Permalänk
Inet
Skrivet av Plesjoor:

Hej!
Hur många Crucial SSD m4 256GB mSATA har ni beställt in?
Beställer ni bara in exakt antal eller har ni någon extra? Såg att det var så lång leverans tid på den och ska ev. köpa en.

Vi har två stycken beställningar inneliggandes och det är 4st som är på väg in!

Skrivet av anon183825:

Har inte varit kund hos inet så länge mer än något år kanske och älskar dem skarpt kan jag säga.
Jag har gått över från både Dustin och Webhallen (inget ont att säga om dem heller förvisso) men fick ett tips från en arbetskollega en gång som bara hade bra att säga om dem.

Jag registrerade mig och gjorde en redig beställning, herregud vilken skillnad, de är ju blixtsnabba gubbarna och gummorna som jobbar där.

Önskar jag hade haft 4 tummar, det hade blivit 4 tummar upp.
Nu handlar jag bara på inet när jag ska ha allt från brännskivor till hårdvara.

Ett annat stort plus är att man bor så nära butikerna också och där är personalen riktigt trevliga och hjälpsamma.

Stort tack inet och stort tack min före detta arbetskollega!

Otroligt kul att höra! Vi jobbar hårt för att hålla hög nivå på allt vi gör

Skrivet av Zatnaw:

Hej,
Har en fråga om chassit Corsair 650D, ser att ni har artikelnumret CC650DW men att det finns en uppdaterad version som heter CC650DW-1. Enligt Corsair skickades CC650DW bara ut under ca tre veckor i tidigt 2011.
http://forum.corsair.com/v2/showpost.php?p=574009&postcount=1...

Tänkte bara höra vilken version av chassit ni har.

Om det endast skickades ut några veckor under 2011 så har vi garanterat haft nya leveranser sen dess så det är med största sannolikhet nya versionen.

För att kunna ge ett 100% svar så måste vi manuellt inventera alla lådor som är på lager (eftersom det kan skilja från låda till låda) och det är tyvärr lite för tidsödande.

Vi har tyvärr inga bra rutiner för att kolla upp sånt här i dagsläget men om du lägger en beställning och mailar till info@inet.se direkt så ska vi göra vårt bästa för att kolla upp detta åt dig.

Problemet är att väldigt mycket paket går ut från centrallagret och allting måste rulla på enligt en bestämd rutin för att kunna klara av den höga belastningen. Risken när man gör "specialare" är att det ställer till mer problem än vad det löser och drabbar i slutändan andra kunder.

Vi jobbar dock på att bli bättre på just den här punkten och något som vi ska ta tag i efter semestrarna.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

När förväntas ni få leverans av Corsairs Air series fläktar, AF & SP? Föredragsvis någon av Böteborgsbutikerna men även centrallager.

Permalänk

Älskar Inet, beställde i tisdags med tanken att Prodigy skulle komma på torsdagen. På torsdagen ser jag att det ska bli försenat till nästa onsdag men sen blir man glad när man ser på fredag morgon att det sorterats i Malmö under natten. Rabarbersmak fick man på godiset också.

Permalänk

Har ni sommarjobbare i serviceverkstaden just nu eller?

Fredag den 29:e lämnade jag in ett moderkort samt en CPU i ett garantiärende. Jag blev lovad att grejerna skulle tittas på under helgen och skickas direkt veckan därpå.

Torsdag den 5:e får jag ett SMS om att service påbörjats. Redan här känner jag mig en smula besviken. Inte för att det i sig var en allt för dålig servicetid utan snarare att personen i kassan hade lovat mig betydligt snabbare service. Nåväl, nu tänkte jag väl att prylarna skulle dyka upp ganska snart.

Tisdagen den 10:e får jag ett samtal om att jag ska få ett nytt moderkort, men att CPUn visade sig vara hel. Servicekillen försäkrade även att han hade stresstestat CPUn för att försäkra sig om att allt stämde. Paketet skulle skickas direkt morgonen därpå.

Torsdagen den 12:e dyker mitt paket upp, som utlovat, och det är ungefär här som jag blir lite purken. Jag öppnar paketet och tar ut moderkortet. Döm av min förvåning när jag upptäcker att CPUn sitter på fel håll i sockeln?! Man har alltså inte ens lyckats spänna fast CPUn ordentligt, den sitter lite halvlöst i sockeln. Ovanpå CPUn finns även två små repor att beskåda. Det estetiska skiter jag i, men det kommer ju naturligtvis få konsekvenser för kylförmågan att CPUn inte är helt plan. När jag plockar ur CPUn så är givetvis ett tiotal stift böjda på CPUn. Jag fick alltså spendera flera timmar av full koncentration under torsdagskvällen för att försöka böja tillbaka stiften så gott det går. De gick givetvis inte att få exakt raka, men till slut fick jag de tillrckligt raka för att komma ned i sockeln med lite milt våld. Som tur är tycks allting fungera klanderfritt nu (är inte helt klar med mitt egna stresstestande än).

Som det ser ut nu så kommer jag väl få be till högre makter att CPUn aldrig börjar strula med mig, för jag har svårt att se att AMD skulle släppa igenom en CPU med små avvikelser bland stiften samt ytrepor på CPUn i ett garantiärende.

Normalt sett är jag mycket nöjd med er Inet, men den här gången misslyckades ni verkligen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

EDIT: Jag skickade in den här frågan som en felanmälan istället. Det kanske var helt fel egentligen, men gjort är gjort

Permalänk
Medlem

http://www.tradera.com/asus-pskpl-1600-modekort-auktion_34136...
Detta är vad jag kan hitta, dock ej m-atx tyvärr. Det går inte att modda in?
http://www.tradera.com/asus-p5e-vm-hdmi-auktion_341369_159449... kanske kan vara nåt? Dock så lär priset skena iväg en del om du lyckas knipa det, tror tyvärr du får svårt att komma undan billigare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hej Inet!
Något preliminärt datum för detta chassi? Har väntat ganska länge...
http://www.inet.se/produkt/6904279/lian-li-pc-q02b

Permalänk

Skulle vilja att ni tog emot maestro-kort i e-butiken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Skulle vilja att ni tog emot maestro-kort i e-butiken.

Det är inte Inet som ska bestämma om detta ska fungera vad jag vet, Maestro kan man inte använda vid onlineköp överhuvudtaget.

Permalänk
Moderator
Moderator

Fixa direktbetalningen med Handelsbanken istället ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

När får ni in Cm Storm Stryker Vit och 680 lightning?

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2 Ghz - Phanteks - Windforce Gtx 670 - MSI GD65 - Plextor M3 120 GB - WD Black 1tb - XFX Pro 750w - CM Storm QuickFire Rapid - Mionix Naos 5000 - M-Audio av40 - Samsung 950d 120hz

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-A55B Svart ligger under Mini ITX, chassit stödjer även mATX & ATX.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Några frågor till Inet.se:

1. Finns det planer på att sälja den blå varianten av Ripjawz X ram-minnen (förutom 32GB)?

2. Planerar ni att öka ert utbud av 670/680 GTX 4GB (FTW version, andra företag)?

3. Jag har hört att ni inte monterar vattenkylning förutom de slutna systemen. Går detta att diskutera med förslagsvis extra betalning för montering, eller gör ni inte det alls?

4. Monterar ni LED belysning i datorn efter önskemål vid ett datorköp?

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem

Hej Inet.
Undrar om ni fått något säljdatum/leveransdatum på Fractal Designs nya serie 304 & 605 ?

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Har 2 st Corsair 8GB (1x8192MB) SO-DIMM Vengeance beställda på order 5589647 och är lite orolig gällande leveransen då det inte ens finns något prel. leveransdatum. Vet ni om minnet att hinna komma och leverans till disken?

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem

hmm bara jag som har problem och logga in? :S
fyller i uppgifterna, får gröna tecken.

sidan laddar till och jag förblir på "logga in" sidan, men är fortfarande utloggad.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Japp, bara du. Funkar fint för mig.

Permalänk
Medlem

fasen va knepigt, rensat cachen och gud fan vet allt.
fortfarande samma fel, både i IE & FF.

ska testa i chrome.

EDIT: satan va knepigt, fortfarande samma fel i chrome med.

EDIT2: Nu löste det sig, installerade om webläsaren en tredje gång.

Liten notis:
Netger GS605 + 25m cat 6 vit kabel tar ni 548kr för , webhallen tar 483kr då är det frifrakt från inet & 39kr i frakt från webbis.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stritfajt:

Har ni sommarjobbare i serviceverkstaden just nu eller?

Fredag den 29:e lämnade jag in ett moderkort samt en CPU i ett garantiärende. Jag blev lovad att grejerna skulle tittas på under helgen och skickas direkt veckan därpå.

Torsdag den 5:e får jag ett SMS om att service påbörjats. Redan här känner jag mig en smula besviken. Inte för att det i sig var en allt för dålig servicetid utan snarare att personen i kassan hade lovat mig betydligt snabbare service. Nåväl, nu tänkte jag väl att prylarna skulle dyka upp ganska snart.

Tisdagen den 10:e får jag ett samtal om att jag ska få ett nytt moderkort, men att CPUn visade sig vara hel. Servicekillen försäkrade även att han hade stresstestat CPUn för att försäkra sig om att allt stämde. Paketet skulle skickas direkt morgonen därpå.

Torsdagen den 12:e dyker mitt paket upp, som utlovat, och det är ungefär här som jag blir lite purken. Jag öppnar paketet och tar ut moderkortet. Döm av min förvåning när jag upptäcker att CPUn sitter på fel håll i sockeln?! Man har alltså inte ens lyckats spänna fast CPUn ordentligt, den sitter lite halvlöst i sockeln. Ovanpå CPUn finns även två små repor att beskåda. Det estetiska skiter jag i, men det kommer ju naturligtvis få konsekvenser för kylförmågan att CPUn inte är helt plan. När jag plockar ur CPUn så är givetvis ett tiotal stift böjda på CPUn. Jag fick alltså spendera flera timmar av full koncentration under torsdagskvällen för att försöka böja tillbaka stiften så gott det går. De gick givetvis inte att få exakt raka, men till slut fick jag de tillrckligt raka för att komma ned i sockeln med lite milt våld. Som tur är tycks allting fungera klanderfritt nu (är inte helt klar med mitt egna stresstestande än).

Som det ser ut nu så kommer jag väl få be till högre makter att CPUn aldrig börjar strula med mig, för jag har svårt att se att AMD skulle släppa igenom en CPU med små avvikelser bland stiften samt ytrepor på CPUn i ett garantiärende.

Normalt sett är jag mycket nöjd med er Inet, men den här gången misslyckades ni verkligen.

Du skulle tagit bilder på det.

Permalänk
Inaktiv

Det jag kom till tråden för var att fråga när denna dyker upp i lager?

http://www.fractal-design.com/?view=product&category=5&prod=9...

Permalänk
Medlem

http://www.fractal-design.com/?view=product&category=5&prod=8...

Kommer ni beställa in dessa? Adjust 108.

Mvh!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Hej Inet!

Är sjukt missnöjd över en datorkomponent jag köpt hos er för någon månad sedan. Finns det möjlighet att lämna in denna i er butik och betala en mellanskillnad för att ersätta med en annan?

Mvh

Permalänk
Medlem

Hej!

Skulle någon kunna bekräfta för mig om den här SLI-bryggan (http://www.inet.se/produkt/5409332/gigabyte-sli-brygga) kommer att passa med mitt moderkort Asrock P67 Extreme 4 (http://www.inet.se/produkt/1902013/asrock-p67-extreme4-rev-b3). Jag ser inget om mått, och om det kanske är olika avstånd mellan grafikkorten på olika moderkort etc. Jag tycker att den borde passa, men man vet ju aldrig.

Mvh

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hej Inet!
Samma hårddisk bara två olika storlekar annars identiska. Dock är den större billigare med några kronor.
Varför? Annars byt för syn skull.

http://www.inet.se/produkt/4304187/250gb-seagate-st250dm000

http://www.inet.se/produkt/4303988/320gb-seagate-st320dm000

För övrigt en snabb fråga

Fungerar en:
http://www.inet.se/produkt/5322078/cooler-master-hyper-412s

I ett:
http://www.inet.se/produkt/6900465/fractal-design-arc-mini-sv...

Det står att 160mm skall fungera men funderar på om det precis tar i kant eller om man har några mm i marginal då?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Garumental:

Du skulle tagit bilder på det.

Hur skulle det hjälpt menar du? Inet hade ju då bara kunnat hävda att jag lyckats lägga CPUn på fel håll i sockeln och på så sätt orsakat skadan.

Hade jag på något sätt kunnat bevisa vilka klantskallar de är så hade jag givetvis inte skrivit ett långt meddelande här där jag varnar övriga medlemmar. Eller, det hade jag säkert också gjort, men jag hade först givit mig av till Inets butik för att få höra hur de tänkt lösa situationen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av stritfajt:

Hur skulle det hjälpt menar du? Inet hade ju då bara kunnat hävda att jag lyckats lägga CPUn på fel håll i sockeln och på så sätt orsakat skadan.

Hade jag på något sätt kunnat bevisa vilka klantskallar de är så hade jag givetvis inte skrivit ett långt meddelande här där jag varnar övriga medlemmar. Eller, det hade jag säkert också gjort, men jag hade först givit mig av till Inets butik för att få höra hur de tänkt lösa situationen.

Läste ditt problem. Låter sjukt dåligt av service verkstaden att åstakomma detta.
Hoppas verkligen att Inet kommer kompensera dig för detta!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Garumental:

Det jag kom till tråden för var att fråga när denna dyker upp i lager?

http://www.fractal-design.com/?view=product&category=5&prod=9...

Nån gång i augusti tror jag dom släpps.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stritfajt:

Hur skulle det hjälpt menar du? Inet hade ju då bara kunnat hävda att jag lyckats lägga CPUn på fel håll i sockeln och på så sätt orsakat skadan.

Hade jag på något sätt kunnat bevisa vilka klantskallar de är så hade jag givetvis inte skrivit ett långt meddelande här där jag varnar övriga medlemmar. Eller, det hade jag säkert också gjort, men jag hade först givit mig av till Inets butik för att få höra hur de tänkt lösa situationen.

Note to self: unbox packages on camera Future problems avoided.

Här kan du i alla fall se vad en servicetekniker hos inet innebär.

Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Nån gång i augusti tror jag dom släpps.

Okej, augusti. Det enda som fattats till min Define.