Warhammer Online - spelar du?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Grymt, då kanske det är värt att titta på spelet igen men... om de inte fixar z-axis buggen som gör att flera aoe attacker inte fungerar fast de ser ut att fungera så ser jag inte varför man skall lira spelet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

EA Warhammer Online: Age Of Reckoning

Warhammer Online: Age Of Reckoning - 20:- !!!

Bra pris!

Permalänk
Skrivet av Arrendale:

EA Warhammer Online: Age Of Reckoning

Warhammer Online: Age Of Reckoning - 20:- !!!

Bra pris!

Billigt för ett redan dött spel. Finns det något ord för något som redan är dött?

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk

Hur är det dött?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrankkTankk:

Hur är det dött?

Dött som i få spelare..

Väckte upp mitt acc för 1-2 veckor sedan och tycker faktist spelet är mycket bättre än vad det var vi release dock fortfarande många buggar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Dött som i få spelare..

Väckte upp mitt acc för 1-2 veckor sedan och tycker faktist spelet är mycket bättre än vad det var vi release dock fortfarande många buggar..

oki, finner några olika alternativ här...
1. Du var online imellan 04.00-11.00 (alla andra sov)
2. Du var inte online på Karak-Norn eller Karak-Azgal (stängd eller någon randomUS server)
3. Du stod någon udda zone (greenskin?)
4. Blind och ljudet mutat?

och sen till buggarna.... visst, där finns en massa buggar som i alla andra spel.

Sen finns det allvarligare och mindre allvarliga buggar, men just nu på rak arm kan jag inte komma på någon sådär direkt som är jätteallvarlig.
Skulle kanske kunna vara xyz bugen som dock inte är så farlig som alla tror när man har analyserat den lite noggrannare. Eller kanske lite väl långe mdps range, men testa och spela båda range och melee dps och kolla objektivt på det...

Värsta med spelet just nu är att mytic haft serverna nere för mycket de senaste veckorna..

Men spelet går framåt och är betydligt bättre på alla fronter än för ett år sen, men de nya innehållet som börjar komma ut om några månader kommer spelet bli ännu bättre..

och när man känner att T4 är för blobbigt drar man ner till t1 och leker med småttingarna:
YouTube - Kill Frenzy Fried Chicken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xidy:

oki, finner några olika alternativ här...
1. Du var online imellan 04.00-11.00 (alla andra sov)
2. Du var inte online på Karak-Norn eller Karak-Azgal (stängd eller någon randomUS server)
3. Du stod någon udda zone (greenskin?)
4. Blind och ljudet mutat?

och sen till buggarna.... visst, där finns en massa buggar som i alla andra spel.

Sen finns det allvarligare och mindre allvarliga buggar, men just nu på rak arm kan jag inte komma på någon sådär direkt som är jätteallvarlig.
Skulle kanske kunna vara xyz bugen som dock inte är så farlig som alla tror när man har analyserat den lite noggrannare. Eller kanske lite väl långe mdps range, men testa och spela båda range och melee dps och kolla objektivt på det...

Värsta med spelet just nu är att mytic haft serverna nere för mycket de senaste veckorna..

Men spelet går framåt och är betydligt bättre på alla fronter än för ett år sen, men de nya innehållet som börjar komma ut om några månader kommer spelet bli ännu bättre..

och när man känner att T4 är för blobbigt drar man ner till t1 och leker med småttingarna:
YouTube - Kill Frenzy Fried Chicken

Nu var det ju inte jag som påpekade att spelet var dött utan jag förklarade bara för snubben utan slutledningsförmåga vad den andra snubben menade med att spelet var "dött"..

Själv spelar jag oftast mellan ca 16.00 - 23.00 på Karak-Azgal . Visst är inte zonerna så populariserade annat än när det är krig i zonen MEN det var ungefär vad jag hade räknat med då det inte finns många spel som har fullt i folk på alla zoner annat än när spelet är nytt.

Och väntetiden på Scenarios varierar så mycket från dag till dag så där kan jag knappt uttala mig, ibland kan det var uppåt en timme väntetid och ibland hinner man knappt trycka på på kö knappen så ploppar ett game upp

Buggarna är inte livsviktiga MEN dom sänker spelets kvalité rätt markant.
Nu har jag ju bara spelat Squig Herder så jag kan ju bara utgå från vad jag upplevt med den klassen och det är ju tex när man går in i sin Squig form så ligger animationen ner när man inspectar sig själv och när man flyger i samma form så står animationen på drakens rygg och springer. Sen så Springer ens Pet lite hur som helst när man har på follow, den försvinner och ploppar upp bredvid en och sådant vilket gör att spelet känns lite låg budget.
Visst dessa Buggar är väl inget som påverkar själva spelandet men det sänker som sagt kvalitén på det.

Sen känns det som om det är en konstant fördröjning på allt, som om man hade hög MS eller någon sådant, vet dock inte hur man ser sin MS men jag tror inte jag skulle ha högre MS än någon annan..
WoW handlade ju mycket om timing, reflecta, interuppta, jag ni hajjar nog. Det jag inte upplevt existerar i War just pga att det är en sån "fördröjning".
I wow var det "Fan, han inte stoppa honom" i war är det lite mer "Jag tröck men det hände inget ?!?!"

Visst, kanske lite extremt att jämföra med wow som har lite mer pengar i omlopp och är världens största MMO men det är ända spelet jag har riktigt bra erfarenhet av..

Men i helhet så gillar jag spelet, känns som att det har det där lilla extra Wow saknade om man är mer pvp inriktad, 1v1 finns inte då det inte är den sortens balans men när man är i grupp är spelet väldigt roligt!

Och jag märkte redan när jag testade det som hastigast att spelet förbättrats sen jag sist gav det ett försök!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

ok, misstokade dig då..

Vet ej hur där är på azgal, kör destro på Norn.
Men på Norn är det normalt folk i två zone, den stor striden är i Elf/chaos och sen är det mindre strider och inte lika zergit i andra zonen.. Tyvärr så är greenskin/midget dött förutom när de ändra två är låsta..
AAO har verkligen satt fart på oRvR enligt mig, även om destro zerger så finns det många order ute och försöker utnyttja sin renown bonus.

SC pop för destro på norn varierar, kör med premade så popsen kan ibland bli lite slöare, men ej ofta jag behöver vänta mer är 10min. Köar jag solo är det 5min max.
Detta är för destro, tror frankky tankky kan uttala sig om hur det är för order.

Kan ej säga något om animations buggar på SH, min är lvl11 bara för att jag behöver sguiq armorn för ett guild even. Men även om den var högre så skulle jag nog inte reagera på animations gerjer, lägger inte märke eller så mycket vikt på det.

Ang fördröjning så är det väldigt olika, mytic har haft lite problem med serverna senaste veckorna.. Antar att server hamstern börjar bli trött sen server flytten :P.
Men senase 3-4 dagarna har varigt bättre iafall.
Klart att WoW har en fördel med 10 gånger mer spelare = mer pengar och även sämre grafik vilket bör underlättar för serverna.

Har inte spelat WoW tillräkligt för att utala mig om:
"WoW handlade ju mycket om timing, reflecta, interuppta, jag ni hajjar nog. Det jag inte upplevt existerar i War just pga att det är en sån "fördröjning"."
Men som jag ser det är det inte så mycket utav det i Warhammer eftersom det är RvR baserat och gjort för 24vs24 fights, givetvis kan man i SC köra mycket med planerade staggers, knockdown, debuffs, mm..
Märks speciellt när det är 6v6 SC uppe och randoms inte bryter staggers och allt det.

Permalänk
Medlem

Det där med att man trycker och inget händer, det tycker jag mest händer om man sitter och toktrycker på knapparna, jag vet inte riktigt om det byggs upp någon ability que eller nått. för väntar man och trycker EN gång då fan slår gubben till med svärdet direkt.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Det där med att man trycker och inget händer, det tycker jag mest händer om man sitter och toktrycker på knapparna, jag vet inte riktigt om det byggs upp någon ability que eller nått. för väntar man och trycker EN gång då fan slår gubben till med svärdet direkt.

Tom när jag mountar så märker jag fördröjning och då matar man ju inte precis på knappen. Känns precis som när man hade hög MS i Wow. Fast konstant..

Ingen som vet om man på något sätt kan se sin latency?

Någon som vet någon vettig sida där man kan kolla upp items och quests osv? skulle vara väldigt nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Tom när jag mountar så märker jag fördröjning och då matar man ju inte precis på knappen. Känns precis som när man hade hög MS i Wow. Fast konstant..

Ingen som vet om man på något sätt kan se sin latency?

Någon som vet någon vettig sida där man kan kolla upp items och quests osv? skulle vara väldigt nice.

Det där med fördröjning har funnits sedan betan och de verkar inte kunna lösa det. Spelet känns som sirap jämfört med wow som flyter på mycket bättre och därmed är helt överlägset.
Ser ingen anledning till att spela warhammer online när wow finns, däremot spelar jag själv inget av de två men om jag skulle så skulle jag välja wow utan att tveka.

Permalänk
Medlem

Det finns Add-ons för FPS-mätning, men nån ping-addon har jag inte sett

Här finns lite vapen: Arsenal of WAR

Quests m.m: WARDB - Warhammer Online Database

Hur lång fördröjning snackar vi om? Jag märker inget speciellt...kan ju vara att jag är van dock

WoW rör jag ej med tång, sugigare/betydelselös PvP får man leta efter...

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Det där med fördröjning har funnits sedan betan och de verkar inte kunna lösa det. Spelet känns som sirap jämfört med wow som flyter på mycket bättre och därmed är helt överlägset.
Ser ingen anledning till att spela warhammer online när wow finns, däremot spelar jag själv inget av de två men om jag skulle så skulle jag välja wow utan att tveka.

Slutade spela för att spelet förenklades hela tiden, klasserna var obalanserade och att jag helt enkelt var less det. Så jag spelar War för att jag inte hittat något spel som jag gillar bättre just nu.

Skulle jag inte ha spelat något av dem sen tidigare skulle jag dock helt klart välja WoW först då det känns som ett spel som lever längre och som man får ut mer spelglädje av men nu är jag ju som sagt less på Wow och kommer nog inte aktivera mitt konto igen på ett tag.

Skrivet av Jearom:

Det finns Add-ons för FPS-mätning, men nån ping-addon har jag inte sett

Här finns lite vapen: Arsenal of WAR

Quests m.m: WARDB - Warhammer Online Database

Hur lång fördröjning snackar vi om? Jag märker inget speciellt...kan ju vara att jag är van dock

WoW rör jag ej med tång, sugigare/betydelselös PvP får man leta efter...

Fan då, tycker det borde vara något som är inbyggt i ett så nytt spel..

Tackar för länkarna, ska kollas!
Kanske en halv sekund eller så, lite svårt att säga.

Tycke nästan bara om arenan och de få gånger man fick uppleva lite world pvp , BGs var jag less sen läääääääääänge tillbaka då så stor del av dem som spelar inte har en aning om vad dom pysslar med.
Så det var i princip bara arenan som fick mig att spela Wow.

Permalänk
Medlem

Tjena grabbar,

Tänkte kolla om det är någon av er som kör 400 serien i SLI. Funderar på att skaffa två 470 GTX men jag måste veta hur bra det lirar med Warhammer Online. Någon av er som har nån erfarenhet och dela med sig av?

Permalänk
Skrivet av Watte^:

Tjena grabbar,

Tänkte kolla om det är någon av er som kör 400 serien i SLI. Funderar på att skaffa två 470 GTX men jag måste veta hur bra det lirar med Warhammer Online. Någon av er som har nån erfarenhet och dela med sig av?

Jag kör med ett GTX295 (SLI på ett kort) och det funkar bra, om man inte vill pilla själv så funkar standardinställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Det där med fördröjning har funnits sedan betan och de verkar inte kunna lösa det. Spelet känns som sirap jämfört med wow som flyter på mycket bättre och därmed är helt överlägset.
Ser ingen anledning till att spela warhammer online när wow finns, däremot spelar jag själv inget av de två men om jag skulle så skulle jag välja wow utan att tveka.

Warhammer har mycket bättre PVP. Men allt annat suger.

Om jag fick välja skulle jag vilja ha Warhammer till WoWs spelmotor och självklart ha Mythic som utvecklar PVP medans Blizzard utvecklar PVE.
Warhammer lore är också mycket bättre än Blizzards men det är bara för RP geeks så sånt är inte viktigt för mig.

EDIT: När jag spelar med min shaman i PVP i Warhammer så har jag mycket roligare än när jag kör disc priest i PVP i WoW.
Inte bara för att det är mer variation men för att det krävs mycket mer av spelaren att kunna balansera heals med damage för att vara en bra healer samtidigt som man bidrar till lagets offensiv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Warhammer har mycket bättre PVP. Men allt annat suger.

Om jag fick välja skulle jag vilja ha Warhammer till WoWs spelmotor och självklart ha Mythic som utvecklar PVP medans Blizzard utvecklar PVE.
Warhammer lore är också mycket bättre än Blizzards men det är bara för RP geeks så sånt är inte viktigt för mig.

EDIT: När jag spelar med min shaman i PVP i Warhammer så har jag mycket roligare än när jag kör disc priest i PVP i WoW.
Inte bara för att det är mer variation men för att det krävs mycket mer av spelaren att kunna balansera heals med damage för att vara en bra healer samtidigt som man bidrar till lagets offensiv.

Alla warhammers concept är roligare, både pve och pvp. Spelet har dock stor obalans och grymt många buggar kvar så inte många pallar lira det. Flera aoe dot's tex ser ut att fungera, men det är långt ifrån alla gånger de gör det. Det ser ut som om du träffar men sen klickar du på target och han har inte dot'en. Mycket omskriven bugg, z-axis buggen. Det är bara en av flera buggar... sen pallar inte deras servrar med ordentlig rvr, blir det 100vs100 så börjar servern må dåligt... helt galet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

WAR är inte direkt dött (iaf inte servern där jag lirar, Karak Norn): Bootae's Bloody Blog: Norn in pictures
Härliga bilder

Permalänk
Medlem

Nu citerar jag er tre i förhoppning om att ni ska hitta tillbaka

Tänkte höra mig för om det blivit några skillnader sedan 1.3.4? Jag provade trialen då men min burk var för dålig så spelet hackade och hade sig :/ Men det är återgärdat nu
Så är det fortfarande mycket folk som spelar? Vilken server är att föredra? Och kan jag flytta över mina gubbar från GOA servrarna eller är dom borta?

Förresten var det bra eller dåligt att Mythic tog över?

Skrivet av BesteN:

Slutade spela för att spelet förenklades hela tiden, klasserna var obalanserade och att jag helt enkelt var less det. Så jag spelar War för att jag inte hittat något spel som jag gillar bättre just nu.

Skulle jag inte ha spelat något av dem sen tidigare skulle jag dock helt klart välja WoW först då det känns som ett spel som lever längre och som man får ut mer spelglädje av men nu är jag ju som sagt less på Wow och kommer nog inte aktivera mitt konto igen på ett tag.

Fan då, tycker det borde vara något som är inbyggt i ett så nytt spel..

Tackar för länkarna, ska kollas!
Kanske en halv sekund eller så, lite svårt att säga.

Tycke nästan bara om arenan och de få gånger man fick uppleva lite world pvp , BGs var jag less sen läääääääääänge tillbaka då så stor del av dem som spelar inte har en aning om vad dom pysslar med.
Så det var i princip bara arenan som fick mig att spela Wow.

Skrivet av IceDread:

Alla warhammers concept är roligare, både pve och pvp. Spelet har dock stor obalans och grymt många buggar kvar så inte många pallar lira det. Flera aoe dot's tex ser ut att fungera, men det är långt ifrån alla gånger de gör det. Det ser ut som om du träffar men sen klickar du på target och han har inte dot'en. Mycket omskriven bugg, z-axis buggen. Det är bara en av flera buggar... sen pallar inte deras servrar med ordentlig rvr, blir det 100vs100 så börjar servern må dåligt... helt galet.

Skrivet av FrankkTankk:

WAR är inte direkt dött (iaf inte servern där jag lirar, Karak Norn): Bootae's Bloody Blog: Norn in pictures
Härliga bilder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var bra att Mythic tog över, nu måste de ta alla sina kunder på allvar... vilket de inte gjorde innan.

Här är patchnotes för 1.3.5 Mythic Entertainment | Warhammer Herald

Här är patchnotes för 1.3.6 Mythic Entertainment | Warhammer Herald

Det händer den hel del i patcharna.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Det var bra att Mythic tog över, nu måste de ta alla sina kunder på allvar... vilket de inte gjorde innan.

Här är patchnotes för 1.3.5 Mythic Entertainment | Warhammer Herald

Här är patchnotes för 1.3.6 Mythic Entertainment | Warhammer Herald

Det händer den hel del i patcharna.

Tänkte börja spela igen men när Mythic tog över blev mitt CE ett vanligt account och jag förlorade mina chars.

Inte speciellt roligt så jag skippar nog det här och kör på WoW tills det börjar suga igen efter Cataclysm.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tänkte börja spela igen men när Mythic tog över blev mitt CE ett vanligt account och jag förlorade mina chars.

Inte speciellt roligt så jag skippar nog det här och kör på WoW tills det börjar suga igen efter Cataclysm.

Låter skumt

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

++++
New addition that is currently live on PTS (as are all other adjustments up until this point):
Resource Carriers now reward a Realm with Experience, Renown and Influence upon making a Resource delivery. The Reward scales based upon the distance of the path that the Resource Carrier has chosen to take. The longer a path is the more Reward that will be granted to players within the RvR lake.

It’s everyone in the zone that passes a server-side requirement check – in the current case, it’s anyone who would normally qualify for Zone Capture rewards. I’m continuing to investigate idle hands support punting people to the Warcamp.
++++
So this should provide people with further reason (beyond gathering resources for keep upgrades) to keep control of Battle Objectives and ensure that Resource Carriers make it to the warcamp safely. The selfish renown-whore in all of us will see the obvious benefit.

And now the big news…
++++
Also – since it hasn’t been made very clear at this point; Resource Carriers who have further to travel carry more Resources.

As an example; a Destruction Resource Carrier coming from Hallenfurt Manor carries about 4x as many Resources as the one from Verentane’s Tower.

Also – if a Resource Carrier is defeated and drops their barrel; it only contains 25% of what was being carried. It is always better to control the Battlefield Objectives for your Realm’s advancement. You lose a lot of time by ignoring the Battlefield Objectives.

We’re also hooking up Zone Flip Rewards in a manner where the rewards are divvied out to both the winning and losing Realm based upon how long the battle has been active. Imagine that each zone is worth 200 points and every 12 minutes, 10% of the 200 points goes to the “loser’s pool”. This would have the pool values at 180 to 20. This mechanic would continue until the pool values are 120 to 80; the rewards handed out would then be scaled against those values.

The intent here is that even if a Realm loses – they are appropriately rewarded for how well they did. Holding the enemy off and defending your Keep has tangible meaning in terms of reward. In the case of AAO – these rewards would be modified by that. It is feasible that, even being outnumbered 4:1, the losing Realm could actually walk away with more reward than the winners received.
++++

Crikey… Rewards for putting up a stubborn defence? Rewards that are effected by AAO? Oh wow, this I really, really like.

Will it get leeching swines sitting in the RvR zone afk? Of course it will, but that will never, ever, EVER get fixed while there are zone wide rewards. People will always try and leech, some more than others. It also doesn’t matter that much in the grand scheme of things. But what this change will mean is there will always be a reason to put up a defence. Think of those times where your group/guild/alliance/whatever put up a long, desperate and ultimately doomed defence of a zone. In the future you’ll get renown rewards, rewards that are effected by AAO.

This has massive potential to change how everyone views what is worth defending or not. And that my friends is no bad thing.

# Read the original post on Bootae's Bloody Blog

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

aldrig spelat en så stor flopp som detta spel. bättre nu säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Invectus:

aldrig spelat en så stor flopp som detta spel. bättre nu säger ni?

De som lirar tycker nog det, för ett par månader sedan när jag testade det så tyckte jag det fortfarande inte hade tillräcklig kvalitet. Min squig spran galet fel ibland, kund få för sig att springa en helt annan riktning än mig ibland. Sjukt störande. z-axis buggen är fortfarande kvar, så flera aoe saker ser fortfarande ut att träffa men de gör det inte.
Nu eftersom man inte har kört på ett tag så är man också riktigt svag för de flesta har top gear vilket innebär att dina spelarfärdigheter har mindre betydelse för du för så otroligt fort.
Jag kunde iofs göra ett hyfsat jobb ändå men utrustningen ger en enorm skillnad, lika så högra rr.

Server lagg är kvar om det blir en större strid med några warbands. Så spelet klarar fortfarande inte av vad det var ämnat för.

Riktigt synd.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Invectus:

aldrig spelat en så stor flopp som detta spel. bättre nu säger ni?

Darkfail floppade värre. Den floppade innan folk fick börja spela spelet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Har lagt ner spelet för ett tag sedan.. Det var nog inte min grej ändå..

Permalänk
Medlem

Hur kan något se ut att träffa om det inte gör det? ser du en siffra typ 234 damage så har du träffat... om det inte kommer nån siffra så har du inte träffat...

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Hur kan något se ut att träffa om det inte gör det? ser du en siffra typ 234 damage så har du träffat... om det inte kommer nån siffra så har du inte träffat...

Om karaktären utför animationen och man får cooldown på tex en spell eller att mätaren för special attackerna resettas då är det ju ganska tydligt att man castat.

Eller har jag missuppfattat det? Det brukar väll stå "miss" när man missar en fiende eller?