Permalänk
Robot

Lian Li PC-7F Window

Kände att min Htpc inte räckte till redigt,
och en gammal hårdvarufreak som man är så spårar det alltid ur när jag skulle uppgradera lite

Finns fler bilder i tråden

recept:

Lian Li PC-7F

Corsair HX 620W

Western Digital VelociRaptor 150GB

Western Digital 1 TB

Western Digital 1 TB

ASUS Maximus III Formula

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860 @3400Mhz

Corsair H50 Vattenkylning

XFX HD4890 1GB GDDR5, (850Mhz)

Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 6GB + Fan

DVD±RW Optiarc AD-7240S-0B

Besök albumet: Lian Li PC-7F Window av Mad64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nice Synd att du inte har bilder när du byggde den

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

fan vad snyggt chassie har nästan samma setup...äger:D

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem

Äntligen lite kvalités chassi.. riktigt snyggt blev de.. bra val av delar oxå.. // E

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Kan inte se några nackdelar alls egentligen:D vissa lär väl klaga över att du lade ner mer pengar på RAM och mindre på GPU än den breda massan skulle gjort, men alla behöver ju olika saker 10p

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yesper
Riktigt snyggt! Kan inte se några nackdelar alls egentligen:D vissa lär väl klaga över att du lade ner mer pengar på RAM och mindre på GPU än den breda massan skulle gjort, men alla behöver ju olika saker 10p

Tackar !
Spelar inte så mycket så jag kunde lika gjärna kört på ett 8600GT eller något men jag vill ha kraften tillgänglig när den behövs,
använder den mest till Video/bild redigering surf/lagring

Permalänk
Hedersmedlem

Fyller på med lite mer bilder på byggnationen

alla bilder tagna med en Nikon D3000
fast jag är amatör är dom väll rätt ok?

Permalänk

äntligen nån som använder samma chassi som mig! inte många på sweclockers som ens kollat åt detta epixx chassit

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoffa96
äntligen nån som använder samma chassi som mig! inte många på sweclockers som ens kollat åt detta epixx chassit

Håller med! har förbrukat många chassin i mitt liv,
men inget håller så hög kvalité som Lian Li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mad64
Spelar inte så mycket så jag kunde lika gjärna kört på ett 8600GT eller något men jag vill ha kraften tillgänglig när den behövs,
använder den mest till Video/bild redigering surf/lagring

Då tänker vi likadant!
Känns ganska ovärt att satsa på hd5870 CF när man ändå mest lagrar, lyssna på musik och surfar.

Grymma bilder du la upp nu

Edit: vad är det för knappar som kommer fram ur "vattenhålen" ?

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yesper
Då tänker vi likadant!
Känns ganska ovärt att satsa på hd5870 CF när man ändå mest lagrar, lyssna på musik och surfar.

Grymma bilder du la upp nu

Edit: vad är det för knappar som kommer fram ur "vattenhålen" ?

haha ja precis, maxxar ändå allt som går att spela idag.

Tackar

Det är Zalman Fancontrollers, för att styra Cpu´n och Minnesfläktarna

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför det här bygget får så högt betyg. Köpte ett chassi, satte in lite delar. Inget speciellt bygge alls. En 5:a.

Permalänk

Köpt fel fel minnen? Till socel 1366? annars AWESOME!!!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Köpt fel fel minnen? Till socel 1366? annars AWESOME!!!

Näe tror jag inte ?! >_>

Funkar utmärkt ändå iaf..

Permalänk
Medlem

Tror vi har samma skärm

Snyggt bygge i övrigt. Inget speciellt. 8p

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Skit snyggt chassi Har samma fast utan glas ^^.

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk

Skitsnygga bilder Dock så har jag för mig att s1156 inte ska ha tre minnen utan två.

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mad64
Näe tror jag inte ?! >_>

Funkar utmärkt ändå iaf..

Minnena säljs i trepack just för att 1366 använder tre kanaler till minnet, optimalt för ditt system hade varit två eller fyra stickor. Sen fungerar ju minnen för 1366 bäst vid 1.65v eller vad det nu är, vet inte om 1156 kör samma.

Meeeeeeeeeeeennn om det funkat problemfritt hittills så är det ju inget att bry sig om.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Okej får gå in på Komplett.se å beställa 1 sticka till då omedelbums tack för tipset

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonZes
Fattar inte varför det här bygget får så högt betyg. Köpte ett chassi, satte in lite delar. Inget speciellt bygge alls. En 5:a.

Snygga bilder, snygga komponenter och marknadens bästa chassi.

Det är något speciellt att skruva med Lian Li och man blir upprymd på nåt vis.....

Till ts: snyggt galleri och chassi ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Fräscht är väl det ända man kan säga , 8p

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Snygga bilder, snygga komponenter och marknadens bästa chassi.

Det är något speciellt att skruva med Lian Li och man blir upprymd på nåt vis.....

Till ts: snyggt galleri och chassi ;-D

Tackar

Permalänk
Medlem

Grymmt! Det chassit ar ju relativt billigt med! Hur var det med kabeldragningen? Jobbig att gora? hur tyst ar den?

Dubadai

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Ingen SSD med all hårdvara?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag har bra erfarenhet från sånna här byggen, men droppa fläktarna på RAM Det är bara en dum grej dom har gjort ett paket av för att locka köparna att betala mer för GT serien. Minnena har det utmärkt utan dom och du slipper höra det entregna ljudet dom skapar. Annars mycket bra chassi, det borde vinna priser för sin kvalite, synd att rutan är ganska lättrepad men du ska väl inte sitta och skrapa med nycklar på den ändå så det spelar väl ingen större roll.....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Jag har bra erfarenhet från sånna här byggen, men droppa fläktarna på RAM Det är bara en dum grej dom har gjort ett paket av för att locka köparna att betala mer för GT serien. Minnena har det utmärkt utan dom och du slipper höra det entregna ljudet dom skapar. Annars mycket bra chassi, det borde vinna priser för sin kvalite, synd att rutan är ganska lättrepad men du ska väl inte sitta och skrapa med nycklar på den ändå så det spelar väl ingen större roll.....

Dom är nerksruvade till max, hör inte äns dom om man håller örat mot dom =p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Grymmt! Det chassit ar ju relativt billigt med! Hur var det med kabeldragningen? Jobbig att gora? hur tyst ar den?

Dubadai

Kabeldragningen var jättelätt, tog någon timme men det fans rätt många smidiga lösningar.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt du får 7p men -2 för att du gamear med en trådlös mus.. 5p!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
riktigt snyggt du får 7p men -2 för att du gamear med en trådlös mus.. 5p!

jag gamear inte änns =/

Permalänk

Galet läckert chassi, utan alla dioder då. synd att dom inte gör dvd-brännarna mörkare svart :/ 9p.

Visa signatur

Workstation: MSI P55 CD53 :: i7 860 2.83GHz :: 2x2GB 1600MHz :: 8600GT :: Intel 80GB X25-M G2 + 3,5TB :: X-Fi XtremeGamer :: Antec 550W Modular :: Fractal Design Define R2 ::
Bärbar: Intel Macbook 13,3" ::
HTPC: Fusion Black :: 4400+ :: 2x1GB :: 500GB :: X-Fi XtremeMusic :: Win 7 :: XBMC Mediastream ::