Förhandsboka Win 7?

Permalänk
Medlem

Förhandsboka Win 7?

Nu har ju prissättningen blivit officiell, och det finns ju en möjlighet att spara en del kosing genom att förhandsboka om jag läser rätt:

http://www.bit-tech.net/news/bits/2009/06/26/windows-7-pricin...

Citat:

It's not all bad, however: in order to make up for the lack of upgrade potential, Microsoft will be running a promotion that will see Windows 7 E (for Europe) Home Premium being sold for £49.99 and Windows 7 E Professional retailing at £79.99 – the same prices as the current Windows Vista upgrade editions – if you pre-order between the 15th of July and the 14th of August. If you miss the deal, you'll get a second shot at Windows 7 E Home Premium between the 22nd of October and the 31st of December, when it'll be sold at the discounted price of £79.99.

Nån som vet hur detta funkar i praktiken? Ska man förhandsboka direkt från Microsoft då tro? Och kostar det verkligen "bara" ~50 pund för fullversion av premium? Låter ju faktiskt rätt billigt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

jag var på siba igår

och om man köpte en bärbar dator nu med vista på så skulle man få en gratis uppdatering till windows 7 när den kommer i höst

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Förhandsboka Win 7?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Nån som vet hur detta funkar i praktiken? Ska man förhandsboka direkt från Microsoft då tro? Och kostar det verkligen "bara" ~50 pund för fullversion av premium? Låter ju faktiskt rätt billigt

Frågan är om erbjudandet även kommer att hitta till Sverige; all information handlar endast om Tyskland, Storbritannien och Frankrike.

Permalänk
Medlem

Om man kan leva med att operativsystemet är på engelska, finns det någon anledning till varför man inte skulle kunna beställa det från UK?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitchy
Om man kan leva med att operativsystemet är på engelska, finns det någon anledning till varför man inte skulle kunna beställa det från UK?

Samma som att man inte får beställa från usa kanske? Inte för att det förmodligen inte går att komma runt.

Permalänk
Medlem

lite dålig koll. varför får man inte beställa från USA?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitchy
lite dålig koll. varför får man inte beställa från USA?

Förmodligen är det någon överenskommelse mellan microsoft, amazon och liknande.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

HP har en deal:)

Köp en specifik modell av dem och få windows 7:an, hur mkt det tilltalar er vet jag dock inte

Permalänk
Medlem

Kollade på www.play.com nu:
Microsoft Windows 7 Home Premium E / Retail
http://www.play.com/PC/PCs/4-/11047872/Microsoft-Windows-7-Ho...
EUR 64.99

Microsoft Windows 7 Professional E / Retai
http://www.play.com/PC/PCs/4-/11051709/Microsoft-Windows-7-Pr...
EUR 129.99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitchy
lite dålig koll. varför får man inte beställa från USA?

Har för mig att dom inte får skicka med Internet Explorer för EU. Därav en Europa version.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför dom inte tar, säg 1500 pix, för Ultimate-versionen. Då skulle dom i ett slag ta kål på säkert 50% av all piratkopiering. Jag tror få skulle orka med hasslet med diverse hacks o cracks om dom la sej så prismässigt.

Permalänk
Medlem

-Ingen som har någon information var man hittar svenska versioner eller
erbjudande?

/Lennart

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Kollade på www.play.com nu:
Microsoft Windows 7 Home Premium E / Retail
http://www.play.com/PC/PCs/4-/11047872/Microsoft-Windows-7-Ho...
EUR 64.99

Microsoft Windows 7 Professional E / Retai
http://www.play.com/PC/PCs/4-/11051709/Microsoft-Windows-7-Pr...
EUR 129.99

amazon.co.uk har för £45 respektive £90.

Permalänk
Medlem

sådär, nu har jag beställt från Amazon UK, hamnar på ungefär 700kr jämnt inklusive frakt, helt ok för en fullversion av Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
sådär, nu har jag beställt från Amazon UK, hamnar på ungefär 700kr jämnt inklusive frakt, helt ok för en fullversion av Home Premium.

kan du länka vilken produkt du valde?

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Drar Amazon pengarna nu eller när det skickas?

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
kan du länka vilken produkt du valde?

jag köpte Home Premium E som Elgot länkar till ovan, ska ju vara en full version bortsett från att browser installeras separat.

EDIT: angående betalning, jag vet inte när pengarna dras, inget har dragits än, men jag har angivit all VISA-kortsinfo, så jag blir inte förvånad om de drar pengarna idag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
EDIT: angående betalning, jag vet inte när pengarna dras, inget har dragits än, men jag har angivit all VISA-kortsinfo, så jag blir inte förvånad om de drar pengarna idag.

Amazon-praxis vid förhandsbokningar verkar vara att man betalar när sakerna finns i lager (man har dessutom deras prisgaranti; om priset skulle sjunka innan de skickar får man betala det lägre priset).

Permalänk
Medlem

-Intressant, går det att byta språk till svenska på den home premium version som säljs på amazon.com.uk ?

/Lennart

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LJN
-Intressant, går det att byta språk till svenska på den home premium version som säljs på amazon.com.uk ?

/Lennart

Jag har för mig att man bara kan byta språk om man har Ultimate/Enterprise, men jag kan ha fel.

Är det någon som har hittat nån svensk butik som har pre-order erbjudande? Kollade på Amazon.co.uk, frakten va ju inte så farlig, men VAT'en hamnade på £20 för Professional.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LJN
-Intressant, går det att byta språk till svenska på den home premium version som säljs på amazon.com.uk ?

Nja, det är väl en av funktionerna i ultimate?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueToxic
Är det någon som har hittat nån svensk butik som har pre-order erbjudande? Kollade på Amazon.co.uk, frakten va ju inte så farlig, men VAT'en hamnade på £20 för Professional.

Den skulle väl knappast bli lägre i Sverige, om erbjudandet nu hade funnits?

Permalänk
Medlem

Frågan är vilken borde man köpa?

Home Premium eller Professional?....

men om man inte kan byta språk på dem så kan man byta "input hardware langage?" allstå byta till svenskt tgt bord`?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtars
Frågan är vilken borde man köpa?

Home Premium eller Professional?....

men om man inte kan byta språk på dem så kan man byta "input hardware langage?" allstå byta till svenskt tgt bord`?

Jag tar för givet att det går att byta till svenskt tangentbord... Har jag fel så har jag bränt 700kr i onödan...

Det är ju "MUI language packs" som listas som en skillnad mellan Ultimate och de övriga, och det är ju olika språk.
Att ändra till svenskt tangentbord är ju en grundläggande inställning som alltid har funnits, jag har inte hittat några tecken på att den skulle vara beroende av version. Det är ju en fråga om att få tangentbordet att fungera.
Ni som har kört engelsk Vista Home premium kan väl svara på detta, det lär ju vara samma som för W7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Varför inte denna: http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Windows-Home-Premium-PC/dp/...

Verkar slut?
Sign up to be notified when this item becomes available.

Jag såg den för några timmar sedan, men beställde aldrig...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Verkar slut?
Sign up to be notified when this item becomes available.

Det var inte dåligt; de verkar ha sålt slut både i Storbritannien och Tyskland på bara några timmar (nu vet man ju förvisso inte hur många exemplar som fanns från början).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Jag tar för givet att det går att byta till svenskt tangentbord... Har jag fel så har jag bränt 700kr i onödan...

Det är ju "MUI language packs" som listas som en skillnad mellan Ultimate och de övriga, och det är ju olika språk.
Att ändra till svenskt tangentbord är ju en grundläggande inställning som alltid har funnits, jag har inte hittat några tecken på att den skulle vara beroende av version. Det är ju en fråga om att få tangentbordet att fungera.
Ni som har kört engelsk Vista Home premium kan väl svara på detta, det lär ju vara samma som för W7.

Jag installerade svenskt Mui pack till mitt Windows 7 RC. Vet ej om builden spelar någon roll, men du kan ju alltid testa om din version inte har svenska. Finns lite olika builds om man söker.

http://www.solidblogger.com/windows-7-language-pack-download-...

M.V.H Peter

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Jag installerade svenskt Mui pack till mitt Windows 7 RC.

RC-versionen är dock (vanligtvis) ultimate-versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det var inte dåligt; de verkar ha sålt slut både i Storbritannien och Tyskland på bara några timmar (nu vet man ju förvisso inte hur många exemplar som fanns från början).

Var väl bara ett pr-trick, om man säljer slut på en förhandsbokning på ett par timmar bevisar det väl bara att det inte var något seriöst.