[Lek] Gissa hårdvaran

Permalänk

Det ser ut lite som en sån där RF-modulator man har till Nintendot. Kan det vara för att koppla datorn till tv:n?
Den ena ändens stora kontakt kopplas till datorns VGA-utgång och de två små telepluggarna kopplas till ljudkortet. Den andra änden kopplas till tv:ns antenningång.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paddan1000
Det ser ut lite som en sån där RF-modulator man har till Nintendot. Kan det vara för att koppla datorn till tv:n?
Den ena ändens stora kontakt kopplas till datorns VGA-utgång och de två små telepluggarna kopplas till ljudkortet. Den andra änden kopplas till tv:ns antenningång.

Nej, inte det heller.
Den stora kontakten på höger sida kopplas som tidigare nämnts till serieporten.
Kabeln på den vänstra sidan kan bytas ut beroende på exakt vilken utrustning som kopplas till datorn.
Här är en kabel som kan användas:

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Radiointerface?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strife242
Radiointerface?

Helt rätt, bra gjort!
Det är ett Isoterm MultiCon MkII, dator-transceiver interface.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Vet någon vad detta är?

Inte enkronan då. Den är bara där för att visa storleken.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paddan1000
Vet någon vad detta är?

http://img689.imageshack.us/img689/9403/enkrona.jpg

Inte enkronan då. Den är bara där för att visa storleken.

Det är en minnesexpansion till ett gammalt grafikkort. Skulle gissa på matrox men vet inte modellen. Det är för små stiftlister för att vara ett millenium så förmodligen äldre än så.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paddan1000
Vet någon vad detta är?

http://img689.imageshack.us/img689/9403/enkrona.jpg

Inte enkronan då. Den är bara där för att visa storleken.

Minnesexpansion till ett Cirrus Logic-kort, eller en midi-emulator...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Det är en minnesexpansion till ett gammalt grafikkort. Skulle gissa på matrox men vet inte modellen. Det är för små stiftlister för att vara ett millenium så förmodligen äldre än så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tosseboll
Minnesexpansion till ett Cirrus Logic-kort, eller en midi-emulator...

Nja... Ni har rätt i att det är en minnesexpansion, men inte till ett grafikkort.
För att få rätt måste ni veta exakt till vilken grunka den passar och gärna hur många megabyte den är på.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Minnesexpansionskort till ett Sound Blaster AWE64. Minnesuppgradering (upp till?) 24MB.

Ganska så säker på min sak. Ny bild kommer om fem minuter :).

Edit: Här kommer en gammal bild på ett bygge för länge sen...:

1. Vad är det för processor (familj räcker)?
2. Vad är det för grafikkort, och varför fungerar den inte optimalt (dvs vad är felkopplat på bilden)?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Minnesexpansionskort till ett Sound Blaster AWE64. Minnesuppgradering (upp till?) 24MB.

Ganska så säker på min sak. Ny bild kommer om fem minuter :).

Alldeles rätt, bortsett från att minnesuppgraderingen är på endast 8 MB, vilket kan läggas till det minne som redan sitter på ljudkortet (4 MB på AWE64 Gold).
Med 3:e-partstillverkade minnesmoduler eller adaptrar som låter en sätta i vanliga minnesstickor kan man få som max 28 MB RAM. På den gamla vanliga AWE32:an kunde man sätta minnesstickor direkt i minnesslotar på kortet, utan att man behövde någon adapter, men till AWE64:an krävdes dessa minnesmoduler eftersom Creative nu kommit på att de kunde tjäna extra om kunderna köpte minne direkt från dem.

Här är en bild på AWE64 Gold, med och utan minnesmodul monterad.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk

Hmm...

1. Slot 1 iallafall. Jag gissar på Pentium III.

2. Det översta kortet är ett 3DFX Voodoo2 och jag tycker mig skymta ett till Voodoo2 under. I det övre kortet sitter en SLI-kabel, men den är inte kopplad till det undre kortet, vilket krävs för att SLI ska fungera. Är det det som inte är kopplat optimalt?
Pass-through kabeln från det övre kortet antar jag går till det inbyggda grafikkortet. Om den går till det undre Voodoo2-kortet skulle det också vara en felkoppling.

Har jag rätt?

EDIT: Ja, bilden heter ju P2 som kommentaren nedanför påpekade, så det måste vara en Pentium II.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

1. Pentium II (bilden heter så)

2. kabeln mellan korten sitter bara i en ände

Permalänk
Medlem

Sedär, herrarna har huvudet på skaft. Båda har rätt, men päpplet skrev sin post 17:55 medan Paddan1000 gjorde sin edit (för att få rätt svar, Pentium II) 17:58. Så därför ger jag vinsten / äran till päpplet Vill ni överklaga får ni slåss om saken

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Paddan kan få den för jag har ingen bra bild på gång och så hade jag aldrig kunnat gissa att det var kabeln som var lös heller

Permalänk

Då tar vi en riktigt svår.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

En gitarrstämmare? Som kopplas in via parallellporten.

Visa signatur

Intel Core i7-860, ASUS P7P55D PRO, 8 GB RAM (4 * 2 GB Kingston DDR3 HyperX 1333MHz), Antec P193 case, Chieftec Super Series 650W PSU, XFX Radeon HD 5850 1GB BE, Corsair H50 Hydro Series CPU cooler, Corsair SSD Performance P128, Hitachi Deskstar 7K1000.C 1TB, Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S, VScom PCI200HV2 multi-port serial adapter, Windows 7 Ultimate 64-bit, BenQ 24" LCD G2420HD

Permalänk
Medlem

Ett plektrum till ett gitarr spel till pc, minns inte vad det hette bara. Men jag har det spelet.

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elosh
Ett plektrum till ett gitarr spel till pc, minns inte vad det hette bara. Men jag har det spelet.

What he said.

Permalänk
Medlem

Quest for fame tror jag spelet heter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elosh
Ett plektrum till ett gitarr spel till pc, minns inte vad det hette bara. Men jag har det spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burbas
Quest for fame tror jag spelet heter.

Plastplektrum till spelet "Quest for fame" var rätt svar. Plektrumet ska man dra mot t ex ett tennisracket i takt med musiken i spelet. Man kan kalla spelet en föregångare till Guitar Hero.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk

Då jag missade min tidigare "vinst" och inte skickat in någon ny fråga så kommer den här istället.

Vad är detta för kort?

http://bayimg.com/PAKiJAACP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strife242
Då jag missade min tidigare "vinst" och inte skickat in någon ny fråga så kommer den här istället.

Vad är detta för kort?

http://bayimg.com/PAKiJAACP

Firewire kort?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
Firewire kort?

Nepp, maskeringen jag gjort döljer inga portar utan det är en ren plåt utan perforeringar eller håligheter, inte heller några anslutningar finns på kortet ifråga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
ingen aning vad de är men de är en sån här: http://ko.broadcom.com/collateral/pb/5821-PB04-R.pdf
http://www.broadcom.com/products/Se...cessors/BCM5821

Produktbeskrivningen av den CPUn lär ge en ganska bra ledtråd till vad det är för kort..

Permalänk
Medlem

Kryptoacceleratorkort, kan bla användas för att få upp prestanda på krypterade filsystem, SSL-trafik mm.

Visa signatur

Intel Core i7-860, ASUS P7P55D PRO, 8 GB RAM (4 * 2 GB Kingston DDR3 HyperX 1333MHz), Antec P193 case, Chieftec Super Series 650W PSU, XFX Radeon HD 5850 1GB BE, Corsair H50 Hydro Series CPU cooler, Corsair SSD Performance P128, Hitachi Deskstar 7K1000.C 1TB, Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S, VScom PCI200HV2 multi-port serial adapter, Windows 7 Ultimate 64-bit, BenQ 24" LCD G2420HD

Permalänk
Medlem

Handlar det om nåt slags hårdvaruaccelerationskort till servrar?
Edit: Eller någon slags brandvägg med massa krypteringar och sån skit?

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MankanG
Kryptoacceleratorkort, kan bla användas för att få upp prestanda på krypterade filsystem, SSL-trafik mm.

Helt riktigt, För att vara exakt är ett sådant här!

Permalänk
Medlem

Jag fick just hem ett kretskort som ser ut ungefär såhär:

Vad har jag köpt?

(URL:en ger en bra hint, så det är nästan fusk att kolla på den

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Iom att du berättade om det på irc så nöjer jag mig med att säga att jag vet vad det är

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Någon slags kärnminne?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!