Hjälp mig hitta drivrutiner till Abit KN8

Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta drivrutiner till Abit KN8

Halloj!

Nu är det såhär att jag har en gammal AMD-burk som börjat strula och har kollat upp lite på hårdvaran för att se vad som är fel och formatterat hårddisken. Upptäcker sedan när jag skulle installera allt att jag inte längre har kvar skivan med drivrutiner för moderkortet. Försökte via Abits hemsida, men den verkar vara helt död. Googlat lite men kommer ju upp en miljon varianter och vet inte riktigt vilken jag ska ta. Tänkte därför att ni som kan det här bättre än mig kanske kunde hjälp mig på traven här? Skulle verkligen uppskattas om det gick att ordna. Modekortet är alltså ett gammalt Abit KN8 v1.0 Socket 939.

All hjälp uppskattas tacksamt.

Permalänk
Hedersmedlem

Abit kursade för ca ett år sedan, så de finns inte kvar på nätet, men eftersom du har ett nVidiachipset så kan du söka efter nForce4 på deras site, och ladda ham det isf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Abit kursade för ca ett år sedan, så de finns inte kvar på nätet, men eftersom du har ett nVidiachipset så kan du söka efter nForce4 på deras site, och ladda ham det isf.

Aha! Tack för tipset mannen, fast nu uppstod ett nytt problem. Vilken ska jag ta? Har ju inte SLI men hur får jag reda på om det är Ultra eller inte Ultra?

http://www.nvidia.com/page/nforce4_family.html

Kan väl iofs chansa med Ultra så får vi se hur det går helt enkelt.

Permalänk
Hedersmedlem

Heter ditt kort inte Ultra så är det väl den sista av dem, men det kanske funkar även med Ultran?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)