Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Förutom att saker fixas i betan tills fullversionen släpps..

Nu rapporterades det ju in mängder av saker även på demot så det var nog en massa som fixades ändå.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bill-Hertzhog
Lögn!

Med win XP 32-bit (DX9) i 1600x1200, 8xAF, HBOB på (eller vad fan det heter) samt HIGH på allt annat så ligger jag på ca 70fps med drops till 50.

Med Win 7 32-bit (DX10) och exakt samma inställningar och ingen (1x) AA så får jag 40-45 fps med drops till 30.

Och ingen visuell skillnad, inte som märks rent spontant iaf!

du kanske ska jämföra med samma DirectX?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bill-Hertzhog
Lögn!

Med win XP 32-bit (DX9) i 1600x1200, 8xAF, HBOB på (eller vad fan det heter) samt HIGH på allt annat så ligger jag på ca 70fps med drops till 50.

Med Win 7 32-bit (DX10) och exakt samma inställningar och ingen (1x) AA så får jag 40-45 fps med drops till 30.

Och ingen visuell skillnad, inte som märks rent spontant iaf!

Det där va ju inte jämt testat... kör dx9 i win7 också sen har jag för mig att HBAO är en DX10 eller 11 funktion och drar ner prestandan.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Nu rapporterades det ju in mängder av saker även på demot så det var nog en massa som fixades ändå.

En demo kallas det för att det är en version av retailversionen dagen spelet släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
En demo kallas det för att det är en version av retailversionen dagen spelet släpps.

Jo men nu fixades det ju ändå saker från demot till retail för PS3.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, en demo version är inte vad det brukade vara, dvs. en snutt av hela versionen.

Idag är demo iprncip BETA stadie, och BETA är ALPHA.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Gud vad folk hakar upp sig på saker. Beta hit och demo dit.

It is no more! Köp fullversionen och var nöjda, det är ett grymt spel

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Jo men nu fixades det ju ändå saker från demot till retail för PS3.

Då är mer en beta än demo oavsett vad Dice/ EA säger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Hahaha fyfan körde precis lite på en random HC Rush server och gjorde något riktigt snyggt!

Arica Harbor, andra "etappen" var det, jag var attack.

Rushar in genom ett hål i väggen vid bravo. Plantar bomben och slänger på 2 st c4 vid den och drar upp på övervåningen. Går till trappen och ser en recon som håller på att deffa, trycker av båda c4:orna.

Dör direkt...

Tänker "FAN VAD KLANTIGT" men då radas ÅTTA STYCKEN kills upp till mig!
Jag utplånade alltså mig själv och två motståndarsquads med C4, sedan sprängdes Bravo och vi avancerade vidare på mapen!

Det är såna guldkorn som får en att vilja spela mer

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Dessa CTD's får jag ca 2 gånger i timmen, det är sjukt störande...

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Har inte haft ett enda problem med BF, men sedan nyaste patchen kom har det börja jävlas. Får CTD lite då och då. Fick en alldeles nyss och nu kan jag inte söka efter servrar längre. "Failed to connect to EA online..." Brukar normalt ta 2sek att få fram servrar nu får jag bara felmeddelande.
Någon mer som inte kan söka/joina längre?

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Keeper of Traditions

Sorgligt att dom sjabblat bort ett toppenspel så totalt... Hoppas dom sköter sig bättre med BF3.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Yes, jag har också problem nu ikväll. Men annars har det funkat klockrent sedan patchen.

Permalänk
Medlem

Verkar som EA/Dice's master server är överbelastad eller något.
Synd det ska jävlas på det viset när spelet i sig är så grymt jävla bra.

Visa signatur

Dator: 27" iMac late 2013 Nalle: iPhone 5S. Tablet: iPad 2. Kamera: Canon 7D.

Permalänk
Medlem

Det är väl EA som tvingade stackars Dice att släppa spelet för tidigt
Hade de fått mer tid på sig att göra spelet färdigt ordentligt samt haft en serverpark värd namnet så kanske det gått mer smärtfritt.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem jag med.. Kan inte heller hitta nå servrar!
Nån som vet varför man måste ha sina favoritservar på EAs server och inte i en textfil på sin egen dator? Spelet har väl varit ute snart 1 månad och jag kan fortfarande inte lägga till nån server i favoriter men funkade ju i betan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bill-Hertzhog
Lögn!

Med win XP 32-bit (DX9) i 1600x1200, 8xAF, HBOB på (eller vad fan det heter) samt HIGH på allt annat så ligger jag på ca 70fps med drops till 50.

Med Win 7 32-bit (DX10) och exakt samma inställningar och ingen (1x) AA så får jag 40-45 fps med drops till 30.

Och ingen visuell skillnad, inte som märks rent spontant iaf!

Något fel med din dator då, DX10 med samma effekter som DX9 ger högre FPS, det samma gäller DX11 som ger ännu högre.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det trodde jag med, så jag testade att INTE klicka i punkbuster. vad händer? Jo, de servrar som kommer upp har inte heller punkbuster på. Det verkar helt random. En del har pb och en del har det inte men vad man filtrerar spelar noll roll.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagert
saken är den att om du kryssar i punkbuster i server browsern så dyker servrarna upp som har punkbuster off.

Om du INTE kryssar i punkbuster så dyker servrarna upp som har punkbuster ON.

Riktigt störande bugg.

Du ska också kunna dubbelchecka detta genom att trycka på första ^ grejen på en server i serverlistan och trycka på server info. Den infon borde stämma.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Ja, nu tar det en evighet att komma in på någon server och är man inne så åker man ut lika fort.

Det som gick så bra tidigare i kväll...

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk

Bahh spelet var ju iaf ganska stabilt innan, men nu har det börjat krångla idag... ibland kommer man inte in på EA online och nu kan jag inte ladda serverlistan utan att spelet bara 'försvinner' och för att inte snacka om alla random crasher -.-

Hoppas de fixar det, förövrigt mycket trevligt spel : )

Permalänk

Försöker komma in på hemsidan, http://www.battlefieldbadcompany2.com/agegate , men den säger direkt att jag är minderårig.

Jag testar två olika webläsare, en som aldrig varit inne på hemsidan förut, men fortfarande samma fel. Någon som får samma fel?

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Försöker komma in på hemsidan, http://www.battlefieldbadcompany2.com/agegate , men den säger direkt att jag är minderårig.

Inga problem här.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Försöker komma in på hemsidan, http://www.battlefieldbadcompany2.com/agegate , men den säger direkt att jag är minderårig.

Jag testar två olika webläsare, en som aldrig varit inne på hemsidan förut, men fortfarande samma fel. Någon som får samma fel?

Hade det problemet innan idag. Det funkade för mig igen efter 2 timmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Försöker komma in på hemsidan, http://www.battlefieldbadcompany2.com/agegate , men den säger direkt att jag är minderårig.

Jag testar två olika webläsare, en som aldrig varit inne på hemsidan förut, men fortfarande samma fel. Någon som får samma fel?

Rensa kakorna.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur deras server browser kan faila så jävla hårt, vad fan har dom som master server? en p4a?

Jag tror det var så här, ea games sitter runt ett svindyrt bord kostade säkert 50000kr och alla sitter i varsin stol för 10000kr st. Plötsligt skriker någon VEM SKA HÅLLA TAG I MASTER SERVERN FÖR SERVER BROWSERN!? Då pekade all runt bordet på tjocka david som satt i hörnet. Som fick hosta skiten på sin gamla p4 i sitt hem med instabilt adsl.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Jag fattar inte hur deras server browser kan faila så jävla hårt, vad fan har dom som master server? en p4a?

Jag tror det var så här, ea games sitter runt ett svindyrt bord kostade säkert 50000kr och alla sitter i varsin stol för 10000kr st. Plötsligt skriker någon VEM SKA HÅLLA TAG I MASTER SERVERN FÖR SERVER BROWSERN!? Då pekade all runt bordet på tjocka david som satt i hörnet. Som fick hosta skiten på sin gamla p4 i sitt hem med instabilt adsl.

Tack för dagens skratt!:D

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vikingone
Ja, nu tar det en evighet att komma in på någon server och är man inne så åker man ut lika fort.

Det som gick så bra tidigare i kväll...

Är det inte en positiv sak att det faktiskt tar en evighet att åka ut också? Om det ändå ska krascha är det väll lika bra att man får spela ett tag innan i alla fall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Jag fattar inte hur deras server browser kan faila så jävla hårt, vad fan har dom som master server? en p4a?

Jag tror det var så här, ea games sitter runt ett svindyrt bord kostade säkert 50000kr och alla sitter i varsin stol för 10000kr st. Plötsligt skriker någon VEM SKA HÅLLA TAG I MASTER SERVERN FÖR SERVER BROWSERN!? Då pekade all runt bordet på tjocka david som satt i hörnet. Som fick hosta skiten på sin gamla p4 i sitt hem med instabilt adsl.

HAHA du räddade min kväll med tentaplugg

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Det där va ju inte jämt testat... kör dx9 i win7 också sen har jag för mig att HBAO är en DX10 eller 11 funktion och drar ner prestandan.

HBAO funkar bra i DX9 också, enda skillnaden i inställningarna mellan XP och win7 är AA som i XP ej går justera (alltså av) och i win7 funkar som vanligt.

Men en fråga:
Hur vet jag vilken DX som används och hur bytar jag? Jag har bara antagit att det är DX10 när jag spelar på win7. Min hårdvara tillåter endast DX10, ej DX11.

Jag har letat som fan men hittar bara EN .ini fil som ligger i support mappen och bara har en massa texter i sig, inga inställningar.
Vill gärna testa DX9 i win7 men hur? Dessutom vet i fan om jag ens har DX10 i win7, har bara förutsatt att det finns där.

För att förtydliga: I XP får jag ca 70fps med knappt märkbara drops till 35-40.

I win7 ligger jag på ca 45 fps med märkbara drops ner till 18!

Min dator:
E8400 @ 4Ghz
2Gb 1066Mhz RAM
HD4850 512Mb 660/1060

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Gick rätt bra på Isla Inocentes igår, blev skytt i hinden och lyckades plocka runt 45 pers utan att dö, sen vann vi
Har också lyckats med att få ett hus att kollapsa på mig och 5 fiender (och en teammate, tyvärr), genom att stå och mata ner granater från vinden