Tråddödarfenomenet: Någon som känner igen sig?

Permalänk

Antagligen kommer denna tråd växa tills någon moderator stänger den. Eller är det kanske den elaka ananasen som tillslut tröttar ut alla så tråden dör?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag trodde jag var ensam med detta problem.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Risken finns ju att denna tråd blir en "hålla i liv tråd" sen kommer en arg moderator (de är ju alla arga:O) och stänger ner komedin.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Risken finns ju att denna tråd blir en "hålla i liv tråd" sen kommer en arg moderator (de är ju alla arga:O) och stänger ner komedin.

Hålls det på en städad nivå kanske den klarar sig. Eventuellt. Om den ska dö borde ju någon åtminstone arrangera en liten "twist" på det hela

Permalänk

Bara för det så måste jag ju skriva att jag inte kommer skriva sista ordet i denna tråd. Om ni tror att jag har fel får ni väl skriva ett inlägg om det.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem

Många trådar jag skriver i dör.

För att jag låser dem.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk

Jo, jag är en bra tråddödare.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk

Vanligtvis så blir man förbannad för att man håller på med att döda trådar, och ens ego blir lite kantstött. I den här tråden är det tvärtom här vill man vara tråddödaren.

Det är en tävling! Vem är den bästa tråddödaren, för uppenbarligen har denna tråd dragit till sig swecs elit tråddödare men, vem ska vinna och bli threadkiller 09?

Känns som jag kan ha en liten fördel då detta postas denna tid då brukar det vara större risk att tråden dör, sen kan man hålla på å tråka på en massa, så folk inte ids läsa klart och hellre far och diskar. På tal om att diska.....

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Antingen är argumentet så bra att ingen vågar sig in och motargumentera (mindre troligt).. Eller så är argumentet så pass invecklade och/eller meningslösa att ingen orkar svara på dem (mer troligt)..

Alternativet är att allt redan har diskuterats ;P

Antagligen är det så att dem som tycker att de är threadkillers skirver i så många trådar hela tiden att de hänger upp sig på de gångerna som de agerar bödel.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Entusiast

Man hittar en tråd med en hel flock av små stackars förvirrade Sweclockare.
Där smäller man in ett inlägg som för skocken till den ljusa sidan och bringar total klarhet i ämnet ifråga.
Sedan följer några +1 inlägg och alla lever sedan lyckliga i alla sina dagar!
Sedan så dör tråden....

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Olika typer av trådar dör av olika orsaker.

Frågor om konkreta problem dör när problemet har lösts. Hoppeligen dödas tråden av trådskaparen med ett inlägg där han tackar för hjälpen.

Trådar som spårar ur eller strider mot reglerna låses av en moderator.

Allmänna diskussioner dör när de förlorat sin aktuelllitet eller ingen har något mer att tillföra.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Känner helt igen vad Ilja skriver.
Jag ser en tråd med en intressant hetsig diskussion och skriver ett inlägg.
Efter en timme..inga fler inlägg. Efter en dag fortfarande inget.. R.I.P tråd.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Så fort alla börjar tycka samma sak blir en diskussion mindre intressant vilket kan tyckas vara paradoxalt då de flesta vare sig de erkänner det eller inte oftast försöker få andra att få samma åsikt som de själva. Om man "lyckas bra" med det på ett diskussionsforum kanske man i bland känner sig som en tråddödare.

En annan variant är om det inte lämnas några frågetecken. Eller avsaknaden av motsattsen, svarsknappsvänliga felaktiga påståenden.

Permalänk

Vi gör ett vetenskapligt test!
Eftersom jag skrev något senast för sisådär 3-4år sedan, så får man väl anse att teorin är bevisad om tråden låses nu?

Visa signatur

Kortfattat: Che var ett litet ointelligent odjur som odlade punghår i ansiktet och trodde att han var tuff när han sprang omkring och lekte krig.
/ Leonard Cohen - 050427

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3
Antingen är argumentet så bra att ingen vågar sig in och motargumentera (mindre troligt).. Eller så är argumentet så pass invecklade och/eller meningslösa att ingen orkar svara på dem (mer troligt)..

Alternativet är att allt redan har diskuterats ;P

Antagligen är det så att dem som tycker att de är threadkillers skirver i så många trådar hela tiden att de hänger upp sig på de gångerna som de agerar bödel.

Jag tror det är en kombination av de sakerna som du nämner.
För att se hur mycket jag har postat och om min känsla kan bero på många postningar så sökte jag på mig själv. Över 9000 inlägg har jag gjort. Då vore det inte konstigt ifall ett antal av de helt har dött efter att jag har skrivit i dem.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av interfact
Vi gör ett vetenskapligt test!
Eftersom jag skrev något senast för sisådär 3-4år sedan, så får man väl anse att teorin är bevisad om tråden låses nu?

Jag har saknat dig, fekking commie bastard!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

/thread

Sådär, då var tråden död och jag vann

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Jag skapar inte trådar, jag avslutar dem.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag dödar forumdelar, räcker inte med trådarna.

Permalänk
Medlem

fick sitta ett tag och fundera på om jag verkligen skulle skriva något. lite jobbigt det blir om jag är sist med att posta något i tråden.
Var jag inte största tråddödaren innan så lär jag väll bli det nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
fick sitta ett tag och fundera på om jag verkligen skulle skriva något. lite jobbigt det blir om jag är sist med att posta något i tråden.
Var jag inte största tråddödaren innan så lär jag väll bli det nu

Då får jag be om att vara den första att gratulera till din nya titel!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Ni är inte ensamma. Här kommer +1 till som dödar trådar i rasande tempo, den enda jag inte lyckats döda på senare tid är nog "bästa grafikkort för x kronor" tråden

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

edit
jag vinner!

Visa signatur

pff

Permalänk
Avstängd

Det har hänt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Det finns inget mer att diskutera, alltså dör tråden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enkelt: Någon måste skriva sista inlägget.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Men vad är slutsatsen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Men vad är slutsatsen?

Det går bara att döda trådar som hnadlar om något intressant. Detta ointressanta ämne medför även att tråden blir odödlig.

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
edit
jag vinner!

Det var synd att du tog bort originalinnehållet i ditt inlägg. Det var ganska intressant/insiktsfullt.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag känner igen de här men på andra forum är de nog lite så. Ofta har jag dock fått svar på själva frågan heller kommit ett par sidor i en diskussion.
Men börjar man kolla lite så ser man att de ofta är TS som får sista ordet i många trådar. Och ju aktivare man är desto större chans är de att man dödar en tråd med sitt inlägg.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750