta spel floppar, eller som jag gärna kallar det, ett CoD:MW2 expansion. Det är min högst personliga åsikt så rage'a inte nu.

Ska försöka ett inte "rage:a" på dig men har Treyarch slagit dig eller gjort något annat ont mot dig?
Varför vill du att det ska misslyckas? eller har du bara något emot spel som blir bra?
Det är ju en jäkla skillnad på att hoppas och tro. "Hoppas" så vill du ju att det ska misslyckas, vilket jag inte förstår. Hade varit en helt annan grej om du bara sagt att du tror att det kommer misslyckas, för det är ju bara en högst personlig åsikt.

Jag kommer inte gråta tårar om det är dåligt, kommer inte vara överraskad heller. Men jag kommer förmodligen att förhandsboka och spela det ändå. Jag kommer dessutom hela tiden tills det släpps hoppas att det blir bra, vad jag tror är en helt annan sak.

Jag tycker personligen att Black Ops ser mycket intressant ut, men jag har en varningens finger i huvudet som säger åt mig att det är treyarch som har gjort spelet och tänker tillbaka på CoD3 och 5 som inte var så bra som man hoppades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Expertive:

Ska försöka ett inte "rage:a" på dig men har Treyarch slagit dig eller gjort något annat ont mot dig?
Varför vill du att det ska misslyckas? eller har du bara något emot spel som blir bra?
Det är ju en jäkla skillnad på att hoppas och tro. "Hoppas" så vill du ju att det ska misslyckas, vilket jag inte förstår. Hade varit en helt annan grej om du bara sagt att du tror att det kommer misslyckas, för det är ju bara en högst personlig åsikt.

Jag kommer inte gråta tårar om det är dåligt, kommer inte vara överraskad heller. Men jag kommer förmodligen att förhandsboka och spela det ändå. Jag kommer dessutom hela tiden tills det släpps hoppas att det blir bra, vad jag tror är en helt annan sak.

Jag tycker personligen att Black Ops ser mycket intressant ut, men jag har en varningens finger i huvudet som säger åt mig att det är treyarch som har gjort spelet och tänker tillbaka på CoD3 och 5 som inte var så bra som man hoppades.

Jag har verkligen inget emot trayarch, men det tråkiga jag tycker med detta nya CoD är att det ser ut som gamla CoD:MW2. Det känns som att det inte händer så mycket i spel utvecklingen med ny grafikmotor utan det är bara nya spel sätt och lite annan små skillnad, det känns inte riktigt som ett nytt spel, sen när konsumenterna köper detta så blir ju Activision glad för dom får pengar och så blir det samma med nästa spel. Därför om detta inte blir en lika stor hit som man kanske hoppats och då tar sig lite tid att vara innovativa och hittar på något nytt.

Sen att det är Activiosn är dom som står bakom hela CoD serien tycker jag är lite tråkigt. Det känns som att det är ett företag som hellre får mycket kling i kassan än ett bra spel men nöjda spelare. Jag ser ju bara hur det är med Guitar Hero som även Activision står bakom numer. Dom första spelen släpptes av RedOctane och när dom kom vart man så imponerad över ett helt ny spel genre och enormt nytänkande efter det så så köptes dom upp av Activision och som det ser ut i dag finns det strax över 10 olika Guitar Hero spel som liknar varandra väldigt mycket förutom att det är nya låtar.

Jag har samma känsla över CoD. CoD:MW vart en stor succe när det kom, det var utvecklad av InfinityWard och släppt av Activison. Samma år vart IW uppköpta av Activision. Sen när CoD:MW2 kom ut så stod IW som utvecklare igen men vad jag läst så hade Activison ett stor finger med i utvecklingen. Dom levde helt enkelt vidare på succén från första MW spelet utan att gör jätte stora ändringar och i mitt tycke gick dom ett steg bakåt med matchmaking systemet och inga dedikerade servers. Så jag vill helt enkelt att dom ska jobba lite för att få till ett bra spel. Jag sitter just nu och lyssnar på några som spelar MW2 och det är bara whine hela tiden på overpowerd vapen och deathstreks med mera, sånt gör ju inte direkt mig sugen på att köpa MW2 eller Black Ops utan att ha testat eller läst mycket reviews om spelet.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Finns ingenting som gör en så jävla förbannad som IWNET och dess sugiga matchmaking-system. Av vad jag har läst så kommer ett visst företag hosta servrar istället för privatperssoner, antar att det är ett försök på att stoppa piratkopiering och att folk moddar servrar på MW2. Körde en runda MW1 idag och insåg hur jävla liten skillnad det är mellan MW1 och MW2, bortsett från dedi-servers, inga deathstreaks. Hoppas kan man ju alltid göra men jag har tappat hoppet på Call of Duty-serien sedan MW2.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080