Sprida ut sina spel (Steam, Gamersgate, CDON, GOG mm.)

Permalänk
Medlem

Sprida ut sina spel (Steam, Gamersgate, CDON, GOG mm.)

Har idag ca 80% av spelen på Steam sen några på Gamersgate och GOG.
Ska ta och köpa Bad Company2 nu och funderar på att testa CDON (lite billigare där också)

Hur gör ni? Köper allt på samma ställe eller där det är billigast eller smidigast...?

Trist om Steam skulle stänga igen och man blev av med ca 40 spel...

Permalänk
Medlem

Köper där det är billigast.

Fördelen med dom flesta steamspel är att du slipper skivor mm.
Men det finns ju spel som Left4Dead som är billigare i butik som du bara behöver lägga in koden i steam.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peterboxy
Hur gör ni? Köper allt på samma ställe eller där det är billigast eller smidigast...?

Trist om Steam skulle stänga igen och man blev av med ca 40 spel...

Äger några spel på ett STEAM-konto och Crysis från EA via deras system.

Men kommer i fortsättningen enbart köpa spel på skiva i vanlig butik eller postorder.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Större risk att de övriga butikerna stänger igen innan Steam.

GoG känns rätt säkert, spelen ska ju vara DRM-fria vilket innebär att om nu GoG lägger ner så bör dessa fortfarande fungera.

Själv har jag bara köpt mina spel på Steam och även GoG när spelet jag vill ha där. De andra tjänsterna har jag inte brytt mig om då de ändå bara har ungefär samma sortiment och inte nämnvärt bättre priser. Priserna på Steam förändras ju ständigt så är man bara vaksam så får man ju tillgång till billigare spel med.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är trevligt med DVD-fodralen på hyllan, känns lite mer "gamer" då.

Permalänk
Medlem

Köper i den butik där det är billigast men nästa alltid i fysisk form, stort + om affären finns i norden... har dock köpt några spel från play.com!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Steam känns ju onekligen säkrast då det gäller att de inte ska stänga igen imorron.
Men även om man köper en fysisk DVD så slutar väl det spelet funka om spelbolaget stänger ner sin server som man aktiverar det mot (eller hu det där med DRM och liknande funkar)?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peterboxy
Steam känns ju onekligen säkrast då det gäller att de inte ska stänga igen imorron.
Men även om man köper en fysisk DVD så slutar väl det spelet funka om spelbolaget stänger ner sin server som man aktiverar det mot (eller hu det där med DRM och liknande funkar)?

Alternativt att man uppgraderat operativsystemet/byter grafikkort och spelet inte längre fungerar. Jag vet inte om det är ett lika stort bekymmer idag som det varit tidigare iofs.

Permalänk
Medlem

Köper allt på samma ställe (Steam) Sen om Valve skulle gå i konkurs, får jag ta det då. Låter inte så troligt dock.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snazer
Köper allt på samma ställe (Steam) Sen om Valve skulle gå i konkurs, får jag ta det då. Låter inte så troligt dock.

Tycker som dig steam/valve är ju ändå ett respekterat företag som antagligen kommer finnas kvar väldigt länge i motsats till g2play.net som säljer licenser med pengar dom STULIT genom att handla licenser med stulna kreditkort.
Och så säljer dom det vidare bara och brottsofferna som blev av med sina kreditkort lider i tystnaden som vanligt:((((

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Blev Bad Company 2 på Steam fast det va billigare på andra ställen, sen när Steam går i KK så kan man ju alltid börja knyppla eller virka istället.

Permalänk
SpelClockers

Känns lite olustigt att ha allt på steam nu när samlingen börjar bli rätt stor.

Det var pga detta som jag köpte mw2 i affär.. vilket såklart hade steam inbakat när jag installerade detta och blev inreggat på mitt steam konto
Va fasen ska man göra liksom?..
Med steam känns det som man hyr spelen sålänge steam godtycker.
Känslan att ÄGA ett spel finns inte riktigt..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr rulle
Känns lite olustigt att ha allt på steam nu när samlingen börjar bli rätt stor.

Det var pga detta som jag köpte mw2 i affär.. vilket såklart hade steam inbakat när jag installerade detta och blev inreggat på mitt steam konto
Va fasen ska man göra liksom?..
Med steam känns det som man hyr spelen sålänge steam godtycker.
Känslan att ÄGA ett spel finns inte riktigt..

Det du betalar för är rätten att spela spelet. Vi kan aldrig äga något, mer än möjligen en plastskiva, en manual och ett fodral.

Förmodligen är det säkrare att ha samlingen på Steam då de butiksköpta skivorna förr eller senare lär ta slut. Vad jag vet finns det inget som antyder att Steam kommer behöva läggas ner inom de närmaste åren iallafall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Tycker som dig steam/valve är ju ändå ett respekterat företag som antagligen kommer finnas kvar väldigt länge i motsats till g2play.net som säljer licenser med pengar dom STULIT genom att handla licenser med stulna kreditkort.
Och så säljer dom det vidare bara och brottsofferna som blev av med sina kreditkort lider i tystnaden som vanligt:((((

Källa på det?

Har aldrig varit i kontakt med dom men vore trevligt att luska lite också

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Köper också där det är billigast, fast när det gäller nedladdning så har jag endast spel till EA och Steam. Dock på steam så brukar det endast bli dessa "weekend deals", om det är tillräckligt intressant

Visa signatur

breathe, smile and be happy