Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Folk som skall ha möten hela jävla tiden.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Dags att köpa nya vinterdäck till bilen!

Nåväl, jag läser tester och bestämmer vilket däck jag vill ha.
Kollar sedan vart det är billigast, även med hänsyn till frakt och montering.

Det slutar sedan med 4st Nokian däck från Däckonline, jag har bra erfarenhet av dem.
Montering ordnar sedan hos lokal verkstad, det blir billigast totalt på det viset.
Väljer betalning med PayPal, för det är ju för jävla smidigt.

Hur som haver, slutnotan är 5004kr. Paypal konverterar till Euro står det och det kan skilja lite i pris beroende på dagskurs. Äh, hur mycket kan det vara liksom? Beställ! Klick-klick-klick-klick (utan att läsa nämnvärt man har ju gjort det förr). Grattis! Du har nu betalat 5227kr via Paypal!

ÅÅÅRRHH! 200kr gör mig inte fattig direkt, men jag hade hellre lagt dom på öl eller nåt.

Permalänk
Avstängd

Drygt! Råkade bricka min MemoPad 7..reset vill inte fungera eller factory reset..boot loop..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Är nere i en svacka igen. Medvetenheten om tillvarons hopplöshet och meningslöshet har smugit sig fram återigen. Uppförsbacke hela tiden, försöker kämpa på, men det jag gör och har gjort räcker inte till för att ta sig uppåt/framåt. Och för var dag som jag inte lyckas blir molnen mörkare.

Permalänk
Medlem

Jag är. . ganska död, kan inte riktigt förklara vad jag känner.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Är nere i en svacka igen. Medvetenheten om tillvarons hopplöshet och meningslöshet har smugit sig fram återigen. Uppförsbacke hela tiden, försöker kämpa på, men det jag gör och har gjort räcker inte till för att ta sig uppåt/framåt. Och för var dag som jag inte lyckas blir molnen mörkare.

En nästan lite poetisk beskrivning av en oerhört jobbig situation.

Kämpa på!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv

Köpte en jävla tv den 31a Augusti som hade ett mindre fel från fabrik. Sen dess har den gått sönder mer för varje gång en tekniker rört den. Blir helt jäkla tokig då jag knappt använt den sen köp!!! Försökt vandra av mig stressen och ilskan men jag finner verkligen ingen ro i kroppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Köpte en jävla tv den 31a Augusti som hade ett mindre fel från fabrik. Sen dess har den gått sönder mer för varje gång en tekniker rört den. Blir helt jäkla tokig då jag knappt använt den sen köp!!! Försökt vandra av mig stressen och ilskan men jag finner verkligen ingen ro i kroppen

Ifall de har försökt reparera den mer än 3 gånger tror jag så kan du kräva pengarna tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rustax:

Ifall de har försökt reparera den mer än 3 gånger tror jag så kan du kräva pengarna tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack. Jo men för varje gång de rört maskinen har det blivit värre. Nu fick jag hem den med trasig skärm... vet inte om de är inne på strike 2 eller 3 nu.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1490443-philips-ambili...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Tack. Jo men för varje gång de rört maskinen har det blivit värre. Nu fick jag hem den med trasig skärm... vet inte om de är inne på strike 2 eller 3 nu.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1490443-philips-ambili...

Oj, det där ser för jävligt ut. Kolla upp ifall det är den tredje gången eller ej. Ifall det inte är en tredje gång låt de reparera den en gång till sen kräv pengarna tillbaka, tur att vi har dessa konsumentköplagarna i Sverige Förstår att du är arg, har haft samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rustax:

Oj, det där ser för jävligt ut. Kolla upp ifall det är den tredje gången eller ej. Ifall det inte är en tredje gång låt de reparera den en gång till sen kräv pengarna tillbaka, tur att vi har dessa konsumentköplagarna i Sverige Förstår att du är arg, har haft samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror den blir svår att reparera nu när displayn är spräckt. Lagom irriterad och stressad pga allt strul. Blir nog en långpromenad på detta!

Permalänk
Medlem

Blir knäpp av hur okonsekvent C++ är. Helvete vem orkar göra något seriöst med detta språk?! Specialfall överallt. Bah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Oj, det där ser för jävligt ut. Kolla upp ifall det är den tredje gången eller ej. Ifall det inte är en tredje gång låt de reparera den en gång till sen kräv pengarna tillbaka, tur att vi har dessa konsumentköplagarna i Sverige Förstår att du är arg, har haft samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

För att vara petig så är det typ tre försök om det är samma fel som de lagar, pajar en sak två gånger och blir reparerad men att det är något annat som pajar tredje gången så har det typ tre nya försök på sig...

Permalänk
Medlem

Fick en ny kollega förra veckan... Han har varit på bruket sen innan jag föddes. Mina kollegor var inte så glada över nyheten, dom sa att nya kollegan var skitjobbig och värdelös. Nu en vecka senare så är jag helt knäckt. Gubben kan ju för fan ingenting! Jag har varit på maskinen i två månader, jobbat på bruk i ett och ett halvt år, men ändå kan jag mer än honom. Hur är det ens möjligt!?

Sedan är han så in i helvete irriterande så nu på eftermiddagen så klarade jag inte av att vara inne i kontrollrummet samtidigt som honom. Jag gick ut och tittade på maskinen istället, trots att det är över 30 grader varmt ute vid maskinen och det är högljutt även med hörselkåpor på. Imorgon tänker jag ta och bekanta mig rejält med källaren och närstudera den. Nästkommande två veckor ska han vara på en annan avdelning, tack och lov.

Jag har aldrig blivit helt knäckt av någon såhär. Jag brukar alltid klara av att åtminstone jobba ihop med alla, även fast jag verkligen avskyr personen, men det här har fan gått över gränsen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

För första gången på säkert ett år har jag hittat ett spel som jag kände mig road av och där jag kände "Nice, fritidsunderhållningen de kommande veckorna är fixad."

Tro fan att grafikkortet väljer att begå seppuku mindre än 24 timmar senare...
Så nu sitter man här med ett gammalt defekt GTX 460 som inte vill känna av drivrutiner och som visar gröna artefakter över halva skärmen (det ger bild iaf, har ingen integrerad GPU) i väntan på att garantiärendet ska ta fart...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Är smått irriterad över att inte ha internet.

En på vägen som jag bor på byter avlopp och lyckats med att gräva av telekabel som går till mig och 19 andra fastigheter. Har adsl-abbonemang som nu på grund av grävningen slutat att fungerar(Fiber kommer nästa år).
Enligt operatören ska dom åtgärda fel inom tre arbetsdagar, men så kommer ett SMS från ElTele Networks att senast den 20/12 ska det vara åtgärdat. kabeln grävdes av den 12/11.
BBB lånar inte ut 4G-modem under tiden. Telia har den servicen.

ElTele Networks ligger enligt operatören 4 veckor efter med kabelarbeten.

Permalänk
Medlem

Tanken när jag åkte på Working Holiday var att jag och min flickvän som varit tillsammans i tre månader skulle ta en paus medans jag var borta då jag ville känna den totala friheten av att resa ensam och växa som en människa, tyvärr gick det inte som planerat. Min flickvän bönade och bad att vi skulle fortsätta hålla kontakten och hur mycket jag än varit resistant till detta är det vad som har hänt - vilket jag vet blir sämre för oss båda. Går inte många dagar utan att hon faller i tårar och berättar hur dåligt hon mår och att det enda hon vill är att jag ska komma hem...

Jag har sagt till henne flera gånger att hon verkligen borde söka ull hjälp inom vården då det är väldigt uppenbart att hennes barndom och uppväxt har satt väldigt djupa spår i henne som gör att hon är deprimerad. Men, i sin rädsla för att tappa mig om hon forsätter visa sin depression, har hon nu börjat säga hur sjukt bra hon mår (väldigt uppenbart att det inte är fallet). Eftersom jag älskar henne så pass mycket och vill få henne att inse att hon faktiskt har ett problem som hon kan lösa så har jag sagt att vi inte kommer ha någon kontakt alls förens 2018. Jag hoppas nu innerligt att hon ser sina ärr och kontaktar mig så jag kan hjälpa henne, inte stänga mig ute och låtsas som allt är gröna skogar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd

Fan vad jag hatar mig själv jag har svårt att andas när jag böjer på mig och så har jag problem med min rygg jag skulle sätta in mitt nya nätverkskort som jag hade köpt och börja med att skruva los skruvarna på på racket och när jag hade lossat dom så kollar jag om kabelarena som sitter där bak är tillräckligt långa och det var dom och när jag skulle dra ut den så kom den inte ut och jag kollar igen om det var någon kabel som var orsaken till problemet men det var det inte så jag fick skriva skär runt 3 st rail och skruva bort massa skruvar och sen så sätt skiten fast så fick jobbar mig som fan för att få loss det och när jag hade lyckas lossa det så upptäcker jag vad som var själva problemet och det var ett par nätverkskablar som sitter i den nätverkskortet som jag ska byta ut mot ett bättre och jag känner mig så dum för jag vet hur man gör och så men ändå ska det skita sig på något sätt.

Någon mer som har otur?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Tanken när jag åkte på Working Holiday var att jag och min flickvän som varit tillsammans i tre månader skulle ta en paus medans jag var borta då jag ville känna den totala friheten av att resa ensam och växa som en människa, tyvärr gick det inte som planerat. Min flickvän bönade och bad att vi skulle fortsätta hålla kontakten och hur mycket jag än varit resistant till detta är det vad som har hänt - vilket jag vet blir sämre för oss båda. Går inte många dagar utan att hon faller i tårar och berättar hur dåligt hon mår och att det enda hon vill är att jag ska komma hem...

Jag har sagt till henne flera gånger att hon verkligen borde söka ull hjälp inom vården då det är väldigt uppenbart att hennes barndom och uppväxt har satt väldigt djupa spår i henne som gör att hon är deprimerad. Men, i sin rädsla för att tappa mig om hon forsätter visa sin depression, har hon nu börjat säga hur sjukt bra hon mår (väldigt uppenbart att det inte är fallet). Eftersom jag älskar henne så pass mycket och vill få henne att inse att hon faktiskt har ett problem som hon kan lösa så har jag sagt att vi inte kommer ha någon kontakt alls förens 2018. Jag hoppas nu innerligt att hon ser sina ärr och kontaktar mig så jag kan hjälpa henne, inte stänga mig ute och låtsas som allt är gröna skogar!

Skickades från m.sweclockers.com

Här fattar jag ingenting... Menar du att du lämnat henne?
Eller är din tanke att för att få henne att må bättre så försvinner du ur hennes liv ett par månader?
Jag har varit tillsammans med min underbara fru i 24 år nu. Våra individuella och gemensamma problem med välmåendet har vi löst tillsammans från den dagen vi träffades. På det sättet har jag och vi vuxit. Om min fru mår dåligt så är min första tanke att finnas där för henne och inte dra. Ditt resonemang är helt obegripligt för mig men jag önskar ändå dig/er all lycka till!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Tanken när jag åkte på Working Holiday var att jag och min flickvän som varit tillsammans i tre månader skulle ta en paus medans jag var borta då jag ville känna den totala friheten av att resa ensam och växa som en människa, tyvärr gick det inte som planerat. Min flickvän bönade och bad att vi skulle fortsätta hålla kontakten och hur mycket jag än varit resistant till detta är det vad som har hänt - vilket jag vet blir sämre för oss båda. Går inte många dagar utan att hon faller i tårar och berättar hur dåligt hon mår och att det enda hon vill är att jag ska komma hem...

Jag har sagt till henne flera gånger att hon verkligen borde söka ull hjälp inom vården då det är väldigt uppenbart att hennes barndom och uppväxt har satt väldigt djupa spår i henne som gör att hon är deprimerad. Men, i sin rädsla för att tappa mig om hon forsätter visa sin depression, har hon nu börjat säga hur sjukt bra hon mår (väldigt uppenbart att det inte är fallet). Eftersom jag älskar henne så pass mycket och vill få henne att inse att hon faktiskt har ett problem som hon kan lösa så har jag sagt att vi inte kommer ha någon kontakt alls förens 2018. Jag hoppas nu innerligt att hon ser sina ärr och kontaktar mig så jag kan hjälpa henne, inte stänga mig ute och låtsas som allt är gröna skogar!

Skickades från m.sweclockers.com

Får se om jag fattat det rätt nu. Hon mår dåligt, är i depression? Du pallar inte hjälpa henne och bestämmer dig för att fly från problemen och komma tillbaka om nån månad för att se om hon är frisk då?

Seriöst, hur tror du detta ska hjälpa henne må bättre? Det blir snarare sämre. Hon måste ju ha stöd och hjälp om hon mår så dåligt. Då ska du ju inte bara dra och be henne lösa sina problem på egen hand?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Får se om jag fattat det rätt nu. Hon mår dåligt, är i depression? Du pallar inte hjälpa henne och bestämmer dig för att fly från problemen och komma tillbaka om nån månad för att se om hon är frisk då?

Seriöst, hur tror du detta ska hjälpa henne må bättre? Det blir snarare sämre. Hon måste ju ha stöd och hjälp om hon mår så dåligt. Då ska du ju inte bara dra och be henne lösa sina problem på egen hand?

Hon mår dåligt men vägrar erkänna det, ursäkta om det var skrivet dåligt. Men ja precis som du säger så har vi ingen kontakt då hennes depression gör att hon ser sig själv som ett offer för världen - omedvetet för att få uppmärksamhet. Så genom att inte ge henne sin drog (kärlek) så hoppas jag att hon inser sina problem - bara hon kan lösa sina problem!

Förhoppningen är ju att hon kan bryta sitt beteendemönster som har skapats genom år av att tänka på hennes dåliga upplevelser under hennes uppväxt. Till slut genom att "återuppleva" dessa känslor länge nog har hon skapat ett personlighetsdrag, lösningen är att hon måste gå över omgivningen och skapa nya neurologiska mönster i sin hjärna trots att livet är densamma - meditation! Men först och främst måste hon erkänna att hon mår dåligt, vilket hon totalt nekar för tillfället!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Hur jag känner mig nu?

ATM mår jag skit, kom nyss hemifrån akuten.

hände en olycka på jobbet vilket ledde till att jag skar upp hela höger tumme.
så jag opereras imorgon. då sennor i höger tumme åkte av och andra goda saker som finns i tummen, så jag kommer bli sjukskriven i ett par veckor/månader

så jag lär inte kunna spela då jag har gips runt handleden, köra bil `? de kan jag fet glömma då jag kommer gå på starka mediciner,

inget spelade, inget gym tränade,ingen jobb och bil körade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Här fattar jag ingenting... Menar du att du lämnat henne?
Eller är din tanke att för att få henne att må bättre så försvinner du ur hennes liv ett par månader?
Jag har varit tillsammans med min underbara fru i 24 år nu. Våra individuella och gemensamma problem med välmåendet har vi löst tillsammans från den dagen vi träffades. På det sättet har jag och vi vuxit. Om min fru mår dåligt så är min första tanke att finnas där för henne och inte dra. Ditt resonemang är helt obegripligt för mig men jag önskar ändå dig/er all lycka till!

Innan vi gick in i ett förhållande eller ens började dejta sa jag att jag kommer vara borta i nästan ett år och vill inte vara i ett distansförhållande eftersom relationen skulle vara så pass ny att vi knappt haft tid att lära känna varann och jag vill inte känna något behov av att höra av mig till någon hemma, hur dåligt det än låter är det mitt val, vill vara en sann nomad som vandrar ut i det okända med ingen kontakt till något familjärt!

Jag tror inte att finnas där för någon kommer hjälpa att få dem att må bättre. Tvärt om eftersom du "finns där" så hjälper du dom att glömma sina problem och fortsätta leva i sina rutiner och tankegångar som får dem att må dåligt. Att vara depprimerad är ditt fel, ingen annans! Det betyder också att du lika lätt kan ändra ditt misstag. Du är en gudomlig kreatör, du är inte begränsad till din kropp utan du kan skapa vilken framtid du vill genom att projektera dina tankar ut i kvantfysiska fältet (elektromagnetiska fältet) som går bortom tid och rum. Det är därför människor som Ghandi eller Joan of Arc har lyckats, de har förstått att begränsningarna vi väljer att acceptera är illusioner - kan du tänka det kan du göra det! De har haft en vision, som gått bortom tid och rum, de trodde så starkt på sin version av verkligheten att för dem så hade de redan hänt och på så sätt blev den möjligheten i elektromagnetiska fältet en verklighet!

Men istället väljer hon att tänka "stackars lilla mig jag blev dåligt behandlad som barn", tänker på hennes förflutna konstant vilket gör att till slut så har hon skapat nödvändiga rutiner som gör att hon konstant påminner sig själv om att "juste jag mår dåligt". Allt härstammar i tankarna, så väljer du att tänka "stackars lilla mig" så kommer du enligt kvantfysiken skicka ut möjligheter som reflekterar "stackars lilla mig". Men om du övar på att träna din hjärna, välja att "jag tänker inte längre må dåligt och jag är beredd att gå över min omgivning för att projicera scenarion som är positiva för min framtid" så kommer det elektromagnetiska fältet svara! Allt är möjligt!!

Anledning att många mår dåligt är för att de inte är medvetna om sina tankar, precis som Pavlov och sina hundar så lever de flesta människor på autopilot även om de tror att de är i kontroll. När man går förbi överlevnadstänket som 99% av befolkningen lever i, och går inn i kreatörtänket, då märker man att alla begränsningar vi tror finns i världen är bara illusioner som vi själva valt att acceptera. Hon väljer att vara deprimerad, och ärligt talat är det hennes problem, men om hon erkänner sitt problem och vill ha hjälp (inte tröst eller stöd) är jag mer än glad att hjälpa henne bli den gudomliga kreatör, mästaren över sitt egna öde, som alla människor har inom sig!

Världen är 0,000001% materia och 99,999999% potentiell energi. Vem säger att du inte kan? DU.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alexander7938:

Innan vi gick in i ett förhållande eller ens började dejta sa jag att jag kommer vara borta i nästan ett år och vill inte vara i ett distansförhållande eftersom relationen skulle vara så pass ny att vi knappt haft tid att lära känna varann och jag vill inte känna något behov av att höra av mig till någon hemma, hur dåligt det än låter är det mitt val, vill vara en sann nomad som vandrar ut i det okända med ingen kontakt till något familjärt!

Jag tror inte att finnas där för någon kommer hjälpa att få dem att må bättre. Tvärt om eftersom du "finns där" så hjälper du dom att glömma sina problem och fortsätta leva i sina rutiner och tankegångar som får dem att må dåligt. Att vara depprimerad är ditt fel, ingen annans! Det betyder också att du lika lätt kan ändra ditt misstag. Du är en gudomlig kreatör, du är inte begränsad till din kropp utan du kan skapa vilken framtid du vill genom att projektera dina tankar ut i kvantfysiska fältet (elektromagnetiska fältet) som går bortom tid och rum. Det är därför människor som Ghandi eller Joan of Arc har lyckats, de har förstått att begränsningarna vi väljer att acceptera är illusioner - kan du tänka det kan du göra det! De har haft en vision, som gått bortom tid och rum, de trodde så starkt på sin version av verkligheten att för dem så hade de redan hänt och på så sätt blev den möjligheten i elektromagnetiska fältet en verklighet!

Men istället väljer hon att tänka "stackars lilla mig jag blev dåligt behandlad som barn", tänker på hennes förflutna konstant vilket gör att till slut så har hon skapat nödvändiga rutiner som gör att hon konstant påminner sig själv om att "juste jag mår dåligt". Allt härstammar i tankarna, så väljer du att tänka "stackars lilla mig" så kommer du enligt kvantfysiken skicka ut möjligheter som reflekterar "stackars lilla mig". Men om du övar på att träna din hjärna, välja att "jag tänker inte längre må dåligt och jag är beredd att gå över min omgivning för att projicera scenarion som är positiva för min framtid" så kommer det elektromagnetiska fältet svara! Allt är möjligt!!

Anledning att många mår dåligt är för att de inte är medvetna om sina tankar, precis som Pavlov och sina hundar så lever de flesta människor på autopilot även om de tror att de är i kontroll. När man går förbi överlevnadstänket som 99% av befolkningen lever i, och går inn i kreatörtänket, då märker man att alla begränsningar vi tror finns i världen är bara illusioner som vi själva valt att acceptera. Hon väljer att vara deprimerad, och ärligt talat är det hennes problem, men om hon erkänner sitt problem och vill ha hjälp (inte tröst eller stöd) är jag mer än glad att hjälpa henne bli den gudomliga kreatör, mästaren över sitt egna öde, som alla människor har inom sig!

Världen är 0,000001% materia och 99,999999% potentiell energi. Vem säger att du inte kan? DU.

Skickades från m.sweclockers.com

Herregud..

Aja, svullna halsmandlar i två månader - körtelfeber. Vad roligt, kan tydligen ta något år att läka ur. Mår bra trots allt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Innan vi gick in i ett förhållande eller ens började dejta sa jag att jag kommer vara borta i nästan ett år och vill inte vara i ett distansförhållande eftersom relationen skulle vara så pass ny att vi knappt haft tid att lära känna varann och jag vill inte känna något behov av att höra av mig till någon hemma, hur dåligt det än låter är det mitt val, vill vara en sann nomad som vandrar ut i det okända med ingen kontakt till något familjärt!

Jag tror inte att finnas där för någon kommer hjälpa att få dem att må bättre. Tvärt om eftersom du "finns där" så hjälper du dom att glömma sina problem och fortsätta leva i sina rutiner och tankegångar som får dem att må dåligt. Att vara depprimerad är ditt fel, ingen annans! Det betyder också att du lika lätt kan ändra ditt misstag. Du är en gudomlig kreatör, du är inte begränsad till din kropp utan du kan skapa vilken framtid du vill genom att projektera dina tankar ut i kvantfysiska fältet (elektromagnetiska fältet) som går bortom tid och rum. Det är därför människor som Ghandi eller Joan of Arc har lyckats, de har förstått att begränsningarna vi väljer att acceptera är illusioner - kan du tänka det kan du göra det! De har haft en vision, som gått bortom tid och rum, de trodde så starkt på sin version av verkligheten att för dem så hade de redan hänt och på så sätt blev den möjligheten i elektromagnetiska fältet en verklighet!

Men istället väljer hon att tänka "stackars lilla mig jag blev dåligt behandlad som barn", tänker på hennes förflutna konstant vilket gör att till slut så har hon skapat nödvändiga rutiner som gör att hon konstant påminner sig själv om att "juste jag mår dåligt". Allt härstammar i tankarna, så väljer du att tänka "stackars lilla mig" så kommer du enligt kvantfysiken skicka ut möjligheter som reflekterar "stackars lilla mig". Men om du övar på att träna din hjärna, välja att "jag tänker inte längre må dåligt och jag är beredd att gå över min omgivning för att projicera scenarion som är positiva för min framtid" så kommer det elektromagnetiska fältet svara! Allt är möjligt!!

Anledning att många mår dåligt är för att de inte är medvetna om sina tankar, precis som Pavlov och sina hundar så lever de flesta människor på autopilot även om de tror att de är i kontroll. När man går förbi överlevnadstänket som 99% av befolkningen lever i, och går inn i kreatörtänket, då märker man att alla begränsningar vi tror finns i världen är bara illusioner som vi själva valt att acceptera. Hon väljer att vara deprimerad, och ärligt talat är det hennes problem, men om hon erkänner sitt problem och vill ha hjälp (inte tröst eller stöd) är jag mer än glad att hjälpa henne bli den gudomliga kreatör, mästaren över sitt egna öde, som alla människor har inom sig!

Världen är 0,000001% materia och 99,999999% potentiell energi. Vem säger att du inte kan? DU.

Skickades från m.sweclockers.com

Gratulerar, du är både korkad och oempatisk. Jag hoppas för din egen skull att du var påverkad av något när du skrev ner den där dyngan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Gratulerar, du är både korkad och oempatisk. Jag hoppas för din egen skull att du var påverkad av något när du skrev ner den där dyngan.

Och jag hoppas du får en trevlig fortsättning, mycket kärlek till dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Alexander7938:

Innan vi gick in i ett förhållande eller ens började dejta sa jag att jag kommer vara borta i nästan ett år och vill inte vara i ett distansförhållande eftersom relationen skulle vara så pass ny att vi knappt haft tid att lära känna varann och jag vill inte känna något behov av att höra av mig till någon hemma, hur dåligt det än låter är det mitt val, vill vara en sann nomad som vandrar ut i det okända med ingen kontakt till något familjärt!

Jag tror inte att finnas där för någon kommer hjälpa att få dem att må bättre. Tvärt om eftersom du "finns där" så hjälper du dom att glömma sina problem och fortsätta leva i sina rutiner och tankegångar som får dem att må dåligt. Att vara depprimerad är ditt fel, ingen annans! Det betyder också att du lika lätt kan ändra ditt misstag. Du är en gudomlig kreatör, du är inte begränsad till din kropp utan du kan skapa vilken framtid du vill genom att projektera dina tankar ut i kvantfysiska fältet (elektromagnetiska fältet) som går bortom tid och rum. Det är därför människor som Ghandi eller Joan of Arc har lyckats, de har förstått att begränsningarna vi väljer att acceptera är illusioner - kan du tänka det kan du göra det! De har haft en vision, som gått bortom tid och rum, de trodde så starkt på sin version av verkligheten att för dem så hade de redan hänt och på så sätt blev den möjligheten i elektromagnetiska fältet en verklighet!

Men istället väljer hon att tänka "stackars lilla mig jag blev dåligt behandlad som barn", tänker på hennes förflutna konstant vilket gör att till slut så har hon skapat nödvändiga rutiner som gör att hon konstant påminner sig själv om att "juste jag mår dåligt". Allt härstammar i tankarna, så väljer du att tänka "stackars lilla mig" så kommer du enligt kvantfysiken skicka ut möjligheter som reflekterar "stackars lilla mig". Men om du övar på att träna din hjärna, välja att "jag tänker inte längre må dåligt och jag är beredd att gå över min omgivning för att projicera scenarion som är positiva för min framtid" så kommer det elektromagnetiska fältet svara! Allt är möjligt!!

Anledning att många mår dåligt är för att de inte är medvetna om sina tankar, precis som Pavlov och sina hundar så lever de flesta människor på autopilot även om de tror att de är i kontroll. När man går förbi överlevnadstänket som 99% av befolkningen lever i, och går inn i kreatörtänket, då märker man att alla begränsningar vi tror finns i världen är bara illusioner som vi själva valt att acceptera. Hon väljer att vara deprimerad, och ärligt talat är det hennes problem, men om hon erkänner sitt problem och vill ha hjälp (inte tröst eller stöd) är jag mer än glad att hjälpa henne bli den gudomliga kreatör, mästaren över sitt egna öde, som alla människor har inom sig!

Världen är 0,000001% materia och 99,999999% potentiell energi. Vem säger att du inte kan? DU.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det är oftast inte en persons "fel" att den är deprimerad. För det mesta kan man inte rå för sina känslor, vilket är vad som oftast orsakar depressioner. Kan t.ex. bero på hormoner, men även yttre påverkar på psyket.
Det går ofta att ta sig igenom en depression, men detta kräver stöd från omgivningen (inte i form av "bli bättre annars tänker jag inte prata med dig").

Skrivet av oatp1b1:

Gratulerar, du är både korkad och oempatisk. Jag hoppas för din egen skull att du var påverkad av något när du skrev ner den där dyngan.

Nä, det är sån han är. Kolla tidigare inlägg i tråden.

Permalänk
Medlem

@Alexander7938: Tyvärr är depression inte något så enkelt som att "rycka upp sig", utan det är ett problem som sitter långt djupare än så. Det är ingen emo-grej eller något någon gör för att få uppmärksamhet.

En äkta depression är förödande för den drabbade och de i närmaste kretsen runt om.
Hade det varit en sak där man man "bara slutar vara deprimerad" så kan jag garantera att alla som lider av depression idag hade slutat med det ögonaböj.

OT: Har dragit gång ett par projekt på jobbet nu, så fram till årsskiftet kommer det bli en massa flängande fram och tillbaka i regionen. Tidiga morgonar och sena eftermiddagar.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alexander7938:

Innan vi gick in i ett förhållande eller ens började dejta sa jag att jag kommer vara borta i nästan ett år och vill inte vara i ett distansförhållande eftersom relationen skulle vara så pass ny att vi knappt haft tid att lära känna varann och jag vill inte känna något behov av att höra av mig till någon hemma, hur dåligt det än låter är det mitt val, vill vara en sann nomad som vandrar ut i det okända med ingen kontakt till något familjärt!

Jag tror inte att finnas där för någon kommer hjälpa att få dem att må bättre. Tvärt om eftersom du "finns där" så hjälper du dom att glömma sina problem och fortsätta leva i sina rutiner och tankegångar som får dem att må dåligt. Att vara depprimerad är ditt fel, ingen annans! Det betyder också att du lika lätt kan ändra ditt misstag. Du är en gudomlig kreatör, du är inte begränsad till din kropp utan du kan skapa vilken framtid du vill genom att projektera dina tankar ut i kvantfysiska fältet (elektromagnetiska fältet) som går bortom tid och rum. Det är därför människor som Ghandi eller Joan of Arc har lyckats, de har förstått att begränsningarna vi väljer att acceptera är illusioner - kan du tänka det kan du göra det! De har haft en vision, som gått bortom tid och rum, de trodde så starkt på sin version av verkligheten att för dem så hade de redan hänt och på så sätt blev den möjligheten i elektromagnetiska fältet en verklighet!

Men istället väljer hon att tänka "stackars lilla mig jag blev dåligt behandlad som barn", tänker på hennes förflutna konstant vilket gör att till slut så har hon skapat nödvändiga rutiner som gör att hon konstant påminner sig själv om att "juste jag mår dåligt". Allt härstammar i tankarna, så väljer du att tänka "stackars lilla mig" så kommer du enligt kvantfysiken skicka ut möjligheter som reflekterar "stackars lilla mig". Men om du övar på att träna din hjärna, välja att "jag tänker inte längre må dåligt och jag är beredd att gå över min omgivning för att projicera scenarion som är positiva för min framtid" så kommer det elektromagnetiska fältet svara! Allt är möjligt!!

Anledning att många mår dåligt är för att de inte är medvetna om sina tankar, precis som Pavlov och sina hundar så lever de flesta människor på autopilot även om de tror att de är i kontroll. När man går förbi överlevnadstänket som 99% av befolkningen lever i, och går inn i kreatörtänket, då märker man att alla begränsningar vi tror finns i världen är bara illusioner som vi själva valt att acceptera. Hon väljer att vara deprimerad, och ärligt talat är det hennes problem, men om hon erkänner sitt problem och vill ha hjälp (inte tröst eller stöd) är jag mer än glad att hjälpa henne bli den gudomliga kreatör, mästaren över sitt egna öde, som alla människor har inom sig!

Världen är 0,000001% materia och 99,999999% potentiell energi. Vem säger att du inte kan? DU.

Skickades från m.sweclockers.com

Det du ser som en svaghet kan i själva verket vara en styrka då vi människor inte fungerar optimalt som ensamvargar. Psykopater kan dock fungera väl i ledarroller, fast ändå inte som en produkt av att de tänker oberoende av omständigheter, utan för att deras svaghet fått rätt styrning och deras potentiella skadeverkan neutraliseras av medarbetares bättre sociala förmågor.

Det du beskriver kan lika gärna vara en form av destruktiv självupptagenhet och inte den kreativa förmåga du föreställer dig. Kreativa lösningar kommer ur vårt gemensamma arv av ackumulerade kunskaper och erfarenheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Fasen vad frustrerande youtube kan vara! Det är ju något sjukt svårt att få bpgon som hellst uppmärksamhet där! Är youtube mättat? Kan man visa upp sig på något sätt? Hålly på i 9 månader och får halvdassigt med views. Bygger inte min kanal på andras meriter som tex namedroppa kända personer etc! Vill bygga helt på egna meriter....
Är youtube sverige så jäkla svårt att armbåga sig fram på? Så galenheten avskriven. Move along now. Nothing to see here

Du måste bygga på andras namn och meriter. Är det som är youtube och hela sociala biten.
Sen behöver du naturligtvis inte göra det genom att fult ploppa in i andras kanaler, men på något sätt behöver du hitta något som fungerar.

Om vi tittar på hur en "tittare tänker":
Jag tex hade intresse av ett spel, hittade en spelare som gjorde en hel del videor på youtube med detta. Var kul att titta på. Sen gjorde han och 2 andra samarbete i spelen, och då upptäckte man ju en kanal till.
Denna person hade då både youtube och twitch och plötsligt hittade man mer delar, mer vänner och mer roliga kanaler. Det är ju så man ofta hittar de bättre kanalerna, genom de man redan tittar på.

Nu sitter jag i en discord med 13k+ andra, som samordnar massor med events och kul. Har mer underhållning än jag vet var jag ska hitta tid till och kul med olika personer från det.

Så poängen jag försöker göra är att om du tror youtube/twitch är något som bäst görs ensamt, tänker du fel. Mest roliga jag hade på senaste var att titta på 4 st twitch strömmar samtidigt, i ett. De spelade samma spel, på samma server och hade kul. Så man såg alla olika perspektiv. Man såg hur de tjivades med varandra och hade kul med att trigga detta mer genom att chatten så klart "tipsade" om det.

Det blir mao mycket mer interaktiv del av det hela.

Youtube kan också göras på liknande sätt, med att man samarbetar med andra spelare, och gör något gemensamt. Detta är ofta något som lockar både hans publik till dig, och din till hans + att ni gör något mer unikt som lockar fler. Så ni båda vinner på det. Detta har jag sett ske i allt från små 100-pers kanaler, till enorma kanaler som Mighty Car Mods + Roadkill Miljon+ subs. Och det är verkligen något tittare älskar.