Bättre översikt på trådarna (Som det var förr?)

Permalänk
Sötast

Bättre översikt på trådarna (Som det var förr?)

Är det endast jag som sitter helt förvirrad ända sen 5.0 angående vilka trådar som faktiskt har nya inlägg?

Ett grått kuvert är läst.
Ett orange kuvert är läst.

på samma gång:

Ett grått kuvert är oläst?
Ett orange kuvert är oläst?

Är det en bugg, eller är jag helt och hållet tappad bakom mjölkbilen?

När jag tittar i forumet så har jag inte en minsta susning om vilka trådar som har blivit uppdaterade.

Förut så var den grå, eller inte och på så vis så visste man vad som var nytt eller ej.

Håller man musen över ikonen så står det "Gå till det senaste olästa inlägget" oavsett om du aldrig har läst tråden eller om du just läste i den.

Har helt tappat lusten att läsa i forumet nu då jag får gissa mig till om det finns nya inlägg i tråden eller inte, orkar inte sitta och gissa på ett 50-tal flikar :/

Permalänk

Håller helt och klart med.. känns rörigt vilka man läst och vilka som är nya medans ' heta trådar' är orange mitt i allt.. jäkligt rörigt enligt mig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Håller med. Orange ska vara olästa trådar/trådar med nytt inlägg och gråa redan lästa. Vill swec nödvändigtvis ha "heta trådar" (förstår inte varför man vill ha det egentligen, flyttar ju bara diskussioner till ett fåtal trådar...) borde man komma på ett annat sätt.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Instämmer, när jag nu går in på sidan så måste jag försöka komma ihåg vilken tid jag var inne på sidan senast så jag vet vilka trådar som är nya. Mycket rörigt. Fram för orangea trådar som är olästa så man ser det snabbt.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Instämmer inte

Det finns två huvudtyper av ikoner:

= Öppet kuvert, det finns olästa inlägg.

= Stängt kuvert, du har läst tråden.

Det är precis samma ikoner som i Swec 4 (med förenklad design), det enda som tillkommit är oranga för heta trådar. Kan inte bli enklare än så.

Het tråd är för övrigt 100 inlägg eller 10 000 visningar, men vi kommer förmodligen justera det framöver när visningarna tickar på.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Sötast
Skrivet av Andreas D:

Instämmer inte

Det finns två huvudtyper av ikoner:

http://www.sweclockers.com/forum/images/statusicon/thread_new...
= Öppet kuvert, det finns olästa inlägg.
http://www.sweclockers.com/forum/images/statusicon/thread.gif
= Stängt kuvert, du har läst tråden.

Det är precis samma ikoner som i Swec 4 (med förenklad design), det enda som tillkommit är oranga för heta trådar. Kan inte bli enklare än så.

Het tråd är för övrigt 100 inlägg eller 10 000 visningar, men vi kommer förmodligen justera det framöver när visningarna tickar på.

Teorin är trevlig, men jag kan inte hålla med om praktiken

I teorin så borde alltså nästan alla kuvert vara öppna i denna screenshoten?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Allexz:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/ORLY.png

Teorin är trevlig, men jag kan inte hålla med om praktiken

I teorin så borde alltså nästan alla kuvert vara öppna i denna screenshoten?

Kuverten går på ditt senaste besök, inte att du klickat/öppnat trådarna, den förutsätter att du inte är intresserad av trådarna som du inte läste sist du besökte forumet och markerar dom som lästa. Så har det alltid fungerat.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Sötast
Skrivet av Andreas D:

Kuverten går på ditt senaste besök, inte att du klickat/öppnat trådarna, den förutsätter att du inte är intresserad av trådarna som du inte läste sist du besökte forumet och markerar dom som lästa. Så har det alltid fungerat.

Någonting måste ha förändrats, då jag i 4.x varje dag hade ett 50tal flikar att gå igenom med nya inlägg.

Nuförtiden så handlar det om 5-15 stycken, vilket jag oftast inte ens har intresse av.

Vill gärna minnas att kuverten var *oöppnade* förut, även om man hade missat de vid ett tidigare besök.

Nuförtiden hittar jag mest trådar jag inte ens sett förut, som är *lästa* :/

Exempel:

Ljudforumet är ett forum jag aldrig besöker.
Då borde alltså alla vara olästa.

Samma sak med mobilforumet, något jag aldrig besöker:

Och ändå ett flertal lästa.

Eller menar forumet, att eftersom jag inte besökte hela _kategorin_ så är den ointressant?
Isåfall är det lite väl drygt, då man kanske inte läser alla kategorier vid samma surftillfälle.

Så har det inte varit förut.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Allexz:

Ah nu hänger jag med. Vi får kolla kakorna och justera dom lite.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Sötast
Skrivet av Andreas D:

Ah nu hänger jag med. Vi får kolla kakorna och justera dom lite.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Andreas D:

Ah nu hänger jag med. Vi får kolla kakorna och justera dom lite.

En sådan skillnad!

Jag är dränkt i trådar