Wolfenstein (21/8) Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Wolfenstein (21/8) Vad tror ni?

Vad tror ni om nya Wolfenstein?
Return to Castle Wolfenstein var ju väldigt populärt och kul,
men har de kanske gjort nya för high tech?

Funderar på att förboka.
300 spänn kan det nog vara värt.

Permalänk
Avstängd

Såg rätt så larvig ut sist jag kollade, WW2 Vs BFG.. sen är WW2 rätt så ut tjatat redan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tycker det såg lite överdrivet ut, men id brukar ju inte släppa dåliga spel.

Men som du säger, WW2 är lite uttjatat tema.

Ser fram emot Left4dead 2.

Permalänk
Avstängd

Tycker att blandningen mellan Sci-Fi och WW2 skär sig lite. Gillade "Return To Castle Wolfenstein" i början men sen blev det lite för mycket Sci-Fi. Så är väl inte allför upphetsad över den här releasen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Tja, dom två andra var väl ok även om det här ser ruskigt plastigt ut. En av utvecklarna som hänger på ett annat forum jag frekventerar verkar entusiastisk åtminstone över det (konstigt vore väl annars)

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Ännu ett FPS i mängden. Doom-serien, Quake-serien, Wolfenstein-serien m.f. Det är ju bara samma skit hela tiden. Känslolöst, kallt, hjärndött och urtrist design. Och dessutom är som sagt WW2 sjuuuukt uttjatat. Nej, det är spel som dessa som fått mig att tröttna en del på FPS-genren. Jag vill ha nåt nytt och annorlunda.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Ännu ett FPS i mängden. Doom-serien, Quake-serien, Wolfenstein-serien m.f. Det är ju bara samma skit hela tiden. Känslolöst, kallt, hjärndött och urtrist design. Och dessutom är som sagt WW2 sjuuuukt uttjatat. Nej, det är spel som dessa som fått mig att tröttna en del på FPS-genren. Jag vill ha nåt nytt och annorlunda.

Been there done that... finns inte så mycket innovation nuförtiden. xD

Har man spelat ett spel så har man spelat alla... nästan. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag bokade spelet för 2 månader sedan och längtar så skitmycket.

Tror att detta blir bästa spelet i år (enligt mig).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Ännu ett FPS i mängden. Doom-serien, Quake-serien, Wolfenstein-serien m.f. Det är ju bara samma skit hela tiden. Känslolöst, kallt, hjärndött och urtrist design. Och dessutom är som sagt WW2 sjuuuukt uttjatat. Nej, det är spel som dessa som fått mig att tröttna en del på FPS-genren. Jag vill ha nåt nytt och annorlunda.

"Ett FPS i mängden" tycker jag är ett väldigt skumt sätt att resonera, för alla spel skiler sig lite ifrån varandra iaf, och Wolfenstein kommer att göra det ganska rejält.

Här finns det massor med trailers att gotta sig i
http://www.gametrailers.com/game/wolfenstein/9183

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Såg rätt så larvig ut sist jag kollade, WW2 Vs BFG.. sen är WW2 rätt så ut tjatat redan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Tycker det såg lite överdrivet ut, men id brukar ju inte släppa dåliga spel.

Men som du säger, WW2 är lite uttjatat tema.

Ser fram emot Left4dead 2.

Tycker även moderna krig och zombies är uttjatade spel. Jag kommer inte köpa nästa COD. Speciellt Zombiespel dräller det av helt plötsligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Ännu ett FPS i mängden. Doom-serien, Quake-serien, Wolfenstein-serien m.f. Det är ju bara samma skit hela tiden. Känslolöst, kallt, hjärndött och urtrist design. Och dessutom är som sagt WW2 sjuuuukt uttjatat. Nej, det är spel som dessa som fått mig att tröttna en del på FPS-genren. Jag vill ha nåt nytt och annorlunda.

Ett man får ut mer av är Vampires Bloodline som inte bara är skjuta ner spel. Svårt att få tag på idag

[Edit]
www.gameshop.se hade ett begagnat spel, men priset är hutlöst, 700:-

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)

Ett man får ut mer av är Vampires Bloodline som inte bara är skjuta ner spel. Svårt att få tag på idag

[Edit]
www.gameshop.se hade ett begagnat spel, men priset är hutlöst, 700:-

Amazon.com

Det finns ingenting som de inte har. Oftast väldigt bra pris med.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Amazon.com

Det finns ingenting som de inte har. Oftast väldigt bra pris med.

Har dom svensk sida?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

En massa övernaturliga monster och trams i singelplayer, vem bryr sig? Förra wolfenstein testade jag knappt singelplayer, trots att jag i god tid förbokade spelet efter att ha fått betatestat det underbara MP player delen.
Så jag tror inte singelplayerdelen kommer bli något vidare, ett spel i mängden som nämns. Jag tror säkerligen det är "spelbart". men har man kört igenom det en gång så vill man ej spela det mer. (iofs som de flesta spel) När det finns battlefield, cod etc, så gjorde nog speltillverkarna rätt i att lägg i lite övernaturligt och inte direkt konkurrera mot dessa spel.

Dock kan man knappast kalla MP delen för ett spel i mängden då det inte finns någon som är i närheten bortsett från föregående RTCW, ET och ETQW(där det var väldigt mycket fordon, quakevapen etc).

Så jag har stora förhoppningar av spelet, självklart förbokat en lång tid tillbaka så jag fick bonuspaketet. Men vad jag har sett och läst så går 2000goldpoints snabbt att tjäna in, så det var väl inte så mycket som man fick.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv

blir nog ett köp, man har ju endå varit med och spelat dom från när första kom ut så

Permalänk
Hedersmedlem

Jag väntar och ser om det blir ytterligare ett spel som borde vara ett PC-spel, men istället är utvecklat till konsoller och stinker konsoll i allting.

Permalänk
Medlem

Vem köper ett fps spel för SP delen? Kan inte minnas sist ja lira SP

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
http://i*g.photobucket.com/albums/v673/petta/Castlewolfenstei...

Vem köper ett fps spel för SP delen? Kan inte minnas sist ja lira SP

Hehe jag skulle aldrig skaffa ett spel för MP-delen. Förutom de spel som endast är MP då förstås. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Hehe jag skulle aldrig skaffa ett spel för MP-delen. Förutom de spel som endast är MP då förstås. xD

Hehe, ja har en tendens att hålla mej kvar vid spel pga av MP delen ;p

* MoHAA (lira bara mp)
* Postal2 - Share the pain (kortlivad MP session, blev borttaget)
* RtCW (bara MP i 6 år)
* ET (mjo fanns ju bara MP. 4 år)
* COD4 (bara MP delen sen de kom ut å till idag)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Tror det blir en flopp som ETQW blev. Blir till att fortsätta med ET.

M.V.H Peter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
http://img.photobucket.com/albums/v673/petta/Castlewolfenstei...

Vem köper ett fps spel för SP delen? Kan inte minnas sist ja lira SP

Wow, det där hade jag till 8-bitars Atari, fast mycket snyggare än PCns EGA skräp. Skitkul spel

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Har dom svensk sida?

Nej, men var det bara svenska sidor du pratade om?
Det finns iaf Amazon.co.uk eller Amazon.de, så har du europa iaf, dock inte lika stort utbud.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan

Vem köper ett fps spel för SP delen? Kan inte minnas sist ja lira SP

Jag. Wolfenstein köper jag t ex för SP-delen.
Return to Castle Wolfenstein köpte jag för SP, som är så sjukt härlig, MP ska väl vara najs, men har knappt kört.

Det är väl ingen direkt skillnad på MP och SP i prisvärdhet?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jag. Wolfenstein köper jag t ex för SP-delen.
Return to Castle Wolfenstein köpte jag för SP, som är så sjukt härlig, MP ska väl vara najs, men har knappt kört.

Det är väl ingen direkt skillnad på MP och SP i prisvärdhet?

Jo med RtCW va MP delen den stora grejen Men Wolfenstein SP delen ser mycket lovande ut: http://www.youtube.com/watch?v=VbHYZmylv0Q

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan

Vem köper ett fps spel för SP delen? Kan inte minnas sist ja lira SP

Bioshock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tycker även moderna krig och zombies är uttjatade spel. Jag kommer inte köpa nästa COD. Speciellt Zombiespel dräller det av helt plötsligt

Synd, själv ser ja då fram emot Modern Warfare 2
Angående Wolfenstein så kommer jag nog låta det passera

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Ett man får ut mer av är Vampires Bloodline som inte bara är skjuta ner spel. Svårt att få tag på idag

[Edit]
www.gameshop.se hade ett begagnat spel, men priset är hutlöst, 700:-

http://store.steampowered.com/search/?term=bloodlines
Finns väl alltid billigare alternativ än steam dessutom
I övrigt kan jag då heller inte påstå att det är ett fps utan mer som ett rpg med få "fps" element

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Såg lite gameplay av nya Wolfenstein..

tyvärr inte särkilt imonerad, nej. Kommer förmodligen krävas en o annan positiv recension och lite goda rykten för att det ska bli ett köp.

Men hoppas verkligen det blir ett bra spel, return to caste wolfentein var ju bra tycker jag, och ID e ju duktiga på spel, så på så sätt bådar de gott. Men filmerna man sett har ju inte gett någon speciell hoppa i taket upplevelse tyvärr.

edit:

"Jo med RtCW va MP delen den stora grejen Men Wolfenstein SP delen ser mycket lovande ut: http://www.youtube.com/watch?v=VbHYZmylv0Q "

Den filmen såg hyffsad ut iaf, bättre än dom ja sett tidigare

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det kommer väl bli som crysis, Far Cry mm antar jag, kul fram tills dess att monstrena kommer.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Det kommer väl bli som crysis, Far Cry mm antar jag, kul fram tills dess att monstrena kommer.

Jag tycker att det är roligare att slåss mot aliens än koreaner i Crysis. Koreanerna ser så sjukt efterblivna ut + att de låter fåniga. Crysis hade så mkt potential Kolla liksom de äldsta filmerna.

Iaf, en grej angående det här med SP/MP; Jag tycker att det är grymt mycket bättre inlevelse i SP, sån härlig atmosfär. Jag känner inte alls så när jag lirar MP.

Bara 11 dagar kvar till Wolfenstein BTW.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Saknar något ger Mp 5 av tio kanske med moddning kommer upp till max 7,5p

Dåliga man kan inte lena lr lägga sig ned panzern känns död nu.
Knappt ingen recoil som rtcw dåliga att Aim down the sight finns som alla andra spel.

Sen Veil vet inte vad det kommer göra för nytta får väl sen sen vid releasen.

Hela spelet är nytt inget med rtcw i känsla, lite blandat cod mohaa samt Bf serien.

Känns som det kommer direkt ifrån konsol, kanske dom hinner fixa lite innan releasen med det är nog försent.
Har förbokat det men mest för SP delen denna gång Rtcw slutade jag med för en månad sen! (8år MP)

Finns wolfenstein Beta ute för er som inte vet!
Dock endast lan. men alla 8 banor är där oxå.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infocus

Finns wolfenstein Beta ute för er som inte vet!
Dock endast lan. men alla 8 banor är där oxå.

Är det closed beta? Skulle gärna vilja prova hur känslan är iaf.

EDIT: Leaked beta, inte intresserad då.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta! Jag tycker inte alls att Sci-Fi och WW2 skär sig. Konceptet är helgjutet. Dessutom är det ju löst byggt på den skumme pseudovetenskap som nassarna ägnade sig åt, vilket är intressant och kul
Att påstå att Wolfenstein, Doom och Quake förstör FPS-genren är skrattretande med tanke på vad just de tre spelen har gjort för datorspelsbranshen.
Sen ska det sägas att det finns dom som faktiskt älskar just de "känslokalla och hjärndöda" spelen som gör sig så bra som tävlingsinriktade multiplayerspel idag.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP