NFS rycker till hela tiden

Permalänk
Medlem

NFS rycker till hela tiden

Hej,

Min dator består av delarna i sign. Teoretiskt borde den klara av NFS Shift utan något som helst problem, men i praktiken är det inte så.

Spelet körs i över 60 fps vilket i sin tur betyder att det ska vara en njutning för ögonen när man spelar, tyvärr blir jag bara frustrerad och trött i både ögonen och hjärnan. Anledningen är att bilden rycker till hela tiden vilket gör att det är omöjligt att bedöma hastigheten vid kurvorna, antingen så kör man för sakta och blir omkörd eller så åker man av vägen. Efter ett tag blir även ögonen trötta och man blir tvungen att lägga ner med spelandet.

Det här händer BARA med NFS Shift och NFS Pro Street. Misstänkte att det kan vara grafikminnen som inte räcker till, så jag sänkte allting till minimum. Detta hjälper inte heller. Och med tanke på att fenomen uppstår inte i GTA IV så det kan inte vara minnen det är fel på.

Någon som upplever samma sak? Finns det lösning?

MVH

/Carliz

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>