Permalänk
Medlem

Speldator 11-13kkr

Hej nu är det så efter mycket om och men har jag tillslut lyckats få ut lite försäkringspengar för min dator som varit trasigt i cirkus ett halvår.

Så nu hade jag planerat att köpa mig en ny burk att spela på börjar lida lite smått av abstinens nu

Så till burken priset jag tänkt är 11-13k

Skärm, tangentbord, mus o matta finns. Så det som ska ingå utöver datorn är detta.

OS windows 7 home.
Inet bygger den åt mig. (Brist på kunskap lika bra att låta de rutinerade göra det.)

Så förutom ovanstående är resten menat att gå till prestanda i burken.

Jag har ganska dålig kunskap själv om vad som är bra dåligt så fire away med era förslag.

PS. spelen jag tänkt spela är till viss del WoW men också många nyare spel såsom modern warfare 2 osv och andra nya spel som kommer ut så jag prioriterar prestanda över snabbhet dvs behöver ingen ssd. Ser gärna att de finns bra möjligheter till uppgradering av burken längre fram.

De var nog allt om de är något annat ni undrar över är det bara hojta till i tråden så ska jag se till att svara så fort som möjligt.

Tack på förhand
Adjek

Permalänk
Medlem

Efter att spanat runt lite i andra trådar och läst en del satte jag ihop detta paket.

Är det bra o funkar de bra tillsammans och finns de något jag kan göra för att få ner priset utan att förlora för mycket prestanda?

PS: upptäckte att jag missat cd-läsare

Permalänk
Medlem

64-bitars operativ system ska du ha. Inte 32-bitars.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adjek
PS: upptäckte att jag missat cd-läsare

Tror nog att en DVD-spelare är bättre . Vet just nu inga spel tillverkare som finns på CD-skivor :p.

Visa signatur

| NZXT S340 |
| Core i7 5820k | Kingston 16GB 3000MHz | Asus X-99A | GTX 580 3GB |
| Corsair AX850 | 2x Samsung 250GB SSD (RAID0) | 3x WD Red 3TB (RAID5) |
| Sennheiser PC360 | ASUS Xonar Essence STX | QPAD 5k | Apple Keyboard |
| Samsung 27" S27A850D + Samsung Plasma 60" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WickeSG
Tror nog att en DVD-spelare är bättre . Vet just nu inga spel tillverkare som finns på CD-skivor :p.

Jo klart, ja tur de vore tråkigt att få hem datorn sen fungerar inga lir

Permalänk

glöm inte 64bitars operativsystem för i helvete xD kylare kan va bra dock med kanske ?:P

Permalänk
Medlem

gjorde lite ändringar

Nu finns de något jag kan byta för att få ner priset lite eller förlorar jag för mycket prestanda på att göra det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adjek
gjorde lite ändringar
http://img94.imageshack.us/img94/2887/dator1.jpg

Nu finns de något jag kan byta för att få ner priset lite eller förlorar jag för mycket prestanda på att göra det?

Chassit, minnen, hårddisk, bygg själv...