Permalänk
Medlem

vilken prossecor är bäst just nu ?

vilken prossecor är bäst just nu egentligen ? med tanke på 24/7 klocknings möjligheter och pris samt dual eller quad

Permalänk

Beror på vad du ska ha den till men det står väl mellan intel i7 965 xtreme edition och kanske Core 2 Extreme QX9775.

Däremot har man ju sett tester där i7 inte ens ligger över en e8400 i prestanda men för det mesta antar jag att ovan stämmer.

Permalänk
Medlem

Men eftersom TS ändå postade i AMD-forumet kanske svaret han vill ha är: Phenom II 955 .. ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen en Q9550, överklockar väldigt bra.

https://www.inet.se/artikel/5309888/

Permalänk
Medlem

intressant att intel folk spionerar på AMD sidan hmm

några desertörer på gång kanske?

vill ni gå över till det vinnande fiende teamet
så får ni höra av er med brevduvor till den hemliga underrättelse tjänsten i

AMD´s murmansk station för övergångs intyg och start hjälp

dom förser gamla intel ägare med hemliga adresser och skydds västar

välkomna över till andra sidan

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
intressant att intel folk spionerar på AMD sidan hmm
vill ni gå över till det vinnande fiende teamet

Eller så kan det bero på att de, precis som jag, hittade tråden genom "senaste inlägg" uppe till höger (syns bara när man står någon annan stans än i forumet av någon idiotisk anledning), och antog att om man frågar om överklockning vill man ha det enda vettiga att överklocka med

Permalänk
Medlem

Jag vill säga att i7 975 är en bättre processor än 965 eftersom det låter logiskt... Men i sanningens namn är det bara en 965 med förhöjd multiplikator så... Visst, det är D0-stepping men det har jag för mig att man kan få på 965 också ?

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

nja var ju mest amd processorer jag var intresserad av men tack iaf

Permalänk

Ja jävlar 975:an har ju släppts jag trodde den var under "testning" eller nåt...

HAHA BRYGGARN SKÖNAST IDAG

Permalänk
Medlem

bryggarn e najs verkar som om man överhuvetaget ska ha nått så ska de vara triple elr quad ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Jo han är najs, kunde han bara över"brygga" sär skrivningarna också

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
intressant att intel folk spionerar på AMD sidan hmm

några desertörer på gång kanske?

vill ni gå över till det vinnande fiende teamet
så får ni höra av er med brevduvor till den hemliga underrättelse tjänsten i

AMD´s murmansk station för övergångs intyg och start hjälp

dom förser gamla intel ägare med hemliga adresser och skydds västar

välkomna över till andra sidan

HAHAHAHA Join the dark side:D

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Jo han är najs, kunde han bara över"brygga" sär skrivningarna också

Han hade nio särskrivningar i sitt korta inlägg, så jag misstänker att de ingick i något långsökt skämt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en Amd 720 jag överklockade den till 3,7 GH. Med original fläkten

https://www.inet.se/datorkomponenter/processorer/amd-phenom2-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
https://www.inet.se/artikel/5308615/

Phenom II 940 får min röst också. Klockar (nästan) garanterat till 3,6GHz vilket ger bra fart för pengarna.

Permalänk

Av amd processorerna är amd 940/955 bäst

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
intressant att intel folk spionerar på AMD sidan hmm

några desertörer på gång kanske?

vill ni gå över till det vinnande fiende teamet
så får ni höra av er med brevduvor till den hemliga underrättelse tjänsten i

AMD´s murmansk station för övergångs intyg och start hjälp

dom förser gamla intel ägare med hemliga adresser och skydds västar

välkomna över till andra sidan

bästa jag hört på länge!

Visa signatur

#1. Black Ops.
#2. Dragon Age 2.
#3. Heroes 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spajdermän
Han hade nio särskrivningar i sitt korta inlägg, så jag misstänker att de ingick i något långsökt skämt.

d e t är hemliga

koder i dom o l i k a
glappen och radbyten

det var kul att ni förstod att det var på skoj
annars så brukar ju alltid någon ta illa vid sig
och ibland så gör jag nog lite konstiga radbyten och sånt utan att tänka på hur jag skrivit

ha en trevlig sommar
tjoo flöjt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

550 måste ju rankas högt.. du kan ju till och med dubbla antalet kärnor?

Men allvarligt så måste man ju i princip säga en prisklass innan man frågar efter 'bästa processorn', han man hur mkt pengar som helst är det ju troligen den dyraste. Iaf rent principiellt.

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti89
nja var ju mest amd processorer jag var intresserad av men tack iaf

Då är ett topic som "vilken av AMD's processorer är bäst just nu" en bättre ide' kanske?
Visserligen är frågan ställd i AMD-delen av forumet, men med en såpass allmänt ställd fråga, så frestas man att ta med processorer från båda de stora tillverkarna.
Hur gärna man än vill det så är ju inte Phenom II 940/955 generellt lika snabba som Core i7 965/975.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Att jämföra Phenom II med i7 i allmänhet är ju inte så värst rättvist..

Det är ju ungefär som att jämföra en volvo turbo med en Porsche..

En Ph II 955 kostar strax över 2k, medan en i7 975 kostar typ 8k.. Helt olika ligor. Då får man ju nästan snarare jämföra en 975 med fyra stycken 955.

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem

Sedan kan man ställa frågan: Vilken CPU är bäst i respektive prissegment? Hur många har råd att köpa en CPU för 10k?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.