Permalänk
Medlem

Bygga hembio

Tjenahej. Har nyligen köpt ny dator och skulle nu vilja köra lite hembio från burken.

Kollade lite på hembiopaket men kom fram till att jag fan inte kan ett jota om sånt. Funderar på att köpa ett fett ljudkort och locgitechs z5500 istället.
Vad tror ni? får jag bra ljud så?

Jag vill även ha 5.1 ifrån min xbox 360.
Tvn jag har har bara 1 hdmi, så den kommer gå till graffekortet.

Jag bor i en 1a så burken står ca 3 meter från Tvn.

Vad tror ni? kommer det funka bra eller ska jag köpa ett färdigt hembiopaket?

/Calle

Permalänk
Medlem

Jag tror du kommer bli nöjd med z5500:an. Filmer är tacksamma då de inte kräver väljudande anläggningar i samma nivå som för musik utan att låta direkt dåligt. Sen har du inte så stor lya så värre anläggning behövs knappast.

Vill du ha bra ljud och ändå inte kosta på dig så mycket tycker jag du ska kika på begagnat. Du kan få mycket för pengarna som har allt du behöver; hdmi-växel, 5.1, DTS och DD.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ok. Tack för hjälpen. hur blir det med högtalarkablar till z-5500? är dom utbytbara till längre/kraftigare kablar? Jag ska ju inte ha surround vid datorn utan i hela rummet så att säga =).
Sen är det väl inga problem att dra optiskt ljud från 360 till ljudkort/z-5500 va?

Ursäkta om jag ställer dumma frågor. Är toknoob på sånt här.

EDIT: Missade helt att det fanns ett ljudforum oxå. Fast det t om fanns en klistrad tråd om det*skäms*

Mods: Flytta gärna denna tråd till rätt forum. My Bad.

/Calle