Förlorad data på Vista?

Permalänk
Medlem

Förlorad data på Vista?

Hej!

Ber om ursäkt ifall det finns en sån här tråd redan men jag hittade ingen i varje fall.

Idag bestämde jag mig för att uppdatera till den senaste versionen av VLC som jag egentligen borde gjort för ett tag sen, till saken hör att jag hade en del filmer i VLC-mappen som försvann med uppdateringen, och jag har förgäves försökt få tillbaka filerna med en del "uneraser"-program, och jag tror jag inser varför, men undrar vad man kan göra åt det;

Sättet jag sparade filerna på var att jag via startmenyn i vista la in filmerna under VLC-directoryt där istället för att gå via den här datorn etc, för en del av filmerna som jag la in på det "rätta" sättet ligger kvar, men de filmer jag la in på det.. ja, vad ska man säga, "lata" sättet, är alltså borta och kan inte återskapas.

Är det någon som förstår vad jag menar för det första, och vad kan man göra?

Tack på förhand, god fortsättning and all that

Permalänk
Medlem

Du är säker på att vlc inte har en mapp med alla dina filer någonstans som du inte har hittat än ?

Låter rätt mysko att ett program tar bort filer utan att säga till, eller varnar.
Hittils har jag råkat ut för program som har speciella mappar där de lägger filer, men de talar inte om vart den mappen ligger.

Permalänk
Medlem

Söker jag i datorn på mappnamnet så är det enda jag får fram en "genväg" som inte går att öppna, då den säger att sökvägen inte finns etc.