MSN, kan inte ansluta [8100030d]

Permalänk
Medlem

MSN, kan inte ansluta [8100030d]

Då var det dags igen det evigt krånglande Windows Live Messenger slår till igen. Nyformaterad dator med Windows XP och inget "skit".

Försöker ansluta en bra stund får sedan felmeddelande:

"Det gick inte att logga in på Windows Live Messenger eftersom tjänsten är otillgänglig för tillfället. Försök igen senare."

Samt felkoden "8100030d".

En vecka har gått och ingen förändring. Min dator är default DMZ så brandväggen är inget problem.

Någon som vet hur jag kan komma till ordning med detta problem?

KiWo

Permalänk
Inaktiv

Prova detta!

Prova detta:

öppna Internet Explorer, verktyg, Blockering av popup fönster, inställningar för blockering av popup fönster. Skriv in nu och lägg till: *.live.com.

Detta kan lösa problemet

Skrivet av KiWo:

Då var det dags igen det evigt krånglande Windows Live Messenger slår till igen. Nyformaterad dator med Windows XP och inget "skit".

Försöker ansluta en bra stund får sedan felmeddelande:

"Det gick inte att logga in på Windows Live Messenger eftersom tjänsten är otillgänglig för tillfället. Försök igen senare."

Samt felkoden "8100030d".

En vecka har gått och ingen förändring. Min dator är default DMZ så brandväggen är inget problem.

Någon som vet hur jag kan komma till ordning med detta problem?

KiWo

Permalänk
Medlem

När jag använde xp för några år sen dök det problem upp med msn att jag inte kunde logga in, detta berodde på klockan var felställd. Vet inte om de har fixat problemet ännu? titta så klockan går rätt!

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

Tänkte precis på samma sak som Mishy. Har själv haft samma problem.
Är inte tid och datum, eller tid är inte så viktigt, men är inte datum rätt så fungerar inte msn öht. Så kolla det

Visa signatur