Permalänk
Medlem

HJÄLP! i5 problem :(

Hej nu har jag precis fått mitt nya dator system som består av i5 p7p55d pro och corsair dominator minnen och då laddade jag ner ett program från asus hemsida som hette turbo-v evo för jag ville testa att överklocka lite sen tryckte jag bara på auto tuning och allt verkade bra tills den kom till +21% då fick jag black screen och windows kunde inte startas men det va ju lätt fixat med en windows repear men sen så gick jag in i bios och ändrade alla värden till standard som stog men nu står det fortfarande i coretemp att den e klockad till 2,8 ghz när jag kör prime95 men detta kanske beror på intels turbo boost men nu har ju iallafall datorn klarat att vara på 5 minuter men vad kan jag göra så allt blir orginal igen??

Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk
Medlem

Kolla i manualen efter någon jumper på moderkortet för att resetta BIOS (eller var det CMOS). Kom ihåg att dra ur strömsladden till datorn innan för att göra den strömlös.

Ta även ur batteriet och låt det vara ur i några minuter. Stoppa sedan tillbaka. (clear cmos tror jag).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är några problem längre ska köra prime95 hela natten och sen får jag hoppas att det inte hänt något imorgon

Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk
Medlem

kan hända att du ökade frekvenser på minnen eller kanske timings. Brukar bli att datorn inte startar då.

Permalänk

gör som jag,klocka via bios, de går snabbare och sen så ändrar man v core i turbo v evo.
jag har dock problem, graderna ligger runt 40 och när den arbetar runt 50 grader, föröskte klocka från 3.43 Ghz till 3.53 Ghz, de gick inte, datorn orkar liksom inte komma igång helt.
tror kylaren är för dålig dock

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.