Permalänk
Medlem

Windows XP OEM skiva

Det är så här att jag har en massa datorer hemma med Windows XP pro OEM licenser, men problemet är, jag har ingen skiva.
Som jag uppfattat det så kostar det 250 kr och få en ny skiva från Microsoft och undrar istället om det finns någon vänlig själ med en skiva av samma sort som kan göra en kopia åt mig? (Detta kan inte falla under piratkopior).

Jag söker en skiva som passar till dessa klisterlappar:

Windows XP Pro 1-2 CPU OEM
E85-01764
00045-152-824-xxx
X08-54516

Är det någon som har en skiva med dessa nummer och har lust och göra en IMG fil åt mig? Skulle vara jätte bussigt.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

använd everest för att få ut nyckeln och nlite den in i skivan du vill använda

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Windows XP OEM skiva

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Som jag uppfattat det så kostar det 250 kr och få en ny skiva från Microsoft och undrar istället om det finns någon vänlig själ med en skiva av samma sort som kan göra en kopia åt mig? (Detta kan inte falla under piratkopior).

Kanske inte piratkopiering men vi tillåter inte snack om privatkopiering heller. Dessutom är det inte Microsoft du ska kontakta för OEM-skivor utan varje dators tillverkare.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.