Catalyst Install Manager har dött!

Permalänk
Medlem

Catalyst Install Manager har dött!

Yep, CIM vägrar fungera. Jag kör W7 RC1 x86 och har försökt installera rätt många olika versioner av Catalyst, men nånstans gick nånting fel och nu slutar CIM fungera precis efter att man trycker på Next efter att ha valt språk. Detta gör att det blir ett jädrans bökande i kommandotolken för att installera drivers.

Och ja, jag kör i kompatibilitetsläge för Vista. Dock vet jag inte vilken Vista man bör välja, Vista, Vista SP1 eller Vista SP2?

Nån som har några idéer? Börjar tröttna. :/

EDIT: Dessutom installerar Windows sin WDDM-driver automatiskt vid omstart om ingen annan driver finns, vilket är sjukt irriterande. Finns inget alternativ för att ta bort drivern heller när man avinstallerar genom Enhetshanteraren, så... hjälp?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Yep, CIM vägrar fungera. Jag kör W7 RC1 x86 och har försökt installera rätt många olika versioner av Catalyst, men nånstans gick nånting fel och nu slutar CIM fungera precis efter att man trycker på Next efter att ha valt språk. Detta gör att det blir ett jädrans bökande i kommandotolken för att installera drivers.

Och ja, jag kör i kompatibilitetsläge för Vista. Dock vet jag inte vilken Vista man bör välja, Vista, Vista SP1 eller Vista SP2?

Nån som har några idéer? Börjar tröttna. :/

Lyckas installera catalyst controll centret men det startar aldrig helt :/. Legacy drivrutinerna verkar vara riktigt kassa för w7. Borde de inte släppa nya sådana snart? (sitter tillfälligt på x1650)

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Jo, förhoppningsvis så kommer 9.8 i legacy-version. Hoppas verkligen det, för jag lär inte uppgradera datorn än på nått halvår.

I alla fall så har jag nu med kommandotolkens hjälp lyckats installera ett fungerande Control Center... sen valde jag 9.1-drivern via Enhetshanteraren (Uppdatera drivrutin > Bläddra > Välj från lista), drivrutinen fanns ju färdig efter min CMD-installation även om den ersattes av WDDM-drivern som installerades automatiskt samtidigt. :/

Däremot så saknas Overdrive-delen i CCC, vilket får mig att undra hur väl det egentligen fungerar. Men men, bara jag slipper WDDM-drivern så är jag relativt nöjd tills nästa legacy kommer. Hoppas att de har ett någorlunda stöd för 7 i den.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x