Hjälp! Var kommer mapparna ifrån?

Permalänk

Hjälp! Var kommer mapparna ifrån?

Jag har fått ett mystiskt problem som jag inte har en aning om hur jag ska lösa:

På en av mina diskar, D: dyker det upp mappar i roten med namn: 00, 01, 02... osv till FF. De stegar alltså upp hexadecimalt. Det är nu totalt 225 mappar, så alla nummer från 00 till FF är inte representerade.

I mapparna finns filer med namn som tex: "0082f8a665a74867da43b6a6a990ece8badedb9a.file"

Innehållet om jag öppnar med notepad säger mig inget, kan se ut så här:
"ﰉ䴖歝䦁砮觧䆒砲托ⱞᴀ퓈㖵拜觔垼ꢯ㻻확ⶰ祙ㇸ럹ῢꪒ팪곣ᡒ㖋ꖵ熙뗑"

Om jag tar bort mapparna så skapas det nya eftersom.

Jag gissar på att det är något program som lägger dit dom, men jag kan inte hitta vilket...

Jag har försökt söka på google, men jag vet inte vad jag ska söka på.

Kanske någon här har någon idé?
Kan man logga på något sätt vad som läggs på en disk och vilket program som gör det?

Jag kör Windows 7 om det kan vara till hjälp.

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp! Var kommer mapparna ifrån?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonecape
Jag har fått ett mystiskt problem som jag inte har en aning om hur jag ska lösa:

På en av mina diskar, D: dyker det upp mappar i roten med namn: 00, 01, 02... osv till FF. De stegar alltså upp hexadecimalt. Det är nu totalt 225 mappar, så alla nummer från 00 till FF är inte representerade.

I mapparna finns filer med namn som tex: "0082f8a665a74867da43b6a6a990ece8badedb9a.file"

Innehållet om jag öppnar med notepad säger mig inget, kan se ut så här:
"ﰉ䴖歝䦁砮觧䆒砲托ⱞᴀ퓈㖵拜觔垼ꢯ㻻확ⶰ祙ㇸ럹ῢꪒ팪곣ᡒ㖋ꖵ熙뗑"

Om jag tar bort mapparna så skapas det nya eftersom.

Jag gissar på att det är något program som lägger dit dom, men jag kan inte hitta vilket...

Jag har försökt söka på google, men jag vet inte vad jag ska söka på.

Kanske någon här har någon idé?
Kan man logga på något sätt vad som läggs på en disk och vilket program som gör det?

Jag kör Windows 7 om det kan vara till hjälp.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896646.aspx

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Tackar, ska prova det och se vad det kan vara.

Permalänk

Programmet du länkade till säger inte mig så mycket. Det talar om vilka klusters och så det skrivs till, men jag får ingen användbar data...

Någon annan som har tips till mig?

Permalänk
Medlem

Frågor som man aldrig får svar på. Varför finns vi? Finns tid? Var kommer mapparna ifrån?

Ifall man frågra prästen så kommer vi från adam och eva. Incest FTW!

Frågar man poeten finns allt som du vill ska finnas. Detta gör inte att du får ett 5870 i julklapp bara för att du vill det.

Frågra man apple så kommer alla mappar från windows.

Frågar man mig har alla fel. Bara du kan hitta det rätta svaret kring det innersta av din älskade hårddisk.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Frågor som man aldrig får svar på. Varför finns vi? Finns tid? Var kommer mapparna ifrån?

Ifall man frågra prästen så kommer vi från adam och eva. Incest FTW!

Frågar man poeten finns allt som du vill ska finnas. Detta gör inte att du får ett 5870 i julklapp bara för att du vill det.

Frågra man apple så kommer alla mappar från windows.

Frågar man mig har alla fel. Bara du kan hitta det rätta svaret kring det innersta av din älskade hårddisk.

Morgonens skratt!

Om du inte orkar se dem och dem inte tar så mycket plats kan du ju alltid dölja alla mappar. Annars har jag ingen aning om vad det är för nått. Kanske misslyckade windows update uppdateringar eller nått?

MVH wRRM

Permalänk

låter som temporära filer från installationer... :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aurastream
låter som temporära filer från installationer... :S

Jo men så många låter ju lite orimligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Jo men så många låter ju lite orimligt.

Dom ersätts ju nästan direkt om jag tar bort dom, så det måste vara något som snurrar på i bakgrunden.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du har inte prövat översätta texten ?

Verkar vara kinesiska men kan som vanligt ha fel..

Permalänk
Medlem

Prova att köra dem vanliga programmet och leta efter spyware och liknande, annars kanske bara en ominstallation hjälper. Har du några konstiga processer som ligger och kör i bakgrunden?

Permalänk
Hedersmedlem

Kör Spybot & Destroy.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)