Permalänk
Medlem

Nödvändigt och nödvändigt, det har det ju aldrig varit. Jag såg vattenkylning mera som en kul ny grej att testa och jag ångrar mig inte det minsta. Priset behöver ju inte skena iväg heller, man kan ju få ett komplett paket (GPU+CPU) för 3000kr.

Man ska se det som en kul grej framförallt, sen så blir det ju snyggt och tyst också. Man blir ju lite kräsen när man väl har börjat med vatten.. blir fasen galen när man är hemma hos någon och hör grafikkortet dra igång. :@

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatus_se:

om ngn annan tycker att numera luft kylning är lika bra som vattenkylning så fråga er själv varför bilarna och starkare motorcyklarna kör på vattenkylning och inte luftkylning

Va e de för fel på luftkylt?

Permalänk
Medlem

kul bild men just den bilen kyls inte med bara luft dock det är ju luft som kyler kylare i vattenkylning

visst en luftkylning kan fungera mycket bra som på speciella bench stationer med flera fläktar som blåser på den, men inte alla vill ha dator på bordet eller köra med antecs skeleton

med vattenkylning är alltså enklare att leda värme (i slangar) till mest optimala plats för att kyla ner vatten, med bilen gäller också det att med luftkylning så de främre delar av motor kyls bättre än de som sitter inne och i back, kör man på sli/cf så blir samma sak, det är för tätt att få det riktig bra luftkyld så en kortet blir alltid varmare, med vatten spelar det ingen roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatus_se:

kul bild men just den bilen kyls inte med bara luft

Sant, men utan oljekylare så skulle turboaggen skicka upp oljan i sådan temp att lagren skulle rasa o oljan koxa.
Har för mig turbohusen är vattenkylda också.

Edit: Sorry Off T

Permalänk

vattenkylning är okså sjukt snyggt

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900