Permalänk
Medlem

Då jag själv är i köpartagen tänkte jag höra med vad ni har för utrustning när ni kör? Har tänkt köpa en One-hjälm från en engelsk sida, kikat lite på scotts neoprenhandskar men brallor/jacka är jag lite osäker på, likaså skor...Skriv gärna vad ni har Ryggsäck räknas också.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

FXR skor + jacka, Kenny hjälm på ungefär 1150g, ryggskydd som jag inte vet märket på. Justja, FXR handskar samt täckbyxor.

Varmt och skönt iaf!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har en KBC hjälm, jag e väldigt nöjd över komforten och har inte haft nått direkt att klaga på. Men jag har nu kommit underfund med att den väger dock rätt mycket, iaf i jämförelse med många andra hjälmar. Men jag blir inte trött i nacken eller nått så jag kör nog på med den jag har ett tag till

Kör med ett Castle X ställ, köptes det mest för att det var billigt och hyfsat snyggt, men är väldigt nöjd med det stället ändå. Kör enbart med underställ och Castle stället och fryser aldrig, och kör med samma rigg från 0 grader till -20, kan bli småvarmt dock vid 0 sträcket och man tuktar... Vidare kör jag med Shift Chill handskar vilka funkar bra så länge man inte kör fast för mycket (blir jävligt blött)

Jag är f.ö väldigt fixerad vid färgmatchning som ni märker

Permalänk
Medlem

Känns ju inte så kul att skriva vad man har när alla andra har så mycket bättre grejer... Nåja... SnoPro hjälm som inköptes i slutet av förra säsongen, har inte riktigt vant mig med att köra med en riktig crosshjälm ännu.

Stället är nåt billigt från Snowpeople, grymt bra dock, massvis med bra fickor och funktioner, dessutom GRYMT varmt, när alla andra frös så svettades jag, trots att jag hade mindre kläder under....

Handskarna är väl de jag är mest stolt över, ett par Scott jag lyckades få tag på för 50% på skidskopen, Scott. Gav ändå 600 spänn för dom, så för 1200 spänn ordinarie pris så får man tydligen ett par riktigt grymma gore-tex handskar, efter att ha kört på billiga tumhandskar i tio år så var detta som en total revolution för mig. Blir aldrig genomblöta och har aldrig frusit i dom.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Känns ju inte så kul att skriva vad man har när alla andra har så mycket bättre grejer... Nåja... SnoPro hjälm som inköptes i slutet av förra säsongen, har inte riktigt vant mig med att köra med en riktig crosshjälm ännu.

Stället är nåt billigt från Snowpeople, grymt bra dock, massvis med bra fickor och funktioner, dessutom GRYMT varmt, när alla andra frös så svettades jag, trots att jag hade mindre kläder under....

Handskarna är väl de jag är mest stolt över, ett par Scott jag lyckades få tag på för 50% på skidskopen, Scott. Gav ändå 600 spänn för dom, så för 1200 spänn ordinarie pris så får man tydligen ett par riktigt grymma gore-tex handskar, efter att ha kört på billiga tumhandskar i tio år så var detta som en total revolution för mig. Blir aldrig genomblöta och har aldrig frusit i dom.

Jag har då ingenting än, så mig slår du Hade en Lazerhjälm med scottbrillor och en scottfacemask tidigare. Jag tycker inte man ska dra sig för att posta för att man inte har värst grejer i tråden, hitils har det varit en trevlig stämmning och det tror jag kommer fortsätta! Posta på allihop

Ett tips om ni ska köpa en hjälm är http://www.dirtbikebitz.com

Det som tillkommer på priset är frakten, men drygt 20-30% billigare fraktat och klart till Sverige gör det hela värt mödan enligt mig. Ingen tull/frakt då det är inom EU.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Vaknade precis upp till denna syn:

Inte helt fel. Känns som att det är dags snart!
Tror jag använder resten av dagen för att fixa lite på skotern... Till helgen blir det nog en tripp till Klövsjö och Skoterdelen för att inhandla lite prylar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

lite bus på en polares M8 -07 förra vintern, första och enda skoterturen den säsongen!

kommer nog bli en hel del mer brummande den här vintern efter att man fått modifiera denna lite

angående utrustning så har jag aldrig varit speciellt brydd, burton jackan och byxorna samt ett par snowboardkängor har fungerat för mig i ett bra antal år så

spelar ingen roll om kläderna ser ut som skit, bara maskinen går så att dom andra inte ser det ;D

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite snö hör uppe i norra delarna

Nya slides till skotern nu bara så kan man dra premiärturen

Kläderna jag har är en O'neal hjäm, får se om den är skön nu i vinter bara använt den lite i somras, ställ är Sinisalo Gore-Tex riktigt skönt och varmt Handskar och skor har jag inte för tillfället, de måste införskaffas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här har det också kommit snö, vet inte exakt hur mycket men 5-10cm samt -10C så man håller tummarna att det får ligga kvar nu.

hoz : Ser trevligt ut! Hade för mig att du köpt en skoter från "ditt senaste inköp"-tråden så kul att se dig här Har själv sneglat lite på en C7a med 44as matta men kommer nog avvakta lite till för att se om det dyker upp någon M7a för rätt peng.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jahapp det måste väl bli en bild på min pärla också

Och så har jag en kass film på mitt gamla vrak som står ute och växer över nu för tiden. Det hysteriska skramlet är variatordisken som har ett inte helt hälsosamt glapp

http://www.youtube.com/watch?v=kidg199ku-I

Permalänk

Haha du har ju en 5000 kubikare

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Äntligen nya slides på skotern Imorrn blir det premiärtur med ett par kompisar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var ute på gårn och rastade räserbon idag i 2cm snö och körde lite hillclimbing på dyngstacken med den Måste bara beställa en ny matta till den nu då den gamla har en otrevlig dm-lång spricka

Mer snö nu och en ny matta så 447an får visa sina 40 kusar

Första turen med snö den här vintern

Permalänk
Medlem

Var ute och lekte lite på gården igår samtidigt som jag felsökte ett avgasläckage, och måste bara säga hur mycket jag älskar 600VES motorn När man kört en trött gammal 440 hela sitt skoterliv så är den riktigt grym med sina 120 kusar. Startade på första draget efter att ha stått en vecka med 30-grader på nätterna. (20- på dagarna), ett grymt betyg jämfört med 440n där man får stå och dra hela mornarna trots töväder...

Om det inte är allt för pissigt väder imorgon ska jag och en polare nog försöka leta oss ut på nån skoterled, finns en skogsbilsväg i närheten som är plogad och uppkörd för bilar, som mynnar ut i en gammal vandringsled som brukar vara fint preparerad, misstänker att det är körbart där, så jag ska åka upp med bilen imorgon bitti och scouta, annars blir det att ta skotrarna på släp lite högre upp på fjället, hoppas bara på vädret... just nu ser det ut att bli snöblandat regn och en plusgrad, isf så skiter jag nog i det...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Har hört av mig på en Crossfire 7 -06, är motor/drivlina i bra skick kan det nog bli affär om den finns kvar, så det återstår att se...

Kul att se att ni andra har kommit igång! Har iaf fixat en kameraväska så kameran tål lite stötar när man leker, blev även en Dakine Heli som ryggsäck som verkar riktigt trevlig.

Snöade litegrann här tidigare i Boden men det har slutat nu, fortfarande snötäckt men max 5-10cm som tidigare.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Är oerhört OKUL att höra att ni andra e på gång
Är iofs snötäckt här men det är under decimetern så lekfaktorn är ju inte så hög... Plus att skotern inte ens e provstartad än hindrar ju en hyfsat också

Boggien är iaf i Ånge nu för den intresserade, borde komma på måndag el tisdag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Är oerhört OKUL att höra att ni andra e på gång
Är iofs snötäckt här men det är under decimetern så lekfaktorn är ju inte så hög... Plus att skotern inte ens e provstartad än hindrar ju en hyfsat också

Boggien är iaf i Ånge nu för den intresserade, borde komma på måndag el tisdag

Kul att höra att boggin gick att skicka! Som vanligt hamnar alla paket i ånge och brukar stanna där aldeles för länge...aja, du har paketet till veckan ivf

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Tack

Ja man kan ju lugnt påstå att jag fastnat iaf
Köpte min första skoter för två höstar sedan och sen vare kört
Det är ju mest fjällkörningen som gjort att jag fastnat, för hur fan kan man motstå den här friheten liksom

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_33/26050000-26059999/...

Vet att jag redan visat den bilden men jag gillar den som fan, Norge på andra sidan f.ö

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_35/29910000-29919999/...

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_35/29910000-29919999/...

Alltså man börjar längta lite nu ^^

Riktigt fina skotrar!

En liten fråga om förlängningen.
Hur har ni gjort den och vilka delar krävs det för att göra det?
Du verkar ju inte använt dig av skenor som "årets" iq 600rr se samt att tunneln verkar vara i ett stycke?

Snygga byggen iaf, är riktigt sugen själv på en IQ.

Mvh

Permalänk
Medlem

Då var första riktiga turen avslutad, fan så kul de var Fast mer snö så man kan börja leka lite!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
Riktigt fina skotrar!

En liten fråga om förlängningen.
Hur har ni gjort den och vilka delar krävs det för att göra det?
Du verkar ju inte använt dig av skenor som "årets" iq 600rr se samt att tunneln verkar vara i ett stycke?

Snygga byggen iaf, är riktigt sugen själv på en IQ.

Mvh

Köpte lösa skenor som är tänkt för 144", har skämtat om att jag byggde 600RR SEm redan förra året men bättre och mer seriöst än Polaris själva Även tunneln är förlängd på ett snyggare sätt Polaris ska sägas

Permalänk
Medlem

Bump!

Tänkte bara rapportera att nu snöar det här i Härjedalen. har kommit runt en decimeter under dygnet och enligt väderrapporten så skall det fortsätta in i morgondagen. Kallare temperaturer är också att vänta.

ÄNTLIGEN. Har väntat på detta sedan i våras när plusgraderna började kika fram! Det kanske blir en traditionsenlig skotertur på juldagen iallafall, såg riktigt mörkt(blött) ut ett tag!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

fan det låter superfint!
Själv vill man har mer snö

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Synd man bor i Malmö, här är noll snö (så klart)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

hunnit få ihop ~12mil den senaste veckan, inte så jäkla kul när inte snön anlänt på riktigt, men bättre köra nu och leka med inställningar så den känns perfekt sen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Här har det också kommit snö, vet inte exakt hur mycket men 5-10cm samt -10C så man håller tummarna att det får ligga kvar nu.

hoz : Ser trevligt ut! Hade för mig att du köpt en skoter från "ditt senaste inköp"-tråden så kul att se dig här Har själv sneglat lite på en C7a med 44as matta men kommer nog avvakta lite till för att se om det dyker upp någon M7a för rätt peng.

mjo, M7 hade varit fint, man jag är nästan lur på att jag föredrar en kittat CF7:a, på med mountainskidor och 44:as matta så har du ju i princip en M7:a med lite kortare matta, bredare spårvidd och bättre dämpning

Permalänk
Medlem

Ny matta och nytt bromsok beställt i onsdags till Ockelbon så jag går och hoppas på ett paket innan jul

Permalänk
Medlem

Det känns ju lite tråkigt att alla verkar ha mer snö än här i Boden, även på sydligare breddgrader :/

Hoz : Helt klart! Även om led är något man försöker undvika så blir det ju "några" mil ändå och att köra mountain efter led är ju lite sådär. Nu börjar det helt klart bli dags för mig att få tummen ur och göra ett inköp känner jag, ligger efter!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jadu kniff de börjar bli dags

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Farsan kom precis och hälsade på och konstaterade fakta... Mer snö i Stockholm än i Vemdalen. Kul att höra...

Ska försöka krångla hem skotern från den nuvarande förvaringen imorgon, får hoppas på en smärtfri färd. Vet åtminstone en som åkt på leden mellan Vemdalen och Björnrike, så det ska gå...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Runt 30-40cm snö i gällivare nu...
Och tack för en trevlig tråd från en "gammal" skoter åkare som inte ägt skoter sen 1994

Permalänk

asså det kom en 20-30cm snö här just på en gång, innan var det nästan ingen. hoppas det börjar snöa igen snart så man får lite underlag

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)