Permalänk
Medlem

Kablar till Hiper Type R

Hej

Har köpt ett begagnat nätaggregat (Hiper Type R 580W) men fick inte med några kablar till det.

Efter en del sökande så tror jag mig veta att den runda kontakten heter Omnigrid.

http://www.hipergroup.com/images/product_img/3068a93bdeff11d2...

Någon som vet var/om man kan köpa dessa kablar?

Permalänk
Medlem

Vad köpte du det för?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

360:- men som sagt utan kablarna.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har det nätagget som tyvärr gick sönder. dvs. har massa kablar över.... fixar du med leverans så kan du få dom gratis av mig. Alternativt om du har vägarna förbi. (Bor på Kungsholmen i Stockholm)

Edit: ett varningens tecken dock... Många med detta nätagget har upplevt att det exploderat/börjat brinna. Även mitt gjorde det och tog resten av datorn med sig... Så om du inte köpt detta agget av någon du känner så är risken stor att det redan är trasigt. Baserar min misstanke på att han ej skickade med kablar.

Edit2: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17694588&pa...

//Olov

Permalänk
Medlem

Skickar dig ett PM Olov

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Hej,

Jag har det nätagget som tyvärr gick sönder. dvs. har massa kablar över.... fixar du med leverans så kan du få dom gratis av mig. Alternativt om du har vägarna förbi. (Bor på Kungsholmen i Stockholm)

Edit: ett varningens tecken dock... Många med detta nätagget har upplevt att det exploderat/börjat brinna. Även mitt gjorde det och tog resten av datorn med sig... Så om du inte köpt detta agget av någon du känner så är risken stor att det redan är trasigt. Baserar min misstanke på att han ej skickade med kablar.

//Olov

Jag tänkte skriva nästan exakt samma sak. Hade för flera år sedan ett sånt här nätagg, men det började "brinna" (det small till och så kom det en del rök). Jag skulle absolut inte rekommendera dig att använda det, även om det var billigt.

Men, således har även jag en massa kablar liggandes, som du kan få gratis om vi kan sköta leveransen på nåt smidigt sätt. Bor lite närmare iofs; Alvesta, småland.

Permalänk
Hedersmedlem

Har ett fullt fungerande sådant liggandes (bytte just till vx450 på fästmöns dator) men kan inte avvara sladdarna (dock kan du få köpa skiten billigt, enda nytta jag har av det är som backup utifall eller om jag ska bygga en riktigt billig maskin).
Har inte haft problem med det men det behövde iofs bara driva ett gt9600, amdx2 6000+, 1 hdd osv...

edit: glöm det var ju type-M jag hade... så kanske borde du använda ett annat agg? corsair vx450 är ju riktigt billigt och bra

Permalänk
Medlem

Tackar alla, men sladdar är fixade från Heddan.

Kör på ett billigt 400W idag, som verkar klara av att driva mitt nya 5770-kort.

Men jag behöver kanske nått kraftigare, som inte behöver jobba så hårt när det blir sommar och temperaturen i mitt "pojkrum" närmar sig 35.

Kan man ha ett "pojkrum" när man närmar sig 40 år???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peterboxy
Men jag behöver kanske nått kraftigare, som inte behöver jobba så hårt när det blir sommar och temperaturen i mitt "pojkrum" närmar sig 35.

Kan man ha ett "pojkrum" när man närmar sig 40 år???

Klart man kan ha det, det borde nästan vara obligatoriskt i varje svenskt hem, ett pojkrum och plats för alla verktyg!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M