Hårddisken är bara 31,5gb

Permalänk
Medlem

Hårddisken är bara 31,5gb

Har ett problem med att nätadaptern till min externa hårddisk har pajjat.
Min fina lösning på det problemet var att sätta in den i datorn nu då jag inte har en bärbar.
Problemet är att windows vill formatera om den eftersom den inte kan läsa något från den.
EASEUS Partition Master hittar bara igen 31,5gb av 250.
Jag skulle vilja ha kvar informationen från disken men formaterar jag om den från FAT32 till NTSF så försvinner allting. Vad fins det att göra

Kör föv med windows 7

Har googlat men hittar inget vettigt.

Permalänk
Medlem

Kör GetDataBack för FAT.
Ta allt du vill ha och formatera.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

är det en sata eller ide disk? om det är en ide disk så kolla jumpern. annars är det bara att göra som ovanstående sa

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Så här konverterar du en befintlig FAT- eller FAT32-volym till NTFS:

1. Klicka på Start, peka på Alla program, peka på Tillbehör och klicka på Kommandotolken.
2. Skriv följande vid kommandotolken, där enhetsbeteckning är enheten du vill konvertera:
convert enhetsbeteckning: /fs:ntfs
Skriv till exempel följande kommando om du vill konvertera enhet E till NTFS:
convert e: /fs:ntfs
Obs! Om operativsystemet finns på enheten du konverterar tillfrågas du om du vill schemalägga aktiviteten när du startar om datorn, eftersom konverteringen inte kan slutföras medan operativsystemet körs. Klicka på JA.
3. När följande meddelande visas vid kommandotolken skriver du volymetiketten för enheten du konverterar och trycker sedan på RETUR:
Filsystemet är av typen FAT.
Ange den aktuella volymetiketten för enhetsbeteckning
4. När konverteringen till NTFS har slutförts visas följande meddelande vid kommandotolken:
Konverteringen är klar
5. Stäng kommandotolken.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
Så här konverterar du en befintlig FAT- eller FAT32-volym till NTFS:

text

Och all data är kvar då?

Permalänk
Medlem

iaf för mig men jag vågar inte lova något.

Obs! Om operativsystemet finns på enheten du konverterar tillfrågas du om du vill schemalägga aktiviteten när du startar om datorn, eftersom konverteringen inte kan slutföras medan operativsystemet körs. Klicka på JA.

detta tyder på att man behåller datan.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Kör GetDataBack för FAT.
Ta allt du vill ha och formatera.

hittade också bara 31,5gb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
iaf för mig men jag vågar inte lova något.

Obs! Om operativsystemet finns på enheten du konverterar tillfrågas du om du vill schemalägga aktiviteten när du startar om datorn, eftersom konverteringen inte kan slutföras medan operativsystemet körs. Klicka på JA.

detta tyder på att man behåller datan.

Hur i håvete får man commandotolken att köra som admin?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
För i hillivitte högerklicka på'ren - välj kör som admin

Ooops försökte ställa in så att den alltid startade som admin men det fungerade inte... sorry